  • 1. Data: 2010-06-29 10:12:49
    Temat: egzekucja komornika vs. spółka zoologiczna
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Witam
    Po krotce mamy nakaz z klauzula wykonalnosci, dluznikiem jest sp. zoo
    Komornik wykonal wstepne czynnosci, polegajace na wizycie w siedzibie
    firmy (nie mogl znalesc dluznika/firmy) , wyslal rowniez pismo do US z
    prosba o ew. informacje czy maja nadplaty podatku - nie maja.
    To tyle dzialan komorniczych.
    Teraz - jeden ze wspolwlascicieli spolki ma pootwieranych kilka biznesow
    w kraju. Szeroko reklamuje sie w internecie. I to on wlasnie podpisywal
    umowe , z ktorej sie nie wywiazal.
    Pytanie czy sa w tej sytuacji - jesli tak to jakie mozliwosci
    wyegzekwowania od dluznika naleznosci ?
    Czy mozna sciagnac naleznosc od tego wspolwlasciciela ew. z nalezacej do
    niego innej firmy ?

  • 2. Data: 2010-06-29 10:16:56
    Temat: Re: egzekucja komornika vs. spółka zoologiczna
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    slonko pisze:

    > Czy mozna sciagnac naleznosc od tego wspolwlasciciela ew. z nalezacej do
    > niego innej firmy ?

    Nie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-06-29 10:52:57
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 12:16:56 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Nie.

    A zlicytować jego udziały w "spółce-dłużniku"?
    Złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości spółki tej co "jest winna"?

  • 4. Data: 2010-06-29 11:11:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > A zlicytować jego udziały w "spółce-dłużniku"?

    Nie, bo udziały są jego, a to nie on jest dłużnikiem, tylko spółka.

    > Złożyć wniosek o ogłoszenie upadłości spółki tej co "jest winna"?

    To już zależy ile jest winna i czy się opłaca. Generalnie warto
    skorzystać z art. 299ksh - jeśli egzekucja komornicza wobec spółki jest
    bezskuteczna, za należności odpowiadają jej członkowie zarządu, chyba że
    w odpowiednim czasie złożyli wniosek o upadłość.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-06-29 11:38:08
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 29-06-2010 12:12, slonko pisze:
> [...]
    > wyegzekwowania od dluznika naleznosci ?
    > Czy mozna sciagnac naleznosc od tego wspolwlasciciela ew. z nalezacej do

    Jeżeli podpisywał umowę jako członek zarządu, to szybciutko do komornika
    o umorzenie postępowania z powodu bezskuteczności i dalej pozew
    przeciwko członkowi (członkom) zarządu z art. 299 KSH. Jak dostaniecie
    nakaz na członka/-ów zarządu, to można się dobierać do ich majątków i
    innych biznesów.

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2010-06-29 12:14:19
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    To po co cała konstrukcja sp. z o.o. ?
    Nie widziały gały z kim (o jakim kapitale) podpisywały umowę??

    -----

    | Jeżeli podpisywał umowę jako członek zarządu, to szybciutko do komornika o
    umorzenie postępowania z powodu bezskuteczności i dalej
    pozew przeciwko członkowi zarządu z art. 299 KSH.

  • 7. Data: 2010-06-29 12:39:19
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    W dniu 29.06.2010 13:38, .B:artek. pisze:

> [...]
    > przeciwko członkowi (członkom) zarządu z art. 299 KSH. Jak dostaniecie
    > nakaz na członka/-ów zarządu, to można się dobierać do ich majątków i

    Ok podziekowal.
    Czyli jak mam rozumiec pozew standardowo w trybie nakazowym ?
    Powstaje pytanie czy wystarczy przeciwko jednemy z nich czy ścigać
    wszyskich wpolwlascicieli ?

  • 8. Data: 2010-06-29 12:46:32
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "slonko" <s...@s...las.com> napisał w wiadomości

    > Ok podziekowal.
    > Czyli jak mam rozumiec pozew standardowo w trybie nakazowym ?
    > Powstaje pytanie czy wystarczy przeciwko jednemy z nich czy ścigać wszyskich
    > wpolwlascicieli ?

    Nie współwłaścicieli tylko zarząd.

    --
    andreas

  • 9. Data: 2010-06-29 13:34:07
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 29-06-2010 14:14, ąćęłńóśźż pisze:
    > To po co cała konstrukcja sp. z o.o. ?
    > Nie widziały gały z kim (o jakim kapitale) podpisywały umowę??

    Tak jest w sp. z o.o. i nie będę z tym polemizował. Moim zdaniem dobrze,
    bo 5.000 zł kapitału zakładowego, którego wniesienie potwierdza tylko
    zarząd, może starczyć na rachunki za prąd w siedzibie spółki, ale nie na
    pokrycie roszczeń z większych umów jakie spółka zawiera.

    --
    .B:artek.

  • 10. Data: 2010-06-29 13:36:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    .B:artek. pisze:

> [...]
    > zarząd, może starczyć na rachunki za prąd w siedzibie spółki, ale nie na
    > pokrycie roszczeń z większych umów jakie spółka zawiera.

    Można jeszcze tłumaczyć, że kapitał jaki jest, każdy widzi, i umów
    nie trzeba z takimi podpisywać. Problemem jest to, że deklarowany
    kapitał spółki a rzeczywisty kapitał, to dwie, zupełnie różne rzeczy.

    Bo co mi z tego, że 10 lat temu przy wnoszeniu kapitału ktoś sobie
    wycenił komputer, poloneza i 4 krzesła na 50 tysięcy?

    --
    Liwiusz