  • 1. Data: 2010-06-29 14:38:29
    Temat: Motorowerem po drodze dla rowerów
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Mam pytanko:
    motorower w myśl przepisów nie jest pojazdem silnikowym i powinien jechać
    poboczem, a jak się nie da to jezdnią.
    Co w sytuacji, gdy jest osobna droga dla rowerów. PORD milczy na ten temat.
    Czy motorowerem wolno/można/trzeba/nie wolno jechać po drodze dla rowerów?

    Jacek

  • 2. Data: 2010-06-29 14:40:33
    Temat: Re: Motorowerem po drodze dla rowerów
    Od: "Kastet" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy motorowerem wolno/można/trzeba/nie wolno jechać po drodze dla rowerów?

    Droga dla rowerów jest drogą dla rowerów a nie dla pojazdów niesilnikowych.

    K.

  • 3. Data: 2010-06-29 14:46:09
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    OK, ale z tego nie wynika, że motorowerem po tej drodze nie wolno.
    Jacek

  • 4. Data: 2010-06-29 14:49:05
    Od: PaPi <...@...3>

    > OK, ale z tego nie wynika, że motorowerem po tej drodze nie wolno.

    Przeciez wynika.
    Droga dla rowerow jest przeznaczona dla ruchu ROWEROW.
    Motorower nie jest rowerem.
    Stad nie mozna poruszac sie nim po drodze dla rowerow. Tak samo jak nie
    mozna po drodze dla rowerow jezdzic na wrotkach, deskorolkach itp.

  • 5. Data: 2010-06-29 14:54:24
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-29 16:46, Użytkownik Jacek napisał:

    > OK, ale z tego nie wynika, że motorowerem po tej drodze nie wolno.

    Poprzednik sie pomylił/przejęzyczył.
    Droga rowerowa jest zabroniona dla pojazdów silnikowych.
    Wprawdzie rowerem z doczepionym silniczkiem można ale
    motorowerem, skuterem i innymi z napędem tylko mechanicznym
    nie można. W wielu miastach trasy rowerowe patrolują
    policjanci lub SM na rowerach, od tego czasu smarkaczy
    na skuterach i innych motorowerach spotyka sie tam naprawdę
    sporadycznie.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-06-29 15:01:45
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Droga dla rowerow jest przeznaczona dla ruchu ROWEROW.
    > Motorower nie jest rowerem.

    Mnie uczono wieki temu na kursie, że motorower o silniku poniżej 50 ccm
    _jest_ rowerem, ale wtedy chodziło głównie o to, że do jazdy nim
    wystarczy karta rowerowa a nie prawo jazdy kategorii A...

  • 7. Data: 2010-06-29 15:07:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-29 17:01, M1SLQ pisze:
    > że motorower o silniku poniżej 50 ccm _jest_ rowerem

    Bzdura. Nie jest rowerem.

    47) rower - pojazd jednośladowy lub wielośladowy poruszany siłą mięśni osoby
    jadącej tym pojazdem;

    Poza tym, każdy motorower ma pojemność poniżej 50:

    46) motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik
    spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, którego
    konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h;

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Chcesz nie głosować na Jarka?
    Najpierw zobacz: http://hungry.w.of.pl/pro-life.htm

  • 8. Data: 2010-06-29 15:40:02
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    Wyraźnie podano, że motorower NIE jest pojazdem silnikowym (cokolwiek by o
    tym nie myśleć).
    Jacek

  • 9. Data: 2010-06-29 15:47:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-29 17:40, Jacek pisze:
    > Wyraźnie podano, że motorower NIE jest pojazdem silnikowym (cokolwiek by
    > o tym nie myśleć).

    No nie jest. Więc możesz nim pojechać drogą zamkniętą dla pojazdów
    silnikowych. Ale droga dla rowerów to droga dla rowerów (i to w dodatku
    jednośladowych! o czym niektórzy zapominają), a nie droga dla
    niesilnikowych. Pieszy też nie jest silnikowy, a po drodze dla rowerów
    nie może się poruszać.

  • 10. Data: 2010-06-29 16:49:45
    Od: "Jacek" <m...@g...pl>

    I tym pieszym mnie przekonałeś.