  • 21. Data: 2003-07-09 09:51:08
    Temat: Re: e-maile reklamowe
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > pomysł na biznes:
    > wypożyczalnia gołębi pocztowych

    He he... chyba też nic z tego.
    Adres jest przecież tajny i taki biedny gołąd zupełnie
    nie wiedziałby gdzie ma lecieć ;-)

    Pix

  • 22. Data: 2003-07-09 09:55:44
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > He he... chyba też nic z tego.
    > Adres jest przecież tajny i taki biedny gołąd zupełnie
    > nie wiedziałby gdzie ma lecieć ;-)

    kominami ulotki wrzucać.

  • 23. Data: 2003-07-09 09:56:10
    Od: w...@p...onet.pl

    > Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > firmie
    > wyrazic
    >
    > dokładnie,
    > a jako, że nie wysyłamy wiadomości do pana Karola (**oznaczony odbiorca**)
    > tylko na ogolnie dostępny adres e-mail należący do firmy, adres nie
    > wskazujący na **oznaczonego odbiorcę**
    > tym samym nie dochodzi do naruszenia ustawy, gdyż nie jest spełniona
    > najważniejsza przesłanka, mówiąca o i.h. wysłanej do **oznaczonego
    > odbiorcy**

    jesli chcesz zaoferowac swoje uslugi/towary/produkty firmie, tzn ze musisz
    skontaktowac sie z kimkolwiek w tej firmie. niekoniecznie z panem karolem czy
    panem czesiem
    oznaczonym odbiorca jest w tym wypadku jest firma bo to jej przedstawiasz swoja
    oferte i to ona jest adresatem tej oferty, a nie poszczegolni
    pracownicy....nawet jesli przeslesz do pana jakiegostam w firmie x oferte, to
    oferta bedzie sie tyczyla dzialalnosci firmy, a nie prywatnych interesow pana
    jakiegostam

    pozdrawiam
    d.

  • 24. Data: 2003-07-09 10:01:26
    Od: w...@p...onet.pl

    > Użytkownik "Damian" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > dzwonic
    >
    > żebyś się nie ździwił :)

    a to akurat Ty sie zdziwisz ;) dales sie zlapac ;)

    > cytuję: "Posłużenie się telefonem, wizjofonem, telefaksem, pocztą
    > elektroniczną,
    >     automatycznym urządzeniem wywołującym lub innym środkiem komunikacji
    >     elektronicznej w celu złożenia propozycji zawarcia umowy może nastąpić
    >     wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta".
    >
    > jeżeli więc dzwonisz aby coś sprzedać (jakby nie było chęć zawarcia
    > umowy kupna-sprzedaży), musisz mieć na to zgodę konsumenta.

    konsument to osoba fizyczna, a firma reprezentowana przez prezesa czy
    kogokolwiek innego z tej firmy (do kogo chcesz zadzwonic i przedstawic oferte) -
    konsumentem w zadnym razie nie jest

    pozdrawiam
    d.

  • 25. Data: 2003-07-09 10:13:10
    Od: w...@p...onet.pl

    > co w przypadku gdy na witrynie jest tekst w stylu:
    > "zapraszamy do kontaktu, jeżeli masz jakiekolwiek pytania,
    > sugestie, uwagi: ..."
    >
    > jak dla mnie, mam pytanie, czy nie chcą kupić czegoś tam :)

    imho, jesli nie ma tam klauzulki, ze na ten adres takie informacje mozna
    przesylac - wolalbym nie ryzykowac i Tobe tez bym radzil nie wysylac;)

    > wyrazasz
    >
    > pewnie, że bzdura.
    > nie rozmawiamy więc o prywatnych adresach na witrynach domowych.

    wskazalem te sytuacje po to, zeby pokazac, ze umieszczanie na stronach
    interentowych adresow e-mail nie jest rownoznaczne z wyrazeniem zgody na
    otrzymywanie informacji handlowych
    imho w takiej sytuacji to bez znaczenia czy jest to witryna firmy czy osoby
    fizycznej, skoro to oni sa adresatami Twojej oferty, a nie na odwrot

    > **oznaczony odbiorca**,
    > w naszym, hipotetycznym przypadku, nie dochodzi do wysłania
    > i.h. do **oznaczonego odbiorcy** lecz do **kogos** z firmy.

    dokladnie tak, czyli do osoby firme reprezentujaca - czyli do firmy
    no bo komu oferujesz swoje uslugi/towary? "komus w firmie" czy "firmie"?

    pozdrawiam
    d.

  • 26. Data: 2003-07-09 10:21:01
    Od: w...@p...onet.pl

    jeszcze inaczej
    teoretyczna sytuacja:
    dzisiaj staje sie wlascicielem (jako osoba fizyczna) witryny www.microsoft.com,
    na ktorej zamieszczam tylko adres emajlowy c...@m...com

    ta witryna to adres firmy czy osoby fizycznej?

    ps. i do konca zycia przygotowuje zawiadomienia o popelnieniu wykroczenia w
    imie walki z tzw. spamem ;)
    pozdrawiam
    d.

  • 27. Data: 2003-07-09 21:05:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003, Krzysztof Gil wrote:

    >+ Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [...]
> [...]
    >+ w naszym, hipotetycznym przypadku, nie dochodzi do wysłania
    >+ i.h. do **oznaczonego odbiorcy** lecz do **kogos** z firmy.

    Krzysztofie, a "osoba prawna" to odbiorca oznaczony czy nieoznaczony ?
    Bo, dajmy na to, w PDG jest takie określenie *ustawowe*: "oznaczenie
    przedsiębiorcy"...
    ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 28. Data: 2003-07-10 07:47:37
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > Krzysztofie, a "osoba prawna" to odbiorca oznaczony czy nieoznaczony ?
    > Bo, dajmy na to, w PDG jest takie określenie *ustawowe*: "oznaczenie
    > przedsiębiorcy"...
    > ;)

    sam już nie wiem co myśleć, poczekać zostaje na orzeczenia,
    puki co pozostaną domysły i 30 teorii, tak sądzę.

    nagminnie nadal sprzedawane są bazy adresowe, wysyłane
    e-maile reklamowe, i do firm i do osób prywatnych.
    Było, jest i będzie. Pytanie **czy skrzydła zostaną podcięte**
    czy nie. Jak narazie, prawo martwe.

  • 29. Data: 2003-07-10 09:03:11
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@m...id.pl_to.nie>

    Krzysztof Gil chciał wyrazić swe zdanie,
    a zamiast tego napisal(a):

    > nagminnie nadal sprzedawane są bazy adresowe, wysyłane
    > e-maile reklamowe, i do firm i do osób prywatnych.
    > Było, jest i będzie. Pytanie **czy skrzydła zostaną podcięte**
    > czy nie. Jak narazie, prawo martwe.

    czy ja wiem,
    od wejścia w zycie ustawy dostałem 1 (słownie: jednego)
    maila reklamowego a i tak przestałem dostawać, gdy wspomniałem
    o ustawie w odpowiedzi (a zatem po potwierdzeniu adresu).
    Tylko nie wiem co z tymi ch******** koreańczykami zrobić.

    Pozdrawiam
    stern

  • 30. Data: 2003-07-10 12:31:53
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin 'stern' Surowiec" <s...@m...id.pl_to.nie> napisał w
    wiadomości news:beja4f$851$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > czy ja wiem,
    > od wejścia w zycie ustawy dostałem 1 (słownie: jednego)
    > maila reklamowego a i tak przestałem dostawać, gdy wspomniałem
    > o ustawie w odpowiedzi (a zatem po potwierdzeniu adresu).

    to masz szczęście, u mnie codziennie jest kilka w skrzynce.
    zresztą wystarczy zerknąć na pl.news.mordplik

    > Tylko nie wiem co z tymi ch******** koreańczykami zrobić.

    Ci są najlepsi, "penis enlarge" i inne takie :)