  • 11. Data: 2011-05-04 15:47:00
    Temat: Re: działanie prawa wstecz?
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Zakazano mocowania czy zakazono mieć zamocowanych anten? Jeśli to
    > pierwsze, to chyba rzeczywiście chodzi o nowe anteny.

    Tylko trzeba uważać, żeby ktoś złośliwy tej anteny nie uszkodził, bo
    potem trzeba będzie ją wymienić, czyli zamocować nową, a to już
    niedozwolone ;P...
    Wiem, że to trochę niedorzeczne, ale po prostu ostrzegam przed możliwym
    ludzkim chamstwem...

    Konop

  • 12. Data: 2011-05-04 15:53:59
    Od: "@Kinga" <K...@K...pl>

    Dzięki Panowie! W uzupełnieniu dla 2 Panów:
    Napisno w uchwale cytuję: "Umieszczanie anten TV-SAT na ścianach budynku
    jest surowo zabronione."

    Nie dopisano nic o istniejących już, więc jak myślicie...?
    Wydaje mi się, że taka uchwała powinna jednoznacznie powiedzieć o demontażu
    istniejących już anten. Myśmy wydali dużą kasę, żeby antena była blisko
    ściany (mniejsza wpływ wiatru), natomiast takie anteny wystające kilka
    metrów (na balustradach) to bez sensu, zasłaniają widok, za bardzo się
    narzucają wzrokowo. Montaż jest profesjonalny, a parwnie to chyba nie ma
    zakazu w konstytucji? ;)
    W bloku jest 2 kablówki i pewnikiem konflikt interesów :)

  • 13. Data: 2011-05-05 06:08:23
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-05-04 08:14, Henry(k) pisze:
    > Wyjaśniam:
    > Tak. Jest dziwne.
    > Wspólnota ma sobie zatrudnić sprzątaczkę, płacić jej (i ZUSowi i USowi i
    > chwkj), a obciążać za to wszystkich właścicieli proporcjonalnie do
    > udziałów. Tak mówi prawo (uowl).
    > Nie można człowiekowi nakazać wykonywania czynności. To narusza
    > elementarne prawo do wolności.

    Można przykład:
    Idziesz z psem na spacer, Twój pies narobi w windzie czy na chodniku, masz
    ustawowy obowiązek posprzątania po nim. Dodatkowo możesz jeszcze dostać
    mandat do zapłacenia, ale to nie zwalnia Cie od posprzątania.

    pozdr

  • 14. Data: 2011-05-05 06:35:12
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-05 08:08, Danusia pisze:
> [...]
    > ustawowy obowiązek posprzątania po nim. Dodatkowo możesz jeszcze dostać
    > mandat do zapłacenia, ale to nie zwalnia Cie od posprzątania.

    Tylko dowodzisz, że żyjemy w systemie niewolniczym. Naturalne byłoby, że
    podatek od psów służy właśnie m.in. opłaceniu sprzątaczy. No, ale to w
    cywilizowanym systemie. Możemy pomarzyć.

    We wspólnocie zaliczka na koszty utrzymania nieruch. wspólnej służy
    opłaceniu sprzątaczki.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 15. Data: 2011-05-05 09:19:12
    Od: "ta" <t...@s...pl>

    Tu jest opisany problem nielegalności zakazów montażu anten

    http://www.tezet60.republika.pl/23.html

    ta

  • 16. Data: 2011-05-06 22:17:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 May 2011, Danusia wrote:

    > Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał
    >
    > Można przykład:
    > Idziesz z psem na spacer, Twój pies narobi w windzie czy na chodniku, masz
    > ustawowy obowiązek posprzątania po nim.

    Marudzie chyba o to chodzi, że nieprawda.
    I ma rację - możesz zlecić posprzątanie komuś innemu.

    > Dodatkowo możesz jeszcze dostać
    > mandat do zapłacenia,

    Tak - ale mandatu nie można ustanowić uchwałą wspólnoty :)

    > ale to nie zwalnia Cie od posprzątania.

    Nie, to nie zwalnia od "przywrócenia stanu poprzedniego", czyli zadbania
    *żeby było posprzątane*.
    Wcale nie masz obowiązku osobistego posprzątania.
    A podejrzewam, że w treści o którą Maruda się burzy literalnie
    zapisali obowiazek *osobistego* posprzątania.
    Geniuszy ci u nas dostatek, więc nie byłoby to nic dziwnego ;)
    A taki obowiązek może być nakładany tylko na drodze karnej - czyli w roli
    wspomnianego mandatu!
    "Organy" władne nałożyć mandat mogą takie postępowanie egzekwować lub
    próbować egzekwować (na zasadzie "albo pan zaraz osobiście posprząta, albo
    mandat, albo wniosek do sądu"), właśnie w roli *kary*.

    A nie chodzi o karę, lecz posprzątanie klatki schodowej jak rozumiem :)

    pzdr, Gotfryd