  • 1. Data: 2011-05-01 16:30:53
    Temat: Czy można zrzec się prawa do emerytury ?
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    a jednocześnie:
    - wypisać z zus
    - wycofać zgromadzone składki
    - grzecznie wyjechać z tego kraju i nigdy nie wracać

  • 2. Data: 2011-05-01 16:36:36
    Temat: Re: Czy można zrzec się prawa do emerytury ?
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    Użytkownik "news"
    a jednocześnie:
    - wypisać z zus
    - wycofać zgromadzone składki
    - grzecznie wyjechać z tego kraju i nigdy nie wracać

    do skladek to mozna je wyfofac jako ... zasilek pogrzebowy. To jest
    jedyny sposob wycofania (niewielkiej czesci) skladek. Z naszego
    piekngo kraju mozna zas wyjechac kiedy sie nam tylko spodoba.
    Swiat stoi dla nas otworem.
    AM

  • 3. Data: 2011-05-01 17:08:32
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-05-01 18:30, news pisze:
    > a jednocześnie:
    > - wypisać z zus

    Nie

    > - wycofać zgromadzone składki

    Nie

    > - grzecznie wyjechać z tego kraju i nigdy nie wracać

    Jeszcze tak.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 4. Data: 2011-05-01 19:43:51
    Od: Michal Zapalowski <g...@g...de>

    On Sun, 1 May 2011 18:36:36 +0200, Hades wrote:

    > Z naszego piekngo kraju mozna zas wyjechac kiedy sie nam tylko spodoba.
    > Swiat stoi dla nas otworem.

    Niektórzy nawet wiedzą, który to jest otwór..

    :)

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 5. Data: 2011-05-01 22:43:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/1/2011 11:30 AM, news wrote:
    > a jednocześnie:
    > - wypisać z zus
    > - wycofać zgromadzone składki
    > - grzecznie wyjechać z tego kraju i nigdy nie wracać

    tylko to ostatnie.

  • 6. Data: 2011-05-01 23:40:30
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    witek pisze:
    > tylko to ostatnie.

    a jeśli załóżmy wyemigruję..., gdzieś na druga półkulę, tam osiągnę wiek
    emerytalny i zus chcąc nie chcąć naliczy mi jakąś skromną emeryturę (w
    końcu przepracowane mam lata pracy) - czy będzie to świadczenie
    dożywotnie ? skąd zatem zus będzie wiedział, czy jeszcze żyję czy już nie ?

  • 7. Data: 2011-05-01 23:49:02
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/1/2011 6:40 PM, news wrote:

> [...]
    > końcu przepracowane mam lata pracy) - czy będzie to świadczenie
    > dożywotnie ? skąd zatem zus będzie wiedział, czy jeszcze żyję czy już nie ?

    bo pewnie bedziesz musiał kasę osobiście w okienku odebrać. :)

    a tak na serio, nie wszedzie oszukuje się tak jak w Polsce i wcześniej
    czy później ktoś ZUS powiadomi, że ciebie już nie ma i że przychodzącej
    kasy nie ma kto odbierać.

  • 8. Data: 2011-05-02 06:16:06
    Od: "Danusia" <j...@w...pl>

> [...]

    Z ZUS będziesz miał tzw emeryture cząstkową (dożywotnią). Aby ją otrzymać
    bedziesz musiał w kraju w którym mieszkasz uzyskać emeryturę główną. O
    emeryture z ZUS występujesz za pośrednictwem Instytucji ubezpieczeniowej w
    kraju w którym mieszkasz i która ją Ci przyzna tą główną emeryture. Ta
    instytucja na podstawie porozumień miedzynarodowych obowiązana jest
    powiadomić ZUS że odszedłeś już z tego świata.
    Jeżeli główną emeryture przyzna Ci ZUS to okresowy obowiązek sprawdzania czy
    żyjesz ma ambasada. Poza tym co rok wypełniasz specjalny druczek
    (potwierdzony przez miejscowe władze) i wysyłasz do ZUS.

    pozdr

  • 9. Data: 2011-05-02 09:03:34
    Od: Icek <i...@d...pl>

    W dniu 2011-05-02 01:40, news pisze:

> [...]
    > końcu przepracowane mam lata pracy) - czy będzie to świadczenie
    > dożywotnie ? skąd zatem zus będzie wiedział, czy jeszcze żyję czy już nie ?

    ZUS dowiaduje się o śmierci jeżeli rodzina złoży wniosek o zasiłek
    pogrzebowy

    Jak nie złoży to poczta cały czas będzie donosić emeryturę

    U nas dla każdego urzędu musisz umrzeć osobno. Nawet dla rejestru VAT
    musisz przejść(a raczej Twój spadkobierca) osobną procedurę

    Icek

  • 10. Data: 2011-05-02 11:09:19
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    >
    > U nas dla każdego urzędu musisz umrzeć osobno. Nawet dla rejestru VAT
    > musisz przejść(a raczej Twój spadkobierca) osobną procedurę

    Stad pewnie spis powszechny zeby ten burdel raz na pare lat w miare
    poskladac do kupy.
    Przemek