  • 1. Data: 2011-05-03 20:51:19
    Temat: działanie prawa wstecz?
    Od: "@Kinga" <K...@K...pl>

    Witam! Jak to jest z działaniem prawa wstecz? Czy czasami, nie jest tak, że
    domyślnie działa do przodu i w przypadkach gdyby miało działać wstecz, to
    musi to być jakoś zaznaczone? Chodzi o uchwałę wspólnoty mieszkaniowej,
    gdzie w regulaminie zakazano mocowania anten satelitarnych na balkonach, a
    ja zrobiłam to prawie rok wcześniej, wydając kupę kasy, gdyż zrobiono to
    solidnie i nie zamierzam teraz rezygnować z tego. W uchwale nie wspomniano
    nic o istniejących instalacjach i konieczności demontażu. Pozdrowionka!

  • 2. Data: 2011-05-03 20:57:37
    Temat: Re: działanie prawa wstecz?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-03 22:51, @Kinga pisze:
> [...]
    > rezygnować z tego. W uchwale nie wspomniano nic o istniejących
    > instalacjach i konieczności demontażu. Pozdrowionka!

    To nie jest działanie prawa wstecz.

    Na przykład kiedyś można było jeździć samochodem bez świateł, z czego
    nie wynika, że ten, co jeździ bez przerwy, może ich nadal nie zapalać.

    Po prostu od dnia X straciłeś prawo do mocowania swojej anteny na balkonie.

    Niektórzy radzą sobie w ten sposób, że stawiają antenę NA balkonie, i
    nieraz przykrywają ją czymś niezakłócającym odbioru (nie pamiętam, czy
    to drewno, czy plastik, czy coś jeszcze innego).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-05-03 21:01:19
    Od: "@Kinga" <K...@K...pl>

    > To nie jest działanie prawa wstecz.

    zmartwiona jestem :( Czy w tym pzrypadku nie powinien być jednoznazcny zapis
    o isteniejących antenach? Czy tali ogólny zapis nie działa na moją korzyść?
    Jeśli nie, to dlaczego? Nie kumam prawa!

  • 4. Data: 2011-05-03 21:17:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-03 23:01, @Kinga pisze:

    > zmartwiona jestem :( Czy w tym pzrypadku nie powinien być jednoznazcny
    > zapis o isteniejących antenach? Czy tali ogólny zapis nie działa na moją
    > korzyść? Jeśli nie, to dlaczego? Nie kumam prawa!

    Zapis działa tak jak ma działać: właściciel nie chce anten na balkonach.
    Być może dochodzą do tego jeszcze względy bezpieczeństwa itp. Zakładam
    bowiem, że chodzi o anteny poza obrysem balkonu, a nie wewnątrz niego.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-05-03 21:21:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-05-03 23:17, Liwiusz pisze:

    > Zapis działa tak jak ma działać: właściciel nie chce anten na balkonach.
    > Być może dochodzą do tego jeszcze względy bezpieczeństwa itp. Zakładam
    > bowiem, że chodzi o anteny poza obrysem balkonu, a nie wewnątrz niego.

    Ale na przykład na tym forum
    http://forum.gk24.pl/czy-musze-zdemontowac-antene-na
    -balkonie-w-ksm-t28354/page__st__20
    sugerują, że balkon, to żelbetonowa część, a balustrada balkonowa to już
    co innego i tam "można" instalować.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2011-05-04 04:57:24
    Od: Maruda <m...@n...com>

    > zmartwiona jestem :( Czy w tym pzrypadku nie powinien być jednoznazcny
    > zapis o isteniejących antenach? Czy tali ogólny zapis nie działa na moją
    > korzyść? Jeśli nie, to dlaczego? Nie kumam prawa!

    Nie martw się. Radosna tfurczość Wspólnot w tworzeniu "prawa" (tj
    uchwał, które stają się prawem) nieraz przekracza dokonania naszych
    tfu... parlamentarzystów.
    Jak napisał Liwiusz - jeśli nie nakazano uchwałą zdemontować
    istniejących, to nie ma problemu. Jeśli WM podejmie uchwałę nakazującą
    demontaż, to możesz ją zaskarżyć w ciągu 6 tygodni (czytaj uowl), skoro
    narusza Twoje interesy, a co sąd uzna, to już insza inszość. Wszak sądy
    są niezawisłe i sądzą jak sądzą, tzn jak chcą.

    W znanej mi wspólnocie podjęto uchwałę, że mieszkańcy mają (osobiście!)
    sprzątać klatkę schodową. Niewolnictwo wróciło? Moim zdaniem nie ma
    sensu tego nawet zaskarżać, uchwała jest sprzeczna z aktem prawnym
    (naj)wyższego rzędu. Zaproponowałem, żeby podjęli, że jeśli ktoś ma
    młodą i ładną żonę, to ona też powinna odrabiać pańszczyznę u pozostałych ;)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2011-05-04 06:14:29
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 04 May 2011 06:57:24 +0200, Maruda napisał(a):

    > W znanej mi wspólnocie podjęto uchwałę, że mieszkańcy mają (osobiście!)
    > sprzątać klatkę schodową. Niewolnictwo wróciło?

    A to jakieś dziwne jest? Przecież korzystają to brudzą - skoro sprzątają
    po sobie to w czym problem?

    Henry

  • 8. Data: 2011-05-04 06:38:37
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.05.2011 22:51, @Kinga pisze:

> [...]
    > rezygnować z tego. W uchwale nie wspomniano nic o istniejących
    > instalacjach i konieczności demontażu. Pozdrowionka!

    A jak dokładnie to brzmi?

    Jeśli jest tylko i wyłącznie zakaz montowania, to co się martwisz?

  • 9. Data: 2011-05-04 08:20:21
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-05-04 08:14, Henry(k) pisze:

    > A to jakieś dziwne jest? Przecież korzystają to brudzą - skoro sprzątają
    > po sobie to w czym problem?
    >
    > Henry

    Nie dziwi Cię nakaz osobistego, nieodpłatnego świadczenia usług na rzecz
    wspólnoty w formie pracy fizycznej? Pogratulować!
    I ja się dziwię, że jest społeczny placet dla systemu niewolniczego...

    Wyjaśniam:
    Tak. Jest dziwne.
    Wspólnota ma sobie zatrudnić sprzątaczkę, płacić jej (i ZUSowi i USowi i
    chwkj), a obciążać za to wszystkich właścicieli proporcjonalnie do
    udziałów. Tak mówi prawo (uowl).
    Nie można człowiekowi nakazać wykonywania czynności. To narusza
    elementarne prawo do wolności. No - chyba, że w systemie niewolniczym,
    który właśnie cichcem jest wprowadzany.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 10. Data: 2011-05-04 10:26:09
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

> [...]
    > wstecz, to musi to być jakoś zaznaczone? Chodzi o uchwałę wspólnoty
    > mieszkaniowej, gdzie w regulaminie zakazano mocowania anten

    Zakazano mocowania czy zakazono mieć zamocowanych anten? Jeśli to
    pierwsze, to chyba rzeczywiście chodzi o nowe anteny.