  • 11. Data: 2006-03-28 15:26:16
    Temat: Re: dziadkowie i alimenty
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Aicha napisał(a) w wiadomości: ...

    >Aż mi się cisną pod palce słowa o wychowaniu synka na wartościowego
    >członka spłeczeństwa.

    Gdyby było karalne - jeżeli syn postarał się o potomka w
    wieku 28 lat to 10 od wychowania minęło. Niektóre "czyny"
    przedawniają się po pewnym czasie, więc stosując analogię...
    Poza tym na dziecko mają wpływ nie tylko rodzice - koledzy,
    przedszkole, szkoła itd. Syn mógł się "stoczyć" później.
    Chwilowo jest "trendy" jak najwcześniejsze wywieranie wpływu
    na dziecko przez inne czynniki niż rodzice np. przymus
    uczęszczania i obniżenie wieku poborowego do przedszkola/zerówki.
    Niekonsekwencją jest zmniejszanie wpływu rodziców na dzieci
    i jednocześnie wymaganie pełnej odpowiedzialności, zwłasza
    za ich czyny jako dorosłych.

    > Niestety na uchylanie się od alimentów jest przyzwolenie społeczne.

    Na uchylanie się przez rodziców nie ma przyzwolenia. Mojego na pewno.

    > Rodzice mojego exa też go kryli przed policją
    >i komornikiem. A potem dziwić się, że sam facet nie ma skrupułów, żeby
    >robić to samo.

    Ukrywanie przestępcy chyba do lat 5. Nie wiem jak w przypadku
    najbliższej rodziny.

    Ale tych dziadków nie skazano za rzekome ukrywanie syna, ale za
    niepłacenie alimentów. A ZTCP ich sytuacja finansowa (i nie tylko
    - choroba), była gorsza niż opisywana w tym wątku.

    Arek

  • 12. Data: 2006-03-28 18:28:02
    Od: "bielen2k" <b...@g...com>

    Nie pisze tutaj w swoim imieniu.

    Matka dziecka domaga sie aby dziadkowie placili po 100zl alimentów
    na dziecko. W pozwie sadowym napisala tez, ze musi oplacac
    nianke gdy ona sama wychodzi do pracy w której zarabia 650zl
    (udokumentowane). Zastanawiam sie skad ona bierze te 1100zl, kreci
    lody na lewo? Nasuwa mi sie pytanie, czy przypadkiem sama nie wkopie
    siebie na rozprawie sadowej?

    Jak dla mnie jest to totalny idiotyzm by wytaczac taka sprawe. Z
    tego co mi wiadomo rodzice matki maja jakis dochod wiec czy nie mogli
    by wspierac finansowo swojej doroslej córki (~30 lat). Wspomne
    jeszcze, ze dziecko jest w wieku ~10lat.

  • 13. Data: 2006-03-29 11:31:13
    Od: "truskawa" <p...@v...pl>

    Aicha napisał(a):

    > Aż mi się cisną pod palce słowa o wychowaniu synka na wartościowego
    > członka spłeczeństwa.

    Az mi sie cisna pod palce slowa o wychowaniu corki/ek na wartosciowych
    czlonkow spoleczenstwa - chyba, ze zeby byc wartosciowym czlonkiem
    spoleczenstwa to wystarczy po prostu urodzic dzidziusia, bez
    przemyslanych konsekwencji powolania nowego zycia.

> [...]
    > przyzwolenie społeczne. Rodzice mojego exa też go kryli przed policją
    > i komornikiem. A potem dziwić się, że sam facet nie ma skrupułów, żeby

    Przyzwoity i wartosciowy czlonek spoleczenstwa potrafi toczyc dialog,
    zwlaszcza w tak waznych aspektach swojego zycia jak wspolny potomek.
    Wartosciowy czlonek spoleczenstwa powoluje nowe zycie z osoba
    odpowiedzialna.
    Wartosciowy czlonek spoleczenstwa nie naduzywa mozliwosci prawnych w
    celu podreperowania buzdzetu domowego o 100,00 PLN. Wartosciowy mlody
    plci zenskiej/meskiej czlonek spoleczenstwa nie obciaza starszych ludzi
    konsekwencjami wlasnej nieudolnosci i urazona ambicja.

    > Pozdrawiam - Aicha

    Pozdrawiam
    truskawa

  • 14. Data: 2006-03-29 13:24:22
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on 29 Mar 2006 03:31:13 -0800,
    truskawa <p...@v...pl> screamed:

> [...]
    > spoleczenstwa to wystarczy po prostu urodzic dzidziusia, bez
    > przemyslanych konsekwencji powolania nowego zycia.

    A taki już jest trend lansowany obecnie. I będzie, póki ryjowcy będą
    u władzy.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 15:24:07 user up 10930 days, 3:19, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Nice computers don't go down.

  • 15. Data: 2006-03-30 20:22:10
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > to jest zwykle skurwysyntwo, nie oni sie zenili.

    co jest skurwysynstwem ??? to ,ze przepisy prawa daja taka mozliwosc czy to
    ,ze ktos z tego korzysta ??

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2006-03-31 10:20:23
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    pl> napisał w wiadomości

    > co jest skurwysynstwem ??? to ,ze przepisy prawa daja taka mozliwosc czy to
    > ,ze ktos z tego korzysta ??

    przepis umożliwiający oraz korzystanie.
    P.