  • 1. Data: 2005-07-28 17:38:46
    Temat: dostawa do serwisu na koszt gwaranta?
    Od: Kowalski <b...@a...pl>

    jak sprzedaje klientowi komputer to moge napisac w karcie gwarancyjnej
    że w razie awarji ma dostarczyć komputer do serwisu na swój koszt?
    czy bedzie to zgodne z prawem?

  • 2. Data: 2005-07-28 18:44:29
    Temat: Re: dostawa do serwisu na koszt gwaranta?
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kowalski" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    > jak sprzedaje klientowi komputer to moge napisac w karcie gwarancyjnej że
    > w razie awarji ma dostarczyć komputer do serwisu na swój koszt?
    > czy bedzie to zgodne z prawem?

    Gwarancji udziela producent. Tak czy owak klient ma zawsze prawo dostarczyć
    sprzęt do sklepu. Zapis o dostawie do serwisu na własny koszt (jeśli
    legalny) tym bardzie zachęci do przywiezienia towaru do sklepu.

  • 3. Data: 2005-07-28 19:49:06
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    > jak sprzedaje klientowi komputer to moge napisac w karcie gwarancyjnej
    > że w razie awarji ma dostarczyć komputer do serwisu na swój koszt?
    Do naprawy zabiera sprzęt na własny koszt serwisant. W przeciwnym wypadku
    klient po dostarczeniu do naprawy sprzętu ma prawo żądać zwrotu kosztów
    dostawy nawet wówczas, gdy w gwaracji napisane jest inaczej.
    Maria

  • 4. Data: 2005-07-28 20:20:12
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 28 Jul 2005 19:38:46 +0200,
    Kowalski <b...@a...pl> screamed:
    > jak sprzedaje klientowi komputer to moge napisac w karcie gwarancyjnej
    > że w razie awarji ma dostarczyć komputer do serwisu na swój koszt?
    > czy bedzie to zgodne z prawem?

    Ja proponowalbym nie uzywac slowa awarja w karcie gwarancyjnej.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:231B ]
    [ 22:19:47 user up 10686 days, 10:14, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Better be patient on the road than a patient in the hospital.

  • 5. Data: 2005-07-28 20:48:49
    Od: Kowalski <b...@a...pl>

    Artur M. Piwko napisał(a):
    > In the darkest hour on Thu, 28 Jul 2005 19:38:46 +0200,
    > Kowalski <b...@a...pl> screamed:

    > Ja proponowalbym nie uzywac slowa awarja w karcie gwarancyjnej.
    >
    > Artur
    ok, nie pisałem dosłownie tak jak jest w karcie gwarancyjnej - nie ma
    tam slowa awarja
    wydaje mi się trochę niedorzeczne to ze jak sprzedaje komputer lub inne
    drobne elementy to za każdym razem gdy klient zażąda mam jechać do niego
    50?100?150km?, a jeszcze na miejscu okaże się że usterka nie podlega
    gwarancji bo jest z winy użytkownika
    lub sprzedaje jakiś drobiazg na którym zarabiam 10zł a później musze
    zapłacić kurierowi znacznie więcej za dostarczenie tego elementu i
    ponowne jego odwiezienie

  • 6. Data: 2005-07-29 06:54:34
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 28 Jul 2005 22:48:49 +0200,
    Kowalski <b...@a...pl> screamed:

> [...]
    > lub sprzedaje jakiś drobiazg na którym zarabiam 10zł a później musze
    > zapłacić kurierowi znacznie więcej za dostarczenie tego elementu i

    Nie do konca mnie zrozumiales. Z cala reszta wywodu sie zgadzam.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 08:53:54 user up 10687 days, 20:48, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Life is eternal. A lifetime is ephemeral.

  • 7. Data: 2005-07-29 10:00:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <dcb577$l50$1@atlantis.news.tpi.pl>, Kowalski wrote:
    > jak sprzedaje klientowi komputer to moge napisac w karcie gwarancyjnej
    > że w razie awarji ma dostarczyć komputer do serwisu na swój koszt?
    > czy bedzie to zgodne z prawem?

    Będzie zgodne z prawem, tylko dobrze abyś pamiętał, że obok i niezależnie
    od gwarancji (która jest dobrowolna) istnieje coś takiego jak niezgodność
    z umową z którego to tytułu też można reklamować, a wtedy co prawda towar
    też klient powinien dostarczyć, ale ty pokrywasz tego koszty.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2005-07-30 06:37:49
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Maria napisał(a):
    > Do naprawy zabiera sprzęt na własny koszt serwisant. W przeciwnym wypadku
    > klient po dostarczeniu do naprawy sprzętu ma prawo żądać zwrotu kosztów
    > dostawy nawet wówczas, gdy w gwaracji napisane jest inaczej.

    W sprzedaży konsumenckiej na jakiej podstawie?

    KG