  • 1. Data: 2008-10-10 09:36:31
    Temat: doręczenie nakazu zapłaty
    Od: "Robin" <c...@p...onet.pl>

    miałem umowę z kablówką na dostawę sygnału na dares inny niż zameldowania. Do
    korespondencji wskazany był w umowie adres zameldowania, mimo to kablówka cały
    czas korespondencję przysyłała na miejsce instalacji sygnału. Także ten adres
    wskazała Sądowi występując z pozwem o zapłatę. Wyrok przyszedł na adres
    instalacji mimo. że tam już nie mieszkałem i z oczywistych powodów ani ja ani
    nikt innym go nie odebrał. Dzisiaj dostałem postanowieniue od komornika o
    wsczeciu egzekucji z znakazu zapłaty którego na oczy nie widziałem. Kwestionuję
    wysokość nalezności głównej (jest zawyżona). Czy w związku z powyższym
    zamieszaniem (przesyłanie korespondencji w tym wyroku na adres inny niż
    wskazany w umowie świadczenia usług jako koresponedyjny) pozawala mi podważyc
    uprawomocniony nankaz zapłaty.

  • 2. Data: 2008-10-10 10:24:03
    Temat: Re: doręczenie nakazu zapłaty
    Od: wombi <w...@n...onet.eu>

    Robin pisze:
> [...]
    > wskazany w umowie świadczenia usług jako koresponedyjny) pozawala mi podważyc

    Na podstawie art.795 kpc wnieś zażalenie na postanowienie Sądu o nadaniu
    klauzuli wykonalności oraz na podstawie art. 168 i 169 kpc złóż wniosek
    o przywrócenie terminu do wniesienia zarzutów (sprzeciwu jeśli nakaz
    zapłaty wydany był w postępowaniu upominawczym).Jeśli Sąd termin
    przywróci to na odpowiednim formularzu wnieś zarzuty (sprzeciw) od
    nakazu zapłaty.

  • 3. Data: 2008-10-10 11:57:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    wombi pisze:

> [...]
    > zapłaty wydany był w postępowaniu upominawczym).Jeśli Sąd termin
    > przywróci to na odpowiednim formularzu wnieś zarzuty (sprzeciw) od

    Albo-albo. Albo twierdzimy, że termin na wniesienie zarzutów nie
    minął i dlatego żalimy się na klauzulę, albo twierdzimy, że termin
    jednak minął, i wtedy uznajemy klauzulę za zasadną i wnosimy o
    przywrócenie terminu.

    IMHO należy żalić się na klauzulę i od razu wnieść sprzeciw/zarzuty.
    Wniosek o przywrócenie terminu nie jest konieczny, skoro termin jeszcze
    nie zaczął biec (nie było prawidłowego doręczenia).

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-10-10 18:18:34
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

> [...]
    > Wniosek o przywrócenie terminu nie jest konieczny, skoro termin jeszcze
    > nie zaczął biec (nie było prawidłowego doręczenia).

    nie bylo doreczenia wqiec nie ma pozwu. Jak nie ma pozwu to na jakiej
    podstawie pisacsprzeciw/ zarzuty ?

    Icek

  • 5. Data: 2008-10-10 20:36:25
    Od: wombi <w...@o...eu>

    Icek pisze:

    > nie bylo doreczenia wqiec nie ma pozwu. Jak nie ma pozwu to na jakiej
    > podstawie pisacsprzeciw/ zarzuty ?
    >

    > Icek

    Fakt :). Uwzględniając założenia przyjęte przez Icka, dalsze
    postępowanie może wyglądać tak:
    a)jeśli Sąd uzna zażalenie na postanowienie o nadaniu klauzuli
    wykonalności za uzasadnione tj. uzna że nakaz zapłaty oraz pozew nie
    zostały prawidłowo doręczone
    b)doręczy nakaz zapłaty wraz z pozwem po raz drugi a wtedy pozwany
    będzie mógł wnieść zarzuty.
    Gorzej jeśli w tym czasie Komornik zdąży wszystko wyegzekwować. W razie
    pomyślnego - dla pozwanego - zakończenia procesu może dojść do tego, że
    będzie musiał wytoczy powództwo o zwrot bezpodstawnego wzbogacenia (przy
    założeniu, że druga strona nie chciałaby zwrócić tego wzbogacenia
    dobrowolnie).

  • 6. Data: 2008-10-11 06:55:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robin pisze:

    Tak z ciekawości się spytam:

> [...]
    > instalacji mimo. że tam już nie mieszkałem i z oczywistych powodów ani ja ani

    A dlaczego ten nikt nie uświadomił listonosza że tam nie mieszkasz ?
    No chyba że chcesz twierdzić że sygnał kablówki szedł w mieszkanie w
    którym nikt nie mieszka.

    > Dzisiaj dostałem postanowieniue od komornika o wsczeciu egzekucji z znakazu zapłaty
    którego na oczy nie widziałem.

    A twój adres w postępowaniu egzekucyjnym jaki jest? jakim cudem komornik
    ci coś doręczał skoro wierzyciel posługuje się adresem miejsca w którym
    nie mieszkasz?

> [...]
    adres inny niż
    > wskazany w umowie świadczenia usług jako koresponedyjny) pozawala mi podważyc

    Sam ten fakt - tzn. nie zastosowanie się do adresu korespondencyjnego -
    jest bez znaczenia, ważne to jest gdzie mieszkałeś w czasie sprawy.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 7. Data: 2008-10-11 10:14:20
    Od: wombi <w...@o...eu>

    Johnson pisze:
> [...]
    >
    > A twój adres w postępowaniu egzekucyjnym jaki jest? jakim cudem komornik
    > ci coś doręczał skoro wierzyciel posługuje się adresem miejsca w którym

    Zapewne Komornik - przed wysłaniem do dłużnika zawiadomienia o
    wszczęciu egzekucji - wysłał zapytanie do ZUS-u i stąd zna aktualny
    adres dłużnika.

  • 8. Data: 2008-10-11 10:17:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wombi pisze:

    > Zapewne Komornik - przed wysłaniem do dłużnika zawiadomienia o wszczęciu
    > egzekucji - wysłał zapytanie do ZUS-u i stąd zna aktualny adres dłużnika.

    O ile mi wiadomo takie rzeczy to tylko w Erze, a nie u komornika.
    Może by sie wysilił, gdyby to była sprawa alimentacyjna.

  • 9. Data: 2008-10-11 12:32:53
    Od: wombi <w...@o...eu>

    Johnson pisze:

    > O ile mi wiadomo takie rzeczy to tylko w Erze, a nie u komornika.
    > Może by sie wysilił, gdyby to była sprawa alimentacyjna.

    Po nowelizacji ustawy o komornikach a w szczególności po dodaniu art.53a
    (określenie wysokości opłaty za poszukiwanie majątku), komornicy - zanim
    podejmą jakąkolwiek czynność - wzywają do uiszczenia tej opłaty wraz z
    zaliczką na np.koszty zapytań do ZUS-u (oczywiście przy założeniu, że
    wierzyciel we wniosku o wszczęcie nie wskazał konkretnie np.miejsca
    pracy dłużnika, numerów rachunków bankowych itd.
    Zobacz np. postanowienie SO w Łodzi z 10.04.2006 r. III Cz 2015/05
    opublikowane na http://www.egzekutor.komornik.pl/index.php

  • 10. Data: 2008-10-11 12:59:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wombi pisze:

    > oczywiście przy założeniu, że wierzyciel we wniosku o wszczęcie nie wskazał
    konkretnie np.miejsca
    > pracy dłużnika, numerów rachunków bankowych itd.

    Ale skąd założenie? Normą jest właśnie wskazywanie majątku z którego
    trzeba egzekwować, a nie zlecanie komornikowi poszukiwania majątku.