  • 1. Data: 2008-10-10 07:44:10
    Temat: Zalewanie mieszaknia - co się da zrobić...
    Od: "Ewa" <a...@n...pl>

    Witam,

    Fakty:
    Mieszkanie mojej mamy, spółdzielcze-własnościowe.
    4 lata temu wymieniano w całym budynku instalację wodno-kan + c.o. na
    plastikową, klejoną.
    W zeszłym roku pionie łazienkowm "puściło" łączenie rury gorącej i zalało
    pół mieszkania.
    (powyginały się panele, spody mebli, dywan, w łazience od gorącej wody
    pozłaziła farba, szafki do wyrzucenia - ogółem tragedia).
    Spisano optymistycznie protokół w spółdzielni, ale ubezpieczyciel
    spółdzielni potraktował nas prawie jak wyłudzaczy i wypłacił tyle, że
    starczyło na 60% pokrycia kosztów zniszczeń (a nie chciał rozliczeń
    bezgotówkowych z firmą remontową).
    Trudno, trzeba było żyć dalej gdyby nie to, że...
    WCZORAJ
    puściło łączenie drugiej rury (powrotnej ciepłej wody) i znowu zalało mamie
    mieszkanie (podobne zniszczenia).
    Mama emerytka o mało nie dostała zawału...

    Znowu sprzątanie i wietrzenie mieszkania, sprzęty do góry nogami i znowu nie
    będzie upezpieczyciel chciał zwrócić za przełożenie całej podłogi gdyż
    "zalaniu uległo tylko 50% powierzchni" - ręce opadają...

    Prośba o poradę:
    Jak rozmawiać ze spółdzielnią, żeby wymieniono mamie wszystkie rury (pion +
    poziom) gdyż siedzi na bombie zegarowej, gdyż pozostałe łączenia pewnie są
    tej samej jakości?

    Czy możemy obciążyć spółdzielnię (a nie jej ubezpieczyciela) kosztami
    remontu lub jakoś zmusić do wykonania prac remontowych?

    Czy mogę nie wpuścić procownika spółdzielni, który chce naprędce zreperować
    rurę, do czasu żądanej przeze mnie wymiany całej instalacji w obrębie mojego
    mieszkania (pionu)? (choć w ten sposób pozbędę ciepłej wody sąsiadów?)

    Może jakieś inne propozycje?

    Przepraszam za biadolenie na grupie ale człowiek żyje szczęśliwy do czasu
    kiedy nie spadną na niego takie problemy i bezsilność...

    Pozdrawiam,

    Ewa

  • 2. Data: 2008-10-10 08:54:21
    Temat: Re: Zalewanie mieszaknia - co się da zrobić...
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Ewa" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Przepraszam za biadolenie na grupie ale człowiek żyje szczęśliwy do czasu
    > kiedy nie spadną na niego takie problemy i bezsilność...

    Nic innego nie pozostaje jak się samemu ubezpiczeyć od tego typu wypadków.
    Wówczas to będzie sprawa dwóch firm ubezpieczeniowych a nie Twojej mamy.

    Pozdrawiam
    Michał
    PS. Pozostaje droga sądowa ale to już sama wiesz jak wygląda i ile kosztuje.

  • 3. Data: 2008-10-10 16:43:13
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Klejone rury (takie żółte?) do C.O.? Czy w tej Spółdzielni ktoś nie upadł na
    głowę? Zgrzewarka do rur plastikowych Polipropylenowych kosztuje 100-300 zł,
    nie stać było Spółdzielni? Normy jakieś są przecież, ja jestem w branży
    amatorem, ale na klejonkę w C.O. nigdy bym się nie zdecydował.

    Do sądu :(.

    > Nic innego nie pozostaje jak się samemu ubezpiczeyć od tego typu wypadków.
    > Wówczas to będzie sprawa dwóch firm ubezpieczeniowych a nie Twojej mamy.

    Niestety, chyba tylko to zostaje, ale... Te klejonki są bardzo nieodporne na
    uszkodzenia mechaniczne. Spółdzielnia będzie twierdziła, że stuknęłaś niechcący
    jakimś czymś i że to Twoja wina :(. Plastikowe rury do C.O. (te zgrzewane, nie
    klejone!) mają dodatkowo w plastiku zalaną jeszcze warstwę alluminium
    wzmacniającą rurę. Te do wody zwykłej to sam plastik, ale za to dużo tańsze są.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 4. Data: 2008-10-11 07:34:06
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Czapla pisze:

> [...]
    > wzmacniającą rurę. Te do wody zwykłej to sam plastik, ale za to dużo tańsze są.

    ja miałem podobną sprawę, tylko w pracy
    lokal wynajmowny od spółdzielni
    nad moim lokalem sklep :) notorycznie zalewający mnie :)

    po 2 zalaniach polisa w tym od zalania :)
    kolejne zalanie - nie chciał nikt po dobroci
    zgłosiłem do ubezpieczalni + pismo informujące oficjalnie spółdzielnie o
    ostatnim zalaniu

    od tego momentu jestem nadal zalewany :)
    ale.. co 6-9 miesiecy mam malowanie za free i nowe panele za free
    oczywiscie juz nie z mojej polisy tylko płaci zalewajacy :D
    bez krzyku :)

    ubezpieczenie tutaj jest idealnie - i to Tobie polecam
    bo Ciebie SM będzie zlewał
    ale ubezpieczyciel to nie instytucja charytatywna - a tutaj winny jest :)

    dodatkowo na pismie zgłos do SM ze to juz IIGie zalanie i z powodu
    kiepskiego łączenia rur :)

    przy nastepnym zalaniu będziesz miał no stress :)

    --
    pozdros
    icek