  • 41. Data: 2008-10-16 09:15:30
    Temat: Re: doręczenie nakazu zapłaty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Oct 2008, Icek wrote:

    > a z innej beczki. Czy nie mozna jako adres wykonywanej dzialalnosci wskazac
    > np "ulica Hallera" ??

    Problemem jest to, że do DG jest potrzebnych KILKA adresów :)

    > Powiedzmy, ze zamierzam myc szyby io bede to robil tylko tam. Nie bede mial
    > biura.

    "a gdzie będzie Pan trzymał gąbki do mycia szyb i gdzie będzie Pan
    przyjmował reklamacje klientów"?
    Urzędy domagają się "prawa do lokalu", bo inaczej nie byłyby realizowane
    cele ustawy o swobodzie DG, nakazujące zapewnienia "bezpieczeństwa
    obrotu" gospodarczego.
    Mógłbyś twierdzić, że mieszkasz w użyczonym przez szwagra kącie,
    a szwagier nie wyraża zgody aby jacyś klienci przyłazili z reklamacjami
    do jego mieszkania :P
    Z innych adresów o których należy powiadomić US to "gdzie będzie Pan
    trzymał dokumentację podatkową". Nie wiem co rozumiesz przez "biuro",
    miejce na trzymanie gąbek, miejsce na przyjmowanie reklamacji czy
    miejsce w którym leżą książki podatkowe - ale mogą to być różne
    miejsca, byle OSIĄGALNE. Jak ktoś nie wpuści urzędników US na kontrolę
    szczując psem, to trzeba mieć argument, że "ktoś" za to odpowie,
    a nie dałoby się tego zrobić jakbyś prowadząc DG nie miał "tytułu
    prawnego": "ja tu biedny nic nie mogę, nielegalnie i bezumownie
    zajmuję kąt w mieszkaniu, nie miałem wpływu na to że was nie wpuścili" :P

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2008-10-16 09:31:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > prawnego": "ja tu biedny nic nie mogę, nielegalnie i bezumownie
    > zajmuję kąt w mieszkaniu, nie miałem wpływu na to że was nie wpuścili" :P

    Myślę, że w tym wszystkim najmniej chodzi o bezpieczeństwo obrotu
    gospodarczego. Urzędnik po prostu musi mieć na wszystko podkładkę.
    Petent twierdzi, że prowadzi działalność tu i tu, to przecież nie można
    mu na ładne oczy uwierzyć.

    Twoje rozumowanie odnośnie implikacji, iż tytuł prawny gwarantuje
    bezpieczeństwo jest błędne, ponieważ można zarejestrować DG w miejscu
    zameldowania, nie posiadając tytułu prawnego.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 43. Data: 2008-10-16 18:36:28
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Z innych adresów o których należy powiadomić US to "gdzie będzie Pan
    > trzymał dokumentację podatkową". Nie wiem co rozumiesz przez "biuro",

    aaaa, w biurze podatkowym, ktore bedzie dla mnie prowadzic dokumentacje ;)

> [...]
    > prawnego": "ja tu biedny nic nie mogę, nielegalnie i bezumownie
    > zajmuję kąt w mieszkaniu, nie miałem wpływu na to że was nie wpuścili" :P

    w mojej ocenie kazdy powinien moc udostepnic adres pod ktorym jest
    osiagalny. Mozliwosc powinna byc osobna dla spraw sadowych, urzedowych oraz
    klienckich (reklamacje, zamowienia itp.)

    Wtedy kazdy urzedas moglby sprawdzic (pip miejsce pracy, oblugi klienta, US
    dokumentacje, pozew moznaby wyslac tylko na adres do doreczen dla sadow) z
    zastrzezeniem ze podajacy adres ponosi wszelka odpowiedzialnosc za podanie
    blednego adresu badz niedostepnosc pod tym adresem.

    Icek

  • 44. Data: 2008-10-17 07:37:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Oct 2008, Icek wrote:

    > aaaa, w biurze podatkowym, ktore bedzie dla mnie prowadzic dokumentacje ;)

    Dobre miejsce :)
    I właśnie o to mi idzie: że dla podatków tak można.

    > w mojej ocenie kazdy powinien moc udostepnic adres pod ktorym jest
    > osiagalny.

    O to to :)

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2008-10-17 19:52:21
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Dobre miejsce :)
    > I właśnie o to mi idzie: że dla podatków tak można.

    > O to to :)

    ale dres pod ktorym jestem osiagalny nie jest rowne temu, ze mam prawo do
    lokalu.

    Icek

  • 46. Data: 2008-10-23 08:55:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Johnson pisze:

    > Widzę że jesteś pesymistą. Ja jestem optymistą i myślę że żadna :)
    > Jak widzisz listonosze coś wiedzą o adresatach.
    >
    > A swoją droga co za bzdura, po co oni to wieszają na korytarzu ? Co to
    > za dziwna praktyka? To ma być jakieś doręczenie w trybie art. 145 kpc ...
    > Prawidłowo moim zdaniem winny wysłać takie zobowiązanie wyłącznie do
    > pełnomocnika ZTM.

    Wyjaśniam: na korytarzu wieszają postanowienia o zawieszeniu
    postępowania (pozew nie mógł być dostarczony pod wskazany adres, a powód
    nie podał nowego adresu).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 47. Data: 2008-10-23 19:07:32
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Wyjaśniam: na korytarzu wieszają postanowienia o zawieszeniu
    > postępowania (pozew nie mógł być dostarczony pod wskazany adres, a powód
    > nie podał nowego adresu).

    tak ale tylko jak listonosz podal "adresat nie zamieszkuje pod wskazanym
    adresem"

    Jak napisane jest "nie odebranow terminie"to kupa

    Icek