    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: doręczenie nakazu zapłaty
    Date: Fri, 10 Oct 2008 13:57:16 +0200

    wombi pisze:

    > Na podstawie art.795 kpc wnieś zażalenie na postanowienie Sądu o nadaniu
    > klauzuli wykonalności oraz na podstawie art. 168 i 169 kpc złóż wniosek
    > o przywrócenie terminu do wniesienia zarzutów (sprzeciwu jeśli nakaz
    > zapłaty wydany był w postępowaniu upominawczym).Jeśli Sąd termin
    > przywróci to na odpowiednim formularzu wnieś zarzuty (sprzeciw) od
    > nakazu zapłaty.

    Albo-albo. Albo twierdzimy, że termin na wniesienie zarzutów nie
    minął i dlatego żalimy się na klauzulę, albo twierdzimy, że termin
    jednak minął, i wtedy uznajemy klauzulę za zasadną i wnosimy o
    przywrócenie terminu.

    IMHO należy żalić się na klauzulę i od razu wnieść sprzeciw/zarzuty.
    Wniosek o przywrócenie terminu nie jest konieczny, skoro termin jeszcze
    nie zaczął biec (nie było prawidłowego doręczenia).

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz