    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: doniesienie do prokurat. - jakie konsekwencje ?
    Date: Fri, 10 Jun 2005 23:47:43 +0200

    Użytkownik "news" <color@#wytnij.to#gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:d8d05o$sdp$1@sklad.atcom.net.pl...

    > prawdopodobnie da sie udowodnic, ale udowadnianiem raczej powinna
    zajac
    > sie prokuratura (i na tym mi zalezy aby postepowanie odbylo sie z
    > urzedu), ja mam tylko daleko uzasadnione podejrzenia.

    No to owe podejrzenia opisz dokałdnei w piśmei do prokuratury z
    rozdzieleniem ścisłym tego co wiesz, czego sie domyślasz, a co jest
    wynikiem Twoich przypuszczeń. Przy takim ujęciu prokurator po prostu to
    bedzie musiał sprawdzić.

    > niby moglbym sam probowac dociekac w celu zebrania materialu
    dowodowego,
    > ale nie znam sie na tym, nie mam czasu, nie wiem czy informacje ktore
    > chcialbym uwiarygodnic/sprawdzic zostana mi udostepnione jesli bede
    > szukal na wlasna reke.

    To nie ma sensu. jeśli sie zorientują, ze grzebiesz, to zaczną prostowac
    dokumenty. Moze wszystkiego nie wyprostują, ale część pewnie im się uda.

    > chodzi o pewne sprawy finansowe w spoldzielni mieszkaniowej - nie
    > rozliczone zaliczki pobrane od mieszkancow, nie wykluczone ze nie
    > uwzglednione takze w sprawozdaniach finansowych...

    Rozliczenie lub nie zaliczek, to juz raczej sprawa wewnętrzna
    spółdzielni, albo roszczenie cywilne cżłonka. nieujecie tego w ksiegach
    było by przestępstwem (art. 303 kk). Ale tego sie akurat jedynie
    domyślasz.

    > chodzi mi tez o to, abym nie byl potem ciagany do odpowiedzialnosci
    > (jakiejkolwiek) jesli nie uda sie organom potwierdzic moich podejrzen
    (z
    > roznych powodow).

    Jeśli zastosujesz się do mojego pierwszego akapitu, czyli ściśle
    wyodrębnisz to co wiesz, od tego, czego się domyślasz, to nikt Cię nie
    może ścigać dokąd to, co opisałeś jako pewnik nie zostanie podważone.