  • 21. Data: 2005-04-24 17:02:23
    Temat: Re: domena tusk.pl
    Od: poreba <d...@p...com>

    petrol <o...@w...com> popełnił 24 kwi 2005 na pl.soc.prawo utwór
    news:z%Nae.157$pc7.9@trndny05:

    > Przez NASK moze i tak.
    > Tusk narazilby sie tylko na koszta sadowe gdyby probowal przejac
    > strone na serwerze w USA.
    Może przeczytaj wątek, w którym się wypowiadzasz.
    Mowa nie stronie www a o domenie.
    A administratorem .pl jest (niestety) NASK.
    I tenże NASK może domenę (nie stronę!) odebrać.
    A to gdzie strony www faktycznie wiszą (czy w USA czy w Pernambuko)
    nie ma najmniejszego znaczenia dla problemu _domeny_.

    --
    pozdro
    poreba

  • 22. Data: 2005-04-24 21:17:26
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-04-24 18:09, petrol rzecze:
    > Podaj jedna jedyna.

    "Madonnie udało się we wrześniu 2000 r. wygrać z cybersquatterem, który
    zarejestrował adres madonna.com. Początkowo była to strona
    pornograficzna. Madonna wniosła oskarżenie przeciwko Danowi Parisi do
    World Intellectual Property Organization (WIPO). Piosenkarka uznała, że
    strona o pornograficznej przeszłości godzi w jej dobre imię i wpływa
    niekorzystnie na jej wizerunek. Organizacja WIPO stwierdziła, że Dan
    Parisi nie ma prawa do nazwania w ten sposób domeny, i nakazała mu
    przekazanie jej Madonnie. W uzasadnieniu podano, że Madonna Louise
    Ciccone używała pseudonimu Madonna jako znaku firmowego i artystycznego
    już od 1979 r. "

    "Odstąpienie od praw do adresów z nazwami Rolling Stones i Humphrey
    Bogart nakazał w połowie grudniu 2000 r. bostoński sąd obywatelowi
    Kanady. Stało się to na wniosek Northern Light Technology, której adresu
    - northernlight.com - Jeff Burgar używał od 1986 r. Firma, wnosząca
    pozew do sądu, twierdzi, że ma jeden z najsilniejszych na rynku
    mechanizmów wyszukiwawczych, który zaindeksował do końca ub.r. 220 mln
    stron WWW i 20 mln tekstów. Przedstawiciele spółki poinformowali, że
    Jeff Burgar do tej pory zarejestrował 1000 adresów internetowych.
    Większość z nich zawiera nazwiska gwiazd i znanych osobistości."

    "100 tys. będzie musiał zapłacić John Zuccarini za każdą z 5
    zarejestrowanych z myślą o odsprzedaniu domen internetowych - stwierdził
    w wyroku sąd w Pensylwanii. Posiadane przez niego adresy naruszały prawa
    sieci sklepów detalicznych Electronics Boutique, która wystąpiła przeciw
    skazanemu z pozwem na jesieni ub.r. Decyzja sądu uzasadniona była
    faktem, iż John Zuccarini czerpał korzyści finansowe na zwodzeniu
    potencjalnych klientów sieci. Klikający na jeden z adresów
    electronicboutique.com, eletronicsboutique.com, electronicbotique.com,
    ebwold.com i ebworl.com musieli oglądać dziesiątki reklam bez możliwości
    opuszczenia witryny."

    "W grudniu 2000 r. projektantka mody z Melbourne, Bettina Liano,
    odzyskała prawo do nazwy strony internetowej bettinaliano.com. Strona
    została zarejestrowana w USA przez Footscraya. Internet Corporation for
    Assigned Names and Numbers, organizacja rejestrująca domeny internetowe,
    szybko rozstrzygnęła sprawę na korzyść Bettiny Liano."

    > Dalej nie rozrozniasz posiadanie domeny a uzywanie. Moge zarejestrowac
    > walesa.pl i schowac papiery pod poduszke. I nic Bolkowi do tego.
    > Dlaczego niby Tusk ma pirwszenstwo do tusk.pl? (z malej litery)
    > Dlaczego nie milosnik sloni?
    > Czy D. Tusk ma tez pierwszenstwo do tusk.co.uk? Dlaczego tak/nie?

    Przecież pisałem, że jeżeli będzie miał usługę itp. o takiej nazwie to
    nikt mu tego nie zabierze.
    Ale jeżeli będzie pisał o TYM KONKRETNYM tusku to mogą mu zabrać i tyle.

    > Skad bierzesz ten pomysl ze jakis tam konkretny polityka ma
    > nadprzyrodzone prawo do domeny ZBLIZONEJ do jego nazwiska i ze nie mozna
    > publicznie uzywac domeny zblizonej do jego nazwiska?

    Jakie nadprzyrodzone? Taka jest przyjęta zasada i tyle.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info - nauka hipnotyzowania

  • 23. Data: 2005-04-24 21:53:32
    Od: mondo <a...@l...com>

    Arek wrote:
> [...]
    > przekazanie jej Madonnie. W uzasadnieniu podano, że Madonna Louise
    > Ciccone używała pseudonimu Madonna jako znaku firmowego i artystycznego

    Nie rozrozniasz oszustow z WIPO od sadow. Ta domena zostala przekazana
    na cele spoleczne o ile pamietam. i w sadzie Ciccone nie wygralaby, bo
    madonna (ta "prawdziwa") to jak wiemy kto inny. Zreszta jej drugie imie
    jest wlasnie cudzym imieniem (na czesc Madonny).

> [...]
    > Jeff Burgar do tej pory zarejestrował 1000 adresów internetowych.
    > Większość z nich zawiera nazwiska gwiazd i znanych osobistości."\

    Bedzisz przepisywaniem polskich bzdur. Pewnie tego kretyna Vagla. Podaj
    docket, sprawdzimy, pogadamy.

    > "100 tys. będzie musiał zapłacić John Zuccarini za każdą z 5
    > zarejestrowanych z myślą o odsprzedaniu domen internetowych - stwierdził
    > w wyroku sąd w Pensylwanii.

    Wiesz ile jest jurysdykcji w Pennsylvanii?

> [...]
    > electronicboutique.com, eletronicsboutique.com, electronicbotique.com,
    > ebwold.com i ebworl.com musieli oglądać dziesiątki reklam bez możliwości

    Czyli klasyczne naruszenie znaku towarowego. Co za problem? Gdyby
    przekierowywalby na strone tuska, to by mu nikt nic nie mogl zrobic.

> [...]
    > Assigned Names and Numbers, organizacja rejestrująca domeny internetowe,
    > szybko rozstrzygnęła sprawę na korzyść Bettiny Liano."

    ROTFL

    Podaj paragraf na podstawie ktorego ta pani mogla by wniesc roszczenie
    przed ktorykolwiek sad w USA wylacznie o zarejestrowanie domeny z cudzym
    nazwiskiem. Nie ma takowego.

    > Przecież pisałem, że jeżeli będzie miał usługę itp. o takiej nazwie to
    > nikt mu tego nie zabierze.
    > Ale jeżeli będzie pisał o TYM KONKRETNYM tusku to mogą mu zabrać i tyle.

    NASK moze probowac, co nie oznacza legalnosci dzialania. W USA Tusk nie
    mialby prawa wniesc pozwu.

    Podaj teraz czy nie moge zarejestrowac strony kowalski.pl (powiedzmy ze
    to radny w Wachocku. Tez).

    > Jakie nadprzyrodzone? Taka jest przyjęta zasada i tyle.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Zasada nie czyni tego prawem. A juz napewno nie "zasada" organizacji
    ktora nie ma prawnej legitymacji do tych spraw.

  • 24. Data: 2005-04-25 09:46:57
    Od: Piotr VaGla Waglowski <v...@v...dousuniecia.pl>

    mondo napisal/a w dniu 2005-04-24 23:53:

    > (...)
    > Bedzisz przepisywaniem polskich bzdur. Pewnie tego kretyna Vagla. Podaj
    > docket, sprawdzimy, pogadamy.

    hehe, chyba ktos przeze mnie nie moze spac :)

    v.
    --
    Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu
    http://helion.pl/ksiazki/prasie.htm

  • 25. Data: 2005-04-25 10:07:25
    Od: Piotr VaGla Waglowski <v...@v...dousuniecia.pl>

    petrol napisal/a w dniu 2005-04-24 18:09:

    > Podaj jedna jedyna.

    Hillary Rodham Clinton v. Michele Dinoia a/k/a SZK.com
    http://www.arb-forum.com/domains/decisions/414641.ht

    Jednak w tej sprawie kontrowersje wzbudza to, ze w USA jest wiecej osob
    noszacych to imie i nazwisko. ...a decyzja jest.

    v.

  • 26. Data: 2005-04-25 15:43:51
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-04-24 23:53, mondo rzecze:
    > Nie rozrozniasz oszustow z WIPO od sadow. Ta domena zostala przekazana

    Nawet nie wiem, że niby są oszustami :)

    > Bedzisz przepisywaniem polskich bzdur. Pewnie tego kretyna Vagla. Podaj
    > docket, sprawdzimy, pogadamy.
    [..]
    > Zasada nie czyni tego prawem. A juz napewno nie "zasada" organizacji
    > ktora nie ma prawnej legitymacji do tych spraw.

    No cóż - ja Ci podałem jaka jest praktyka.
    To, że Ci się to nie podoba to już nie moja wina.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 27. Data: 2005-04-26 02:46:36
    Od: blabla <b...@s...com>

    Piotr VaGla Waglowski wrote:

> [...]
    >
    > Jednak w tej sprawie kontrowersje wzbudza to, ze w USA jest wiecej osob
    > noszacych to imie i nazwisko. ...a decyzja jest.

    Gdzie idioto masz tutaj wyrok sadowy?

    Cytat "sedziego":

    "The undersigned certifies that he or she has acted independently
    and impartially and to the best of his or her knowledge has no known
    conflict in serving as Panelist in this proceeding.
    Tyrus R. Atkinson, Jr., as Panelist."

    "Ja sedzia oswiadczam ze jestem niezawisly"

    ROTFL

    Dalej:

    "On February 7, 2005, a Notification of Complaint and Commencement of
    Administrative Proceeding (the "Commencement Notification"), setting a
    deadline of February 28, 2005 by which Respondent could file a Response
    to the Complaint, was transmitted to Respondent via e-mail, post and
    fax,"...

    my ass.

    Doreczac emailem to moga papier toaletowy.

    Jedyne co powinna ta osoba zrobic to wytoczyc proces w sadzie i byloby
    po ptokach. A na dodatek pozwac tego idiote ktory oswiadcza o swojej
    "niezawislosci". Najpewniej zbankrutowalbby przed wyrokiem we wlasnej
    sprawie :-P

    To nie koniec:

    Complainant makes the following assertions:

    1. Respondent's <hillaryclinton.com> domain name is identical to
    Complainant's HILLARY CLINTON mark.

    I co z tego? Hillary jest osoba publiczna i tak jak Bush przegral sprawe
    o gwbush.com to przegralaby sprawe w sadzie.

    2. Respondent does not have any rights or legitimate interests in
    the <hillaryclinton.com> domain name.

    g.prawda Ma prawa bo kupila. Koniec sprawy (w normalnym sadzie).

    3. Respondent registered and used the <hillaryclinton.com> domain
    name in bad faith.

    g.prawda. W zlej woerze jest podszywanie sie pod Hillary. Krytyka nia
    nie jest.

    Tych spraw w sadach przez osoby publiczne bylo duzo i wszystkie
    przegrane po kolei. Wyjatkami sa naduzycia.
    http://chillingeffects.org/domain/

    Za duzo czytasz Vive

  • 28. Data: 2005-04-26 02:49:56
    Od: blabla <b...@s...com>

    Arek wrote:
    > Dnia 2005-04-24 23:53, mondo rzecze:

    > Nawet nie wiem, że niby są oszustami :)

    W zadnym sadzie nie zatrudnia sie sedziego, ktory jest jednoczesnie
    pracownikiem storny w postepowaniu. A w WIPO tak. Zapytaj cwaniaczka
    Vagla. On cos wie na ten temat.

  • 29. Data: 2005-04-26 08:03:25
    Od: Piotr VaGla Waglowski <v...@v...dousuniecia.pl>

    blabla napisal/a w dniu 2005-04-26 04:49:
    > W zadnym sadzie nie zatrudnia sie sedziego, ktory jest jednoczesnie
    > pracownikiem storny w postepowaniu. A w WIPO tak. Zapytaj cwaniaczka
    > Vagla. On cos wie na ten temat.

    A co wie? Ja nie pracuje w zadnym sadzie :) Zdaje sie ze ktos uwaza, ze
    mu rodzine grabiami zabilem :) No ale coz. Przynajmniej nie jestem
    anonimowy ;>

  • 30. Data: 2005-04-26 08:06:16
    Od: Piotr VaGla Waglowski <v...@v...dousuniecia.pl>

    blabla napisal/a w dniu 2005-04-26 04:46:
    > Gdzie idioto masz tutaj wyrok sadowy?

    Sam jestes idiota :) (O nie! Znizylem sie do tego...) Alternatywne
    rozstrzyganie sporow jest rownie uprawnione, dla przykladu - sadownictwo
    polubowne, arbitraz i mediacja.
    v.