  • 1. Data: 2005-04-23 13:54:47
    Temat: Parking prywatny
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Co mi może zrobić pracownik ochrony bez licencji, jeśli przechodzę sobie
    między zaparkowanymi samochodami na drodze wewnętrznej na tzw. skróty ?
    Sytuacja jest taka, że jest sobie malutka uliczka o długości max 60m jeden z
    chodników jest chodnikiem publicznym, natomiast z drugiej strony uliczki nie
    ma chodnika, ale jest plac bezpośrednio przylegający do obiektu. Plac ten
    jest ogrodzony prymitywnymi słupkami i niewielkim łańcuchem. Na placu tym
    parkują samochody ok. 15 szt. - pracownicy i klienci obiektu.
    Obiekt jest chroniony i ochroniarz ma za zadanie również patrzeć się na
    samochody zaparkowane na placu.

    Trzeba dodać, że placyk jest oznakowany tylko z jednej strony tabliczką:
    DROGA WEWNĘTRZNA.
    Z drugiej strony jest swobodny dostęp dla pieszych, nie ma łańcucha... jest
    dróżka dla klientów i pracowników którzy chcą dojść do obiektu gdzie jest
    kilka firm.
    jeśli więc ktoś chce przejść na skróty to przechodzi.

    Rozbawiło mnie, bo ochroniarz powiedział, ze stojąc na placu nie mozna
    telefonować z komórki.

    Krzysztof - 'kw1618' > http://grupy.3mam.net
    Pisz e-listy nie e-maile !!

  • 2. Data: 2005-04-23 17:06:28
    Temat: Re: Parking prywatny
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>
    napisał w wiadomości news:Hssae.16434$0z2.10630@news.chello.at...

    > Rozbawiło mnie, bo ochroniarz powiedział, ze stojąc na placu nie mozna
    > telefonować z komórki.

    I słusznie Cię rozbawiło. Nawet, jakby miał dwie licencje, to by nic
    mógł zrobić, albowiem dzwonienie z telefonu komórkowego nie jest
    zabronione poza nielicznymi wyjątkami. Tych wyjątków jest kilka, są
    opisane w ustawach i z tego co mi wiadomo drogi wewnętrznej nie
    obejmują.

  • 3. Data: 2005-04-23 17:53:39
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Trzeba dodać, że placyk jest oznakowany tylko z jednej strony tabliczk?:
    > DROGA WEWNĘTRZNA.
    > Z drugiej strony jest swobodny dostęp dla pieszych, nie ma łańcucha... jest
    > dróżka dla klientów i pracowników którzy chc? doj?ć do obiektu gdzie jest
    > kilka firm.
    > je?li więc kto? chce przej?ć na skróty to przechodzi.

    Tak czy inaczej, jesli wchodzisz na teren prywatny to wlasciciel ma
    prawo po prostu cie z niego usunac. Bez wzgledu na to czy jest tam
    swobodny dostep czy nie. Dla swietego spokoju jednak wlasciciel powinien
    zadbac przynajmniej o tabliczke z informacją.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-04-23 18:27:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > zabronione poza nielicznymi wyjątkami. Tych wyjątków jest kilka, są
    > opisane w ustawach i z tego co mi wiadomo drogi wewnętrznej nie

    Możesz powiedzieć, jakie ustawy miałes na myśli? BO jakoś sobie nic nie
    przypominam.

    M.

  • 5. Data: 2005-04-23 20:52:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:d4e4ca$gqm$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > Możesz powiedzieć, jakie ustawy miałes na myśli? BO jakoś sobie nic
    nie
    > przypominam.

    Kierujący samochodem - PoRD. Pasażer samolotu - Prawo Lotnicze. Jakiś
    czas temu ktoś podawał podstawę dla szpitali - całkiem sensowną.

  • 6. Data: 2005-04-23 21:01:04
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Kierujący samochodem - PoRD. Pasażer samolotu - Prawo Lotnicze. Jakiś
    > czas temu ktoś podawał podstawę dla szpitali - całkiem sensowną.

    W PoRD "za wyjatkiem"
    W Prawie lotniczym nie znalazłem (DU 130/2002)
    Może ktoś pamięta te szpitale...

    M.

  • 7. Data: 2005-04-23 21:20:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:d4edbb$c3t$2@nemesis.news.tpi.pl...

    > W PoRD "za wyjatkiem"
    > W Prawie lotniczym nie znalazłem (DU 130/2002)

    Jest: Zabrania się urzywania urządzeń nadawczo-odbiorczych, albo coś
    podobnego. Wprost komórki nie ma, ale jest ona urządzeniem
    nadawczo-odbiorczym.

  • 8. Data: 2005-04-23 21:36:38
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Jest: Zabrania się urzywania urządzeń nadawczo-odbiorczych, albo coś
    > podobnego. Wprost komórki nie ma, ale jest ona urządzeniem
    > nadawczo-odbiorczym.

    Ee

    Art 125.2. Zabrania się używania przez osoby nieuprawnione urządzeń
    radiowych działających w pasmach częstotliwości wyznaczonych na
    podstawie przepisów Prawa telekomunikacyjnego dla łączności lotniczej
    oraz radiolokacji i radionawigacji lotniczej.

    M.

  • 9. Data: 2005-04-23 22:39:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:d4efe1$nt3$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > podstawie przepisów Prawa telekomunikacyjnego dla łączności lotniczej
    > oraz radiolokacji i radionawigacji lotniczej.

    Nie o ten przepis mi chodzi. To dotyczy przede wszystkim nie pasażerów,
    tylko pajęczarzy radiowych. Chodzi o to, by jakiś kretyn w ogródku sobie
    radiolatarni nie postawił.

    Nie pamiętam, gdzie widziałem taki zakaz. W Ustawie faktycznie tego nie
    ma. Chyba, że wywieść to z zakazu wnoszenia urządzeń mogących spowodować
    zagrożenie. W każdym razie przy wejściu do samolotu jest stosowna
    informacja. Jak znajdę, to podrzucę podstawę prawną.