  • 11. Data: 2005-04-24 01:00:09
    Temat: Re: domena tusk.pl
    Od: arnold <...@n...com>

    Wojtek Szweicer wrote:
    > Dnia 2005-04-24 02:26 :

    > To raczej Ty musisz wykazać, że prawo tego zabrania.
    > w.

    Oczywoscie ze masz racje. Przepraszam, za duzo whisky w weekend ;-)

  • 12. Data: 2005-04-24 10:19:20
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-04-24 02:26, arnold rzecze:
    > A podstawy tego twierdzenia?

    Rozdział 10
    Ochrona wizerunku, adresata korespondencji i tajemnicy źródeł informacji
    Art. 81.
    1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w
    szczególności politycznych, społecznych, zawodowych,

    > To to znaczy "odzyskania". Odzyskuje sie cos co sie mialo. Jezeli gostek
    > zarejestrowal pierwszy, to jest jego a nie Tuska. Tusk nie moze
    > "odzyskac" coz czego nie mial.

    Odzyskać mi bardziej pasowało :)
    No ale dobra - niech Ci będzie "zdobyć" "uzyskać" :)

    > A dlaczego nie do slonia, ktory ma "tusk" (po angielsku)?

    Dlatego, że prawnicy Tuska jasno będą mogli wykazać, że domena została
    wykupiona złośliwie w celu wykorzystania nazwiska znanej osoby, a teraz
    przyjęta jest taka praktyka, że w takich sytuacjach nie obowiązuje
    zasada pierwszeństwa i domena zostanie mu odbierana.
    Jeżeli zaś będzie należeć do gościa o nazwisku TUSK to najwyżej będą
    mogli się czepiać jej treści.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info - nauka hipnotyzowania

  • 13. Data: 2005-04-24 12:59:05
    Od: petrol <o...@w...com>

    Arek wrote:

    > Dlatego, że prawnicy Tuska jasno będą mogli wykazać, że domena została
    > wykupiona złośliwie

    Co to znaczy zlosliwie? Dlaczego strona o polityku jest automatycznie
    zlosliwa? A nawet jezeli jest zlosliwa, to co z tego? Tusk jest osoba
    publiczna i sam nia zostal. Nikt mu pistoletu do skroni nie przystawil.
    Tym samy zgodzil sie na rowniez krytyke swojej dzialanosci.

    > w celu wykorzystania nazwiska znanej osoby,

    mega ROTFL

    Od kiedy to nazwisko polityka jest chronione jak osoby prywatne?

    > a teraz
    > przyjęta jest taka praktyka, że w takich sytuacjach nie obowiązuje
    > zasada pierwszeństwa i domena zostanie mu odbierana.

    Co to znaczy "przyjela sie"? Podstawy?

    > Jeżeli zaś będzie należeć do gościa o nazwisku TUSK to najwyżej będą
    > mogli się czepiać jej treści.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Moze i jakis kretyn w NASK probowac narzucic taki tok myslenia.
    Najprosciej (i taniej jest zlozyc na stronie za granica i tyle).

  • 14. Data: 2005-04-24 13:24:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-04-24 14:59, petrol rzecze:
    > Co to znaczy zlosliwie?

    Złośliwie to znaczy w celu szantażu, odsprzedania lub właśnie
    prowadzenia serwisu dotyczącego znanej osoby o tym nazwisku.

    > Dlaczego strona o polityku jest automatycznie zlosliwa?

    Tak nie powiedziałem.

    > A nawet jezeli jest zlosliwa, to co z tego? Tusk jest osoba
    > publiczna i sam nia zostal. Nikt mu pistoletu do skroni nie przystawil.
    > Tym samy zgodzil sie na rowniez krytyke swojej dzialanosci.

    Oczywiście. Wyraźnie napisałem, że do szczegółów treści strony się nie
    odnoszę.

    > Od kiedy to nazwisko polityka jest chronione jak osoby prywatne?

    Od zawsze. Bycie publiczną osobą nie pozbawia tych ludzi należnych innym
    praw.

    > Co to znaczy "przyjela sie"? Podstawy?

    To znaczy, że organy rejestrujące domeny - tak w Polsce jak i USA - po
    prostu odbierają takie domeny ich pierwotnym właścicielom.

    > Moze i jakis kretyn w NASK probowac narzucic taki tok myslenia.
    > Najprosciej (i taniej jest zlozyc na stronie za granica i tyle).

    Nie tylko NASK tak postępuje. Obecnie takimi konflitami zajmuje się sąd
    arbitrażowy i jego werdykt jest akceptowany przez wszystkich.
    Wątpię by gościu utrzymał domenę gdyby Tusk złożył w takim sądzie
    wniosek o jej odebranie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 15. Data: 2005-04-24 13:41:49
    Od: poreba <d...@p...com>

    "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> popełnił 23 kwi 2005 na pl.soc.prawo
    utwór news:d4eef7$d2v$1@news.onet.pl:

    > Tylko czy Wytwornia Walta Disneya sie nie przyczepi? :)
    Do Donalda T.?
    Inicjator napisał: "... strony internetowej o polityku..."
    Kto ich tam wie...

    Ci z Buen a Vista niech się sami pilnują
    żeby ich spadkobiercy Świerczewskiego nie pozwali,
    albo facet co wymyślił rachunki z wypłatą "na żądanie",
    albo Liga Obrońców Moralności Heteroseksualnej i Czystości Rasowej
    za propagowanie: sztandaru homoseksualistów i związków międzygatunkowych
    (Bambi! Sodoma i Gomora: jelonek z sarenką, tfu!).

    Jak SoftwarePatents, DMCA, Palladium i cały ten zgiełk, to na całego, a co!

    --
    pozdro
    poreba

  • 16. Data: 2005-04-24 13:46:50
    Od: petrol <o...@w...com>

    Arek wrote:
    > Dnia 2005-04-24 14:59, petrol rzecze:

    > Złośliwie to znaczy w celu szantażu, odsprzedania lub właśnie
    > prowadzenia serwisu dotyczącego znanej osoby o tym nazwisku.

    Czyli jezeli gostek bedzie wychwalal Tuska pod niebiosa, ale bez jego
    wiedzy i zezwolenia, to bedzie to zlosliwe. Hmm.

> [...]
    > odnoszę.

    > Od zawsze. Bycie publiczną osobą nie pozbawia tych ludzi należnych innym

    Pozbawia, pozbawia. Prawo do ochrony imienia na rowni z osobami
    prywatnymi, tak na poczatek.

    > To znaczy, że organy rejestrujące domeny - tak w Polsce jak i USA - po
    > prostu odbierają takie domeny ich pierwotnym właścicielom.

    Widziesz NASK nie ma zadnej legitymacji prawnej do prowadzenia
    dzialanosci domen, a juz napewno rozstrzygania. Masz slabe pojecie do
    rejestracji USA skoro porownujesz. Jezeli zamiescisz te sama strone tusk
    na serwerze w USA to Tusk bedzi mogl... (wpisz co chcesz).

    Jezeli sie jest politykiem to trzeba myslec wprzod. Bush bezskutecznie
    probowal przejac

    http://www.gwbush.com/press/

    A co powiesz o stronie "zbyt glupi zeby byc prezydentem kropka com"/
    http://toostupidtobepresident.com/

    Nie mozna zrobic takiej strony o Tusku?

    > Nie tylko NASK tak postępuje. Obecnie takimi konflitami zajmuje się sąd
    > arbitrażowy i jego werdykt jest akceptowany przez wszystkich.

    Nie przez ze mnie.Ten "sad arbitrazowy" to prywatna banda oszustow. Ich
    wyroki sa niewazne. Jeszcz nikt nie zrobil im dobrego lania. A warto.

    > Wątpię by gościu utrzymał domenę gdyby Tusk złożył w takim sądzie
    > wniosek o jej odebranie.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    A dlatego ze nie jest to sad a prywatna organizacja. W sadzie raczej by
    wygral.

  • 17. Data: 2005-04-24 14:04:48
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-04-24 15:46, petrol rzecze:
    > Czyli jezeli gostek bedzie wychwalal Tuska pod niebiosa, ale bez jego
    > wiedzy i zezwolenia, to bedzie to zlosliwe. Hmm.

    Nie ma znaczenia czy będzie wychwalał czy krytykował.
    Liczy się zamierzenie w jakim ta domena została zakupiona, jeżeli
    dlatego, że ma tak na nazwisko lub jego firma/produkt/marka to jest wsio
    OK, jeżeli zaś po to by prowadzić rzeczy związane z innym TYM Tuskiem to
    złośliwie.

    > Nie przez ze mnie.Ten "sad arbitrazowy" to prywatna banda oszustow. Ich
    > wyroki sa niewazne. Jeszcz nikt nie zrobil im dobrego lania. A warto.
    [..]
    > A dlatego ze nie jest to sad a prywatna organizacja. W sadzie raczej by
    > wygral.

    To już Twoje życzeniowe podejście do świata, a nie rzeczywistość.
    Wierz mi, że sąd arbitrażowy to jednak sąd a jego wyroki są w pełni
    egzekwowane.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 18. Data: 2005-04-24 14:25:35
    Od: petrol <o...@w...com>

    Arek wrote:
> [...]
    > dlatego, że ma tak na nazwisko lub jego firma/produkt/marka to jest wsio
    > OK, jeżeli zaś po to by prowadzić rzeczy związane z innym TYM Tuskiem to

    Masz na mysli "w zlej wierze"?
    Zlosliwe moze byc prowadzone w dobrej wierze rowniez.

> [...]
    >

    > To już Twoje życzeniowe podejście do świata, a nie rzeczywistość.
    > Wierz mi, że sąd arbitrażowy to jednak sąd a jego wyroki są w pełni

    Przez NASK moze i tak.

    Tusk narazilby sie tylko na koszta sadowe gdyby probowal przejac
    strone na serwerze w USA.

    Przyklady dzialania krytyki z uzyciem cudzej nazwy/nazwiska w dobrej wierze:
    http://www.oreilly-sucks.com/
    http://allstateinsurancesucks.com/
    http://www.paypalsucks.com/
    I tysiace innych:
    http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=site%3A*suc
    ks.com&btnG=Search

    Ze o pamietnej stronie "Watra nic nie warta" nie wspomne.
    Krotko mowiac, mozesz krytykowac wszysto i kazdego co publiczne:
    http://dir.salon.com/tech/feature/2001/06/25/sucks/i
    ndex.html
    I jakis gryzipiorek z NASKu moze naskoczyc.

  • 19. Data: 2005-04-24 15:58:29
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2005-04-24 16:25, petrol rzecze:
    > Masz na mysli "w zlej wierze"?

    Tak.

    > Przez NASK moze i tak.
    >
    > Tusk narazilby sie tylko na koszta sadowe gdyby probowal przejac strone
    > na serwerze w USA.

    Mylisz się. Zabrano by mu domenę, tak jak to już się stało w przypadku
    kilku domen o nazwach tożsamych z nazwiskiem znanych osób.

    > Przyklady dzialania krytyki z uzyciem cudzej nazwy/nazwiska w dobrej

    Ale nie o tym mówimy, lecz o domenie będącej nazwiskiem.
    Nie mówimy o domenach typu tusktomadrala.com itd. itp.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info - nauka hipnotyzowania

  • 20. Data: 2005-04-24 16:09:36
    Od: petrol <o...@w...com>

    Arek wrote:
    > Dnia 2005-04-24 16:25, petrol rzecze:

    > Tak.

    Dzialaniem w zlej wierze byloby zarejestrowanie z podszywaniem sie w
    kryminalny sposob pod, powiedzmy, Fabryka Pieluch sp. z o.o. i
    prowadzenie domeny wprowadzajacej konsumentow w blad. Krytyka osoby
    publicznej nie jest dzialaniem w zlej wierze. Moze byc niesmaczna. ale
    tylko tyle.

    > Mylisz się. Zabrano by mu domenę, tak jak to już się stało w przypadku
    > kilku domen o nazwach tożsamych z nazwiskiem znanych osób.

    Podaj jedna jedyna.

    I jak to jest ze http://www.gwbush.com dalej istnieje?
    Nie mowiac o http://www.alitaliasucks.com/
    Przeciez pasazer nie ma prawa do nazwy handlowej uslugodawcy...

    > Ale nie o tym mówimy, lecz o domenie będącej nazwiskiem.
    > Nie mówimy o domenach typu tusktomadrala.com itd. itp.
    >
    > pozdrawiam
    > Arek

    Dalej nie rozrozniasz posiadanie domeny a uzywanie. Moge zarejestrowac
    walesa.pl i schowac papiery pod poduszke. I nic Bolkowi do tego.
    Dlaczego niby Tusk ma pirwszenstwo do tusk.pl? (z malej litery)
    Dlaczego nie milosnik sloni?
    Czy D. Tusk ma tez pierwszenstwo do tusk.co.uk? Dlaczego tak/nie?

    Skad bierzesz ten pomysl ze jakis tam konkretny polityka ma
    nadprzyrodzone prawo do domeny ZBLIZONEJ do jego nazwiska i ze nie mozna
    publicznie uzywac domeny zblizonej do jego nazwiska?