  • 1. Data: 2006-08-31 16:14:14
    Temat: dom z darowizny a kredyt hipoteczny
    Od: "Marek P." <m...@v...pl>

    Witam,
    Ciotka mojej żony chce nam darować nieruchomość. Jest to dom typu
    "kostka" i wymaga dość gruntownego remontu i przebudowy. Na tę
    przebudowę chcieliśmy wziąść kredyt hipoteczny. Ciotka z jakiś źródeł
    dowiedziała się, że banki nie chcą udzielać kredytu na domy z darowizny.
    Wiadomość bardzo nas zaniepokoiła a nie bardzo wiem jak "zapytć" google
    aby dostać odpowiedź. Więc pytam na grupie:

    Czy jest jakiś "paragraf" regulujący to? czy jest to tylko kaprys
    jednego z banków i spokojnie dostanę kredyt w innym banku?
    Czekam na odpowiedzi i komentarze
    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2006-08-31 20:58:28
    Temat: Re: dom z darowizny a kredyt hipoteczny
    Od: "Zbyszek" <z...@g...com>

    Marek P. wrote:
> [...]
    >
    > Czy jest jakiś "paragraf" regulujący to? czy jest to tylko kaprys
    > jednego z banków i spokojnie dostanę kredyt w innym banku?

    Witaj,
    pracując "w branży" z takim ograniczeniem się nie spotkałem.
    Pamiętaj jednak, że jedne z najbardziej atrakcyjnych warunków
    kredytowych dotyczą kredytów na zakup nieruchomości. Możecie mieć
    zatem problem z pozyskaniem kredytu przeznaczonego na remont włansej
    nieruchomości na równie dobrych warunkach.

    Pozdrawiam
    Zbyszek Niemczewski

    --
    http://www.solski.pl

  • 3. Data: 2006-09-01 00:25:38
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marek P. wrote:
> [...]
    > Wiadomość bardzo nas zaniepokoiła a nie bardzo wiem jak "zapytć" google
    > aby dostać odpowiedź. Więc pytam na grupie:

    Niech ciotka nie słucha plotek w kolejce w warzywniaku.
    Bankowi to zwisa skąd macie dom, ważne, żeby przedstawiał jakąś wartość
    i żebyście wy jako biorący kredyt wyglądali na takich co są w stanie go
    później oddać.
    Ewentualnie dostanieć mniej, na krócej i na wyższy procent.

  • 4. Data: 2006-09-01 06:06:27
    Od: "Marek P." <m...@v...pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > Niech ciotka nie słucha plotek w kolejce w warzywniaku.
    Witam,
    No taka była moja pierwsza reakcja. Zmarwiło mnie to, że ta plotka
    wyszła z ust pracownicy banku (i to tego, który dlatego, że jest polski
    - ma być taki dobry dla nas...Polaków) :)
    No ale powiedzmy, nie pracuje w dziale kredytów :)

    Dziękuję za opowiedzi
    Marek

  • 5. Data: 2006-09-01 06:09:48
    Od: "Marek P." <m...@v...pl>

    Użytkownik Zbyszek napisał:

> [...]
    > zatem problem z pozyskaniem kredytu przeznaczonego na remont włansej
    > nieruchomości na równie dobrych warunkach.

    Witam,
    Dziękuję za pomoc. Warunki kredytu nie są w tej chwili największym
    problemem. Muszę teraz pojechać do Irlandii szukać budowlańców, którzy
    mi rozbudują/wyremontują dom w przyszłym roku :)
    Jeszcze raz dziękuję
    Pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2006-09-01 08:34:06
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Ciotka mojej żony chce nam darować nieruchomość. Jest to dom typu

    Darowizna nieruchomości oznacza bardzo duży podatek. Ponieważ ciocia i wy
    macie do siebie zaufanie (bo inaczej nie darowała by wam domu :) ) to
    lepszym wyjsciem może być "zakup" tego domu od cioci, na który to cel
    weźmiecie kredyt. Mniejsze podatki i zwykle korzystniejsze warunki kredytu

  • 7. Data: 2006-09-01 09:33:08
    Od: "Marek P." <m...@v...pl>

    Użytkownik William napisał:

> [...]
    > lepszym wyjsciem może być "zakup" tego domu od cioci, na który to cel
    > weźmiecie kredyt. Mniejsze podatki i zwykle korzystniejsze warunki kredytu

    Hehe myślałem o tym, a czy ciocia zapłaci podatek od uzyskanego
    "przychodu"? (tak jak przy sprzedazy mieszkania)?

    A ciocia dalej chce tam mieszkać (a nie przeznaczać otrzymaną kwotę w
    nową nieruchomość).
    Czy tzn. że będzie płacić jakis podatek (ile?)

    Pozdr,
    Marek

  • 8. Data: 2006-09-01 12:53:57
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    William wrote:

> [...]
    > lepszym wyjsciem może być "zakup" tego domu od cioci, na który to cel
    > weźmiecie kredyt. Mniejsze podatki i zwykle korzystniejsze warunki kredytu

    Nie radzę podpowiadać fikcyjnych rozwiązań jak się za nie nie ponosi
    później konsekwencji.

  • 9. Data: 2006-09-01 12:55:40
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Marek P. wrote:

    > Hehe myślałem o tym, a czy ciocia zapłaci podatek od uzyskanego
    > "przychodu"? (tak jak przy sprzedazy mieszkania)?

    A masz tyle pieniędzy, żeby ten dom "kupić". Bo to będzie pierwsze
    pytanie ze strony US.

    > A ciocia dalej chce tam mieszkać (a nie przeznaczać otrzymaną kwotę w
    > nową nieruchomość).
    > Czy tzn. że będzie płacić jakis podatek (ile?)

    tak. 10%.

  • 10. Data: 2006-09-01 15:20:45
    Od: "Marek P." <m...@v...pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > A masz tyle pieniędzy, żeby ten dom "kupić". Bo to będzie pierwsze
    > pytanie ze strony US.

    Nie, nie nie, chodzi mi oczywiście o to, że zakup za pieniądze z
    kredytu, którą ciocia dostanie. Tyle, że wszystko zostaje w rodzinie.

    > tak. 10%.
    I to kładzie cały "biznes", bo podatek dla II grupy spadkowej to 10% czy
    12% wartości domu. Szkoda zachodu i kombinowania..
    Dziękuję za odpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    Marek