  • 1. Data: 2006-08-31 13:47:53
    Temat: art. 144 KW parkowanie na trawniku...
    Od: "ag" <b...@g...pl>

    hello;
    Znalazłam wezwanie od Straży Miejskiej (54kpow) w sprawie o wykroczenie z
    art.144KW (parkowanie 4ma kołami na trawniku).
    Ów trawnik to pas ziemi należący do spółdzielni mieszkaniowej uchwałą
    (niezrealizowaną od 5 czy 6 lat) tejże przeznaczony na parking. Czy
    podniesienie w czasie wyjaśnień faktu, że jest to teren spółdzielni
    (potwierdzone odpowiednim dokumentem), czyli jakby nie było prywatny wpływa
    na zasadność "przyznanej" ewentualnie grzywny tudzież samej interwencji?
    Prośba o interwencję SM nie wyszła ze strony spóldzielni mieszkaniowej.

    p.
    aga

  • 2. Data: 2006-08-31 16:00:24
    Temat: Re: art. 144 KW parkowanie na trawniku...
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 31-08-2006 o 15:47:53 ag <b...@g...pl> napisał(a):

    > Znalaz?am wezwanie od Stra?y Miejskiej (54kpow) w sprawie o wykroczenie z
    > art.144KW (parkowanie 4ma ko?ami na trawniku).
    > Ów trawnik to pas ziemi nale??cy do spó?dzielni mieszkaniowej uchwa??
    > (niezrealizowan? od 5 czy 6 lat) tej?e przeznaczony na parking. Czy
    > podniesienie w czasie wyja?nie? faktu, ?e jest to teren spó?dzielni
    > (potwierdzone odpowiednim dokumentem), czyli jakby nie by?o prywatny
    > wp?ywa
    > na zasadno?ae "przyznanej" ewentualnie grzywny tudzie? samej interwencji?
    > Pro?ba o interwencj? SM nie wysz?a ze strony spóldzielni mieszkaniowej.

    A nie jest to przypadkiem tez strefa zamieszkania?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 3. Data: 2006-08-31 22:04:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ag" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    To, ze dany teren w przyszłości ma się stać parkingiem nie zmienia faktu, ze w
    chwili obecnej nie jest nim.

  • 4. Data: 2006-09-01 07:34:17
    Od: "ag" <b...@g...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "ag" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > To, ze dany teren w przyszłości ma się stać parkingiem nie zmienia faktu,
    > ze w chwili obecnej nie jest nim.
    OK, a to że jest to teren należący do spółdzielni mieszkaniowej a nei do
    gminy czy zarządu dróg? bo jeśli to też nic nie zmienia - czy w takim razie
    SM/Policja musi przyjąć zgłoszenie i może ukarać mandatem delikwenta
    parkującego samochód na własnej posesji (za płotem) czy tez jego gościa? Ot,
    ma jedno zrobione miejsce parkingowe, a tu przyjechał znajomy i stanął na
    trawie bo się nigdzie indziej nie mieścił.
    p.aga

  • 5. Data: 2006-09-01 07:47:01
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 01-09-2006 o 09:34:17 ag <b...@g...pl> napisał(a):

    > OK, a to ?e jest to teren nale??cy do spó?dzielni mieszkaniowej a nei do
    > gminy czy zarz?du dróg? bo je?li to te? nic nie zmienia - czy w takim
    > razie
    > SM/Policja musi przyj?ae zg?oszenie i mo?e ukaraae mandatem delikwenta
    > parkuj?cego samochód na w?asnej posesji (za p?otem) czy tez jego go?cia?
    > Ot,
    > ma jedno zrobione miejsce parkingowe, a tu przyjecha? znajomy i stan?? na
    > trawie bo si? nigdzie indziej nie mie?ci?.

    Tak jak sie pytalem (ale odpowiedzi nie bylo): czy to lezy w strefie
    zamieszkania? Skoro spoldzielnia to pewnie i osiedle. A jak osiedle to i
    pewnie strefa zamieszkania. Jesli strefa zamieszkania to mozna parkowac
    _wylacznie_ w przeznaczonych do tego miejscach. Z drugiej strony ... jesli
    w planach zagospodarowania (czy tam spoldzielni) w tym miejscu akurat by
    bylo miejsce parkingowe to mozna by sie sprzeczac :P Ale musialbym
    odszukac ten artykul.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 6. Data: 2006-09-01 07:53:52
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 01-09-2006 o 09:47:01 Jasko Bartnik <j...@g...pl>
    napisał(a):

    > jesli w planach zagospodarowania (czy tam spoldzielni) w tym miejscu
    > akurat by bylo miejsce parkingowe to mozna by sie sprzeczac :P Ale
    > musialbym odszukac ten artykul.

    Art. 49. 2. Zabrania się postoju:
    4) w strefie zamieszkania w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu,

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 7. Data: 2006-09-01 08:06:59
    Od: "ag" <b...@g...pl>

    "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > w planach zagospodarowania (czy tam spoldzielni) w tym miejscu akurat by
    > bylo miejsce parkingowe to mozna by sie sprzeczac :P Ale musialbym

    Z tego co mi wiadomo tzw. Strefa Zamieszkania musi być oznaczana znakiem
    D-40, tu nie mamy doczynienia z tym znakiem - więcej, nie jest to też droga
    oznaczona znakiem D-46 Droga Wewnętrza. Ot, po jednej stronie drogi jest
    blokowisko, z uliczkami oznaczonymi D-46 a po drugiej biegnący wzdłuż drogi
    pas ziemi (5-7metrów z tego co pamiętam z planów) należący do Spółdz.
    Mieszk.
    p.
    aga

  • 8. Data: 2006-09-01 16:50:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > ma jedno zrobione miejsce parkingowe, a tu przyjechał znajomy i stanął na
    > trawie bo się nigdzie indziej nie mieścił.

    Jeśli ów delikwent będzie parkował z naruszeniem prawa i popełni tym
    wykroczenie, to tak. rzecz w tym, że mało kto na własnym podwórku ustawia znaki
    zakazu parkowania albo ustanawia strefę zamieszkania. Ale znam takie przypadki.

  • 9. Data: 2006-09-01 17:40:08
    Od: "ag" <b...@g...pl>

> [...]
    > znaki zakazu parkowania albo ustanawia strefę zamieszkania. Ale znam takie
    Ale pisałem w poście poniżej (odp. na Jasko Bartnik) że przy tej ulicy NIE
    MA strefy zamieszkania (brak znaku D-40), a znaki D-46 na początku uliczek
    po drugiej stronie drogi niż rzeczony "trawnik" należący do
    spół.mieszk.(zwyczajowe miejsce postoju tych co się nie załapali na uliczki
    podblokowe - od kilkunastu lat to pierwsza taka sytuacja żeby komuś nie
    pasowało parkowanie w tym miejscu);
    Brak też znaków zakazujących postoju/zatrzymywania się - a teren należy do
    spółdzielni mieszkaniowej, czyli jest _prywatny_ i właściciel terenu
    (sp.mieszk.) nie zgłaszał tej sytuacji. Czyli - jeśli zostaniemy ukarani to
    czy jest podstawa do ukarania kierowcy samochodu parkującego na trawie
    swojej własnej prywatnej posesji?
    I jeszcze raz - nie jest to strefa zamieszkania, nie ma znaków zakazu
    zatrzymywania się / postoju. Teren należący do spółdzielni mieszkaniowej a
    nie do gminy, a podstawa to art.144 KW.

    p.
    aga

  • 10. Data: 2006-09-01 17:52:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ag" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    Rzecz w tym, ze parkowanie na trawniku jako takim jest zabronione. Nie ma
    istotnego znaczenia sam fakt, że planowane tam jest w przyszłości zbudowanie
    parkingu. natomiast moim zdaniem, gdybyś dysponował zezwoleniem administracji
    osiedla na parkowanie w tum miejscu pojazdu, to takie zezwolenia stanowiło by w
    pewnym sensie lex specjalis dla przepisów ogólnych. W sumie nie ma
    przeciwwskazań, by ktoś sobie posiał trawkę na parkingu.