  • 1. Data: 2006-08-31 11:48:04
    Temat: Nie chce renty
    Od: "zmarekz" <l...@w...pl>

    Witam
    Byłem chory dośc poważnie.
    Po 180 dniach zostałem wysłany przez zakład na badanie do ZUSu czy rokuje
    szanse na powrót do pracy. ZUS stwierdził ze tak i dał mi jeszcze 3 miesiące
    wolnego. Po tym czasie przeszedłem badanie okresowe u swego lekarza medycyny
    pracy.
    W między czasie złożyłem profilaktycznie wniosek aby przedłużyć termin
    wolnego w przypadku nie przejścia badań okresowych u lekarza medycyny pracy.
    Na badaniu w ZUSie lekarz pomylił sie i wpisał że nie nadaje się do pracy na
    jednym dokumencie a na drugim że sie nadaje. Teraz ZUs w mieście wojewódzkim
    wzywa mnie co raz na kolejne badanie (poprzednie badania były robione na
    miejscu) strasząc mnie iż zabiorą mi rente. Na co odpisałem im, że rezygnuje
    z tych ich świadczeń gdyż podjełem prace i pracuje teraz na drugim końcu
    Polski. Ale ZUS uparcie wyznacza kolejne terminy badań i po co ?
    Nie chce mi się jechac i nie mam kiedy jechac (pracuje na drugim końcu
    Polski). Narazie ich olewam ale co mogą mi zrobić jak nie będe stawiał się
    na kolejne wezwania na komisje.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-08-31 12:38:01
    Temat: Re: Nie chce renty
    Od: "H5N1" <u...@n...pl>

    co Ci grozi? pewnie uznają, że byłeś agentem....

  • 3. Data: 2006-08-31 13:13:33
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Witam,
    przede wsszystkim poinformuj ZUS o zmianie miejsca pobytu/zamieszkania
    i trudnościach ze stawianiem się na badania w wyznaczonych terminach.
    Wtedy możesz otrzymać skierowanie na badania w Oddziale ZUS w
    aktualnym miejscu pobytu. Rezygnacja z przyznanego prawa do renty nie
    jest rozsądnym wyjściem z sytuacji.
    W tej chwili masz pracę i pracujesz, ale nie masz żadnej gwarancji do
    kiedy...

    wa

  • 4. Data: 2006-09-01 05:06:55
    Od: "zmarekz" <l...@w...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest rozsądnym wyjściem z sytuacji.
    > W tej chwili masz pracę i pracujesz, ale nie masz żadnej gwarancji do

    To nie jest prawo do renty a jedynie komisja stwierdzająca czy po chorobowym
    powinieniem przejść na rente czy rokuje na wyzdrowienie (po jeszcze jakimś
    okresie wolnego)

  • 5. Data: 2006-09-01 19:03:23
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "zmarekz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    chorobowym
    > powinieniem przejść na rente czy rokuje na wyzdrowienie (po jeszcze

    W swoim własnym interesie powinieneś do końca wyjaśnić sprawy w ZUS,
    tzn. uzyskać od lekarza orzecznika zaświadczenie o zdolności
    (uprawniające do podjęcia pracy) lub niezdolności do pracy
    (uprawniające do świadczenia rehabilitacyjnego lub renty oraz pracy z
    ograniczeniami, np. lekka, do 7 godzin na dobę itp.).
    Podejmując pracę bez orzeczenia o zdolności do pracy wydanego przez
    lekarza orzecznika ZUS (po długotrwałym zwolnieniu lekarskim) możesz
    mieć w przyszłości kłopoty z uzyskaniem zasiłku chorobowego w razie
    niezdolności do pracy.

    wa

  • 6. Data: 2006-09-04 05:02:55
    Od: "zmarekz" <l...@w...pl>

> [...]
    > lekarza orzecznika ZUS (po długotrwałym zwolnieniu lekarskim) możesz
    > mieć w przyszłości kłopoty z uzyskaniem zasiłku chorobowego w razie

    Dzięki ale jak juz pisałem to była druga komisja (na pierwszej dostałem 3
    miesiące jeszcze rechabilitacji) 3 miesiąxe mineły i poszedłem do lekarza
    medycyny pracy i przeszedłem badania okresowe. Ale poszedłem tez i
    profilaktycznie na kolejną komisję ZUS na której lekarz się ;pomylił i w
    jednej karcie wpisał ze daje mi kolejne miesiące 3 rechabilitacji a na
    drugiej wpisał że się nie nadaje do pracy i nie rokuje możliwości powrotu do
    niej i musze przejść na rente.