    From: Wojtek <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dobra zmiana w sądach
    Date: Fri, 4 Aug 2017 15:04:08 +0200

    W dniu 2017-08-04 o 14:31, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ilu procent spraw to dotyczy???
    > 0,00001%?

    Trudno powiedzieć jaki procent, bo takich spraw nie ma i nie będzie
    (tzn. by prokurator oskarżał swojego przełożonego). Czyli zakres
    korupcji jest nieznany.

    > Na co dzień sądzisz się z zakładem energetycznym, telekomem, spółdzielnią,
    deweloperem, nieuczciwym sprzedawcą z aledrogo itp. itd.
    > Własnie wygrałem sprawę o niecałe 400 zł, trwała zaledwie 2 (dwa) lata, bo dla tego
    sadu to bardzo krótko, w tym klasyka: sedzia wydaje zarzadzenie i sąd wzywa mnie
    pismem_za_potwierdzeniem_odbioru o uiszczenie opłaty kancelaryjnej 1 zł słownie jeden
    złoty polski za jedną stronę słownie jedną stronę odpisu protokołu rozprawy -
    sędziowie to ludzie, którzy nigdy zadna pracą się nie parali i rozłozyliby każda bez
    wyjątku firmę.

    Tylko czy te problemy będą rozwiązane przez nadzór władzy
    wykonawczo-ustawodawczej nad władzą sądowniczą? To są kwestie
    niezależne. Niby dlaczego powołanie sędziego przez ministra miałoby
    ułatwić Twoje życie? To ułatwi życie, ale głównie ministrowi i jego
    towarzyszom partyjnym.

    > I naprawdę uważasz, że M. Kamińskiego - nawet będąc przeciwnym prowokacyjneym
    próbom wręczania łapówek, czyli namawiania kogoś do popełnienia czynu niedozwolonego
    - nalezy bezwglednie wsadzic do więzienia, jak to zrobił P0-wski sędzia sądu
    rejonowego?

    Nie uważam.
    Ale to pokazuje patologię: prokuratura podległa (de facto) PO oskarża
    kogoś i sąd skazuje a potem niezawisły sąd (po wecie prezydenckim i
    rozmowach prezydenta z jakimś tam ważnym sędzią) uniewinnia - mówiąc w
    skrócie - kolesia. Jak widać prokuratura/sądy są mocno uzależnione od
    tego jakie plemię rządzi.

    Pozdrawiam,
    Wojtek