  • 11. Data: 2005-04-19 07:20:37
    Temat: Re: do egzaminowanych apl. sądowych
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Pawcio napisał:

    > Ja jeszcze nie wiem co będę robil po studiach ale sama mysl o aplikacji
    > powoli mnie zaczyna mierzic.

    A ktory rok studiow ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 12. Data: 2005-04-19 09:27:34
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    >Na aplikacji sadowej i prokuratorskiej oprocz wiedzy liczy sie tylko i
    >wylacznie szczescie (jak wszedzie, a na egzaminach w szczegolnosci),

    a jak taki egzamin wyglada? (moglbys po krotce opisac?)

    P.

  • 13. Data: 2005-04-19 14:34:18
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > a jak taki egzamin wyglada? (moglbys po krotce opisac?)

    ano wygląda tak, ze najpierw przez dwa dni pod rzad piszesz kolejno
    wyrok i uzasadnienie w sprawie karnej i cywilnej/rodzinnej/pracowej.
    Piszesz ręcznie i masz na to 6 godzin. A to jast baaaardzo mało czasu.

    Potem jak z obu prac dostaniesz oceny pozytywne zdajesz egzamnmin ustny
    - po kolei podchodzisz do ezaminatorów z prawa karnego, procedury
    karnej, prawa cywilnego i rodzinnego, procedury cywiolnej, prawa pracy,
    prawa gospodarczego oraz ustroju sądów i prawa UE. U każdego
    egzaminatora losujes 3-4 kazusy i gadasz na ten temat przez circa 30
    minut. Inaczej mówiąc wygląda tak, jakbyś jednego dnia zdawał wszystkie
    egzaminy, które masz na studiach.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 14. Data: 2005-04-19 14:38:25
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości

    > A ktory rok studiow ?

    Nie jest to informacja która chciałbym się dzielić publicznie.

  • 15. Data: 2005-04-19 14:48:17
    Od: Jarek <s...@o...pl>

    In article <d42iu6$430$1@inews.gazeta.pl>,
    p...@t...gazeta.
    pl says...

    > a jak taki egzamin wyglada? (moglbys po krotce opisac?)

    Pierwszy etap to test skladajacy sie z 55 pytan (prawo
    cywilne,karne,europejskie,administracyjne,ustrojowe,
    kryminalsityka,itp.)
    . Osoby, ktore zdobyly min. 45 punktow (a w przpadku mniejszej liczby
    kandydatow wszystcy) przechodza do czesci ustnej (5 pytan i komisja
    zlozona z 5 sedziow / prokuratorow). Pytania na test sa przygotowane
    przez Ministra Sprawiedliwosci a na czesc pisemna przez Prezesa Sadu
    Aplelacyjnego (lub Prok. Apel.). Po szczegolny odsylam do rozporzadzenia
    MS z dnia 5 wrzesnia 2002 roku w sprawie aplikacji sadowej i
    prokuratorskiej.

    --
    Pozdrawiam, Jarek
    PGP: 0x7E9C34CA

  • 16. Data: 2005-04-19 15:35:53
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Otto Falkenstein" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > losujes 3-4 kazusy i gadasz na ten temat przez circa 30 minut. Inaczej
    > mówiąc wygląda tak, jakbyś jednego dnia zdawał wszystkie egzaminy, które

    no to niezle.
    Jeszcze dwa pytanka. Czy studia podyplomowe z prawa mozna robic tylko po
    skonczeniu
    administracji (jezeli chodzi o kierunek iny niz prawo) czy po innych
    kierunkach rowniez i zalezy to tylko i wylacznie
    od widzimisie uczelni?

    I ,czy na aplikacje s. mozna starrtowac po skonczeniu podyplomowych studiow
    na kierunku prawo czy
    tylko po pelnych 5 letnich ?

    P.

  • 17. Data: 2005-04-19 17:02:52
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > I ,czy na aplikacje s. mozna starrtowac po skonczeniu podyplomowych studiow
    > na kierunku prawo czy
    > tylko po pelnych 5 letnich ?

    Tylko magistrowie prawa.

    --