  • 1. Data: 2004-06-21 18:14:37
    Temat: dlaczego towarzystkow WARTA usiluje mnie okrasc (i to w imieniu prawa)
    Od: Sundayman <s...@p...onet.pl>

    Witam.

    Mam takie pytanie, i nie ukrywam, ze jestem lekko poirytowany. Co
    prawda, sprawa nie dotyczny mnie, tylko mojego taty, starszego juz pana,
    ale - tym bardziej mnie szlag trafia.

    Otoz, moj tato kilka miesiecy temu zakupil byl w salonie samochodowym w
    Lodzi super sportowe auto Fiat Uno :) . Samochod uzywany, kilkuletni, no
    - ale to akurat nie wazne...

    Otoz, samochod kupil 25.2.2004. Samochod mial wtedy OC wykupione w
    WARCIE, 12.2.04, platne w 12 ratach.

    W marcu, a dokladnie 11.3.2004 samochod sobie tata moj przerejestrowal
    na siebie, i jednoczesnie wykupil OC w PZU (na 2 raty).

    No i fajnie.

    Az tu nagle, 2 tygodnie temu, dostaje pisemko od WARTY, w ktorym
    grzecznie (na razie) go prosza, zeby raczyl byl zaplacic nastepne raty
    za OC.

    Wiec moj ojciec letko zbaranial. Po czym udal sie byl do szacownej firmy
    celem zapytania - czy aby on dobrze rozumie, ze teraz ma placic za OC w
    obu firmach ?

    Pani w okienku odrzekla, ze - owszem. I ze takich baranow to jest
    wiecej. Bo powinien wypowiedziec umowe o OC w ciagu 30 dni od kupna pojazdu.

    Tiaaa....

    Szlag mnie trafi chyba. No jasne. Tylko - mnie sie wydaje, ze ojciec
    zadnej umowy z WARTA nie zawieral w tym przypadku. Czy moze powinienim
    przy kupnie samochodu zapoznac sie ze wszystkimi aktami prawnymi ?

    oczywiscie, przy zawieraniu umowu w PZU tez nikt slowem nie pisnal w tym
    temacie.

    Generalnie - gratuluje pomyslu. Moim zdaniem - nalezaloby takze ujac w
    odpowiedniej ustawie, ze jak nowy wlascieciel samochodu w ciagu 30 dni
    nie nauczy sie latac na paralotni, to np. mozna mu wyciac nerke i opylic.
    Na pewno znajdzie sie mnostwo frajerow, ktorzy nie wpadna na ten
    oczywisty pomysl, i sie nie naucza.

    Eh... Dlaczego w tym kraju wszystko jest postawione na glowie ?
    Mnie sie wydaje, ze powinno byc dokladnie odwrotnie. Co mnie obchodza
    umowy poprzedniego wlasciciela ? Jezeli nie wyrazam ZGODY na kontynuacje
    ubezpieczenia, to prosze firme spadac na drzewo.

    Macie jakis pomysl co z tym zrobic ?

    pozdr.
    Piotr (tym raziem spieniony).

  • 2. Data: 2004-06-21 18:27:51
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "Sundayman" <s...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Witam.
    >
    > Macie jakis pomysl co z tym zrobic ?

    No cóz, faktem jest, ze WARTA tego nie wymyslila. Tak wymyslili poslowie lub
    pomyslodawca tego akurat przepisu. I WARTA po prostu egzekwuje swoje prawo.
    Po prostu, jesli nie wypowiesz poprzedniej umowy OC, biegnie ona do konca
    okresu ubezpieczenia. WARTA obejmuje ochrona ubezpieczeniowa i za to nalezy
    jej sie skladka. Mysle, ze nalezaloby poinformowac WARTE o zawarciu nowej
    umowy ubezpieczenia i poprosic grzecznie, zeby spadali na drzewo (moze beda
    tak uprzejmi i to zrobia - w przeciwnym wypadku moga sprawe skierowac do
    sadu).

    seb

  • 3. Data: 2004-06-21 18:33:55
    Od: Sundayman <s...@p...onet.pl>

    seb wrote:

> [...]
    > sadu).
    >
    > seb
    >
    > Alez oczywiscie, tylko sympatyczna Pani w okienku stwierdzila, ze TERAZ
    to on juz nie moze wypowiedziec umowy.
    Dla mnie jest to oczywisty skandal. JA (czy tam - moj tato) nie
    zawieralem zadnej umowy. Jakim prawem mam im placic ? Oczywisicie, wiem
    , ze to wymyslili poslowie... Ale - czy w tym kraju wszystko musi byc
    postawione na glowie ?

    No, oczywiscie napisze pisemko do WARTY, ale - mam wrazenie ze w
    MATRIXIE bylo mniej absurdalnie niz w Polsce...

  • 4. Data: 2004-06-21 18:44:48
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > No, oczywiscie napisze pisemko do WARTY, ale - mam wrazenie ze w
    > MATRIXIE bylo mniej absurdalnie niz w Polsce...

    Pani w okienku ma g... do powiedzenia. Napiszcie pismo do Dyrektora Oddzialu
    z prosba.
    A Matrix - oczywiscie, ze tak...

    seb

  • 5. Data: 2004-06-21 18:48:22
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > No, oczywiscie napisze pisemko do WARTY, ale - mam wrazenie ze w
    > MATRIXIE bylo mniej absurdalnie niz w Polsce...

    A jako ciekawostke to podam jeszcze taki kwiatek. Gdyby skladka za ta
    poprzednia umowe OC byla zaplacona jednorazowo przez poprzedniego
    wlasciciela i nabywca by ja wypowiedzial - nalezy sie zwrot skladki.
    Zgadnijcie komu? No to przeciez proste - nabywcy. ROTFL. slowo honoru!!

    seb

  • 6. Data: 2004-06-21 19:55:24
    Od: Sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > wlasciciela i nabywca by ja wypowiedzial - nalezy sie zwrot skladki.
    > Zgadnijcie komu? No to przeciez proste - nabywcy. ROTFL. slowo honoru!!

    tia... typowe.

    A gdyby teraz moj tato odsprzedal samochod mnie - czy tez mi przysluguje
    prawo do odstapienia od umowy z WARTA (no bo jednak jedno OC , to w PZU
    musi zostac.) ?

  • 7. Data: 2004-06-21 19:56:49
    Od: "KALKOL" <w...@g...pl>

    zapłać skaładkę a puźniej wypowiedz umowę dostaniesz z wrot za ten czas po
    wypowiedzeniu

  • 8. Data: 2004-06-21 20:03:17
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    tia... typowe.

    > A gdyby teraz moj tato odsprzedal samochod mnie - czy tez mi przysluguje
    > prawo do odstapienia od umowy z WARTA (no bo jednak jedno OC , to w PZU
    > musi zostac.) ?

    IMHO nie, móglbys wypowiedziec to OC z PZU...

    seb

  • 9. Data: 2004-06-21 20:04:52
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "KALKOL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > zapłać skaładkę a puźniej wypowiedz umowę dostaniesz z wrot za ten czas po
    > wypowiedzeniu

    Nie, ten numer nie przejdzie - umowa będzie trwać do końca okresu
    ubezpieczenia. Nie można jej skutecznie wcześniej wypowiedzieć (tzn. można,
    ale skutek będzie taki, że wygaśnie z końcem okresu ubezpieczenia).

    seb

  • 10. Data: 2004-06-21 20:13:38
    Od: Sundayman <s...@p...onet.pl>

    ) ?

    > IMHO nie, móglbys wypowiedziec to OC z PZU...
    >
    > seb

    hm. Wobec tego musze sie chyba ewentualnie zastanowic nad tym, bo jak
    rozumiem - w PZU tez nie bede zrezygnowac ?

    Nie no, ludzie. W obliczu prawa mam placic 2 razy za to samo ???
    A odszkodowanie tez dostane podwojnie ???