  • 21. Data: 2004-02-26 12:40:07
    Temat: Re: deklaracja wekslowa
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Jeszcze raz podkreślę - deklarację/umowę wekslową można sobie o kant
    > dupy podetrzeć. Także weksel bez formuły "na zlecenie" lecz z
    > niewypełnionymi pozycjami jest tak samo groźny.

    Weksel bez formułu 'na zlecenie' jest również wekslem na zlecenie
    (Art. 11. Każdy weksel można przenieść przez indos, chociażby nie był
    wystawiony wyraźnie na zlecenie.)

    W celu zablokowania indosu konieczne jest wyraźne zaznaczenie "nie na zlecenie"

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 22. Data: 2004-02-26 14:06:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Liwiusz napisał:
    [..]
    > tylko umieć i chcieć. W praktyce większość problemów z wekslami wynika z
    > niewiedzy, a nie z powodu złego prawa.

    Nie mówiłem, że prawo jest złe.
    Zwracałem tylko uwagę, że te umowy/deklaracje wekslowe to se można o
    kant pupy jedynie rozstrzaskać.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 23. Data: 2004-02-26 14:07:52
    Od: Arek <a...@e...net>

> [...]
    > wystawiony wyraźnie na zlecenie.)
    > W celu zablokowania indosu konieczne jest wyraźne zaznaczenie "nie na zlecenie"

    No tego to nawet nie wiedziałem.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 24. Data: 2004-02-26 16:41:31
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Nie mówiłem, że prawo jest złe.
    > Zwracałem tylko uwagę, że te umowy/deklaracje wekslowe to se można o
    > kant pupy jedynie rozstrzaskać.

    Jeśli tym wekslem jest podpisany czysty blankiet wekslowy, to masz rację.
    Czekam jeszcze na uzasadnienie dlaczego, według Ciebie, zaznaczenie na wekslu,
    że istnieje do niego umowa, unieważnia taki dokument.

    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 25. Data: 2004-02-26 19:14:56
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    > Ano po pierwsze trzeba wiedzieć, po drugie musi być to weksel z
    > wypełnioną pozycją dotyczącą tego kto ma otrzymać kwotę.
    > W przeciwnym wypadku i tak można wpisać kogokolwiek i ... :)

    No nie no, określenie remitenta, to jakaś zupełnie podstawowa czynność. Nie
    wyobrażam sobie jak w ogóle można zdecydować się na podpisywanie weksli nie
    wiedząc _nic_ o nich (a takie założenie można przyjąć, jeśli ktoś wystawia
    weksel własny nie określając remitenta). To czysta głupota.

    Pozdrawiam,
    Washko