  • 1. Data: 2013-04-09 21:21:07
    Temat: darowizna kasy czy mieszkania?
    Od: "zlotowinfo" <d...@d...xx>

    darowizna od rodzica, zakup mieszkania, który wariant lepszy
    1. rodzić robi mi darowiznę kasy (gotówka może być czy trzeba przelew)
    i potem ja kupuję na siebie mieszkanie

    2. rodzić kupuje mi mieszkanie na siebie
    i robi darowiznę tego mieszkania mi

    które rozwiązanie bardziej prawidłowe?

    --
    http://zlotowskie.blox.pl

  • 2. Data: 2013-04-10 00:23:37
    Temat: Re: darowizna kasy czy mieszkania?
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-04-09 21:21, zlotowinfo pisze:
> [...]
    > i potem ja kupuję na siebie mieszkanie
    >
    > 2. rodzić kupuje mi mieszkanie na siebie

    aby to zrobic bez podatku ?

    - wariant 1 - limit nie wystarczy na zakup mieszkania
    - wariant 2 - warunek: mieszkanie użytkowane przez 5 lat przez rodzica,
    przed dokonaniem darowizny

    ...niech mnie ktos poprawi jesli jest inaczej.

  • 3. Data: 2013-04-10 08:06:54
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    news wrote:

    > aby to zrobic bez podatku ?
    >
    > - wariant 1 - limit nie wystarczy na zakup mieszkania

    to w tej grupie nie ma zwolnienia z podatku bez limitów ?

  • 4. Data: 2013-04-10 11:16:47
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.04.2013 00:23, news pisze:

> [...]
    > przed dokonaniem darowizny
    >
    > ...niech mnie ktos poprawi jesli jest inaczej.

    a czy w wariancie 2 nie trzeba będzie zapłacić za notariusza 2 razy? raz
    przy zakupie przez rodzica, a drugi raz przy darowiźnie od rodzica?

  • 5. Data: 2013-04-10 12:11:31
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-04-10 08:06, chochlik_drukarski pisze:

    > to w tej grupie nie ma zwolnienia z podatku bez limitów ?

    oj chyba jednak cos pomylilem... niech sie wypowie ktos na biezaco
    zaznajomiony, bo chyba faktycznie zgloszenie do us zwalnia z podatku w 1
    grupie pokrewienstwa. natomiast jakie sa kruczki w zaleznosci od
    powyzszych wariantow.... tez chcialbym wiedziec co lepsze ;)