  • 1. Data: 2013-04-09 02:52:35
    Temat: ...Dostał wyrok za brak hasła Wi-Fi
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    nie wiem czy bylo tu kiedys poruszane:

    cytat:"Niemiecki sąd ukarał jednego ze swoich obywateli karą grzywny za
    fakt niezabezpieczenia routera Wi-Fi hasłem.
    100 euro grzywny to bardzo rozsądny wyrok sądu, bo bez uszczerbku dla
    finansów samego ukaranego, zwrócono uwagę na bardzo istotną kwestię -
    zabezpieczania dostępu do internetu oraz konsekwencji ignorowania tej
    czynności. W takich sytuacjach - zdaniem niemieckiego sądu - bezmyślnie
    narażamy się na to, że ktoś za pośrednictwem naszego prywatnego
    internetu może dokonywać czynności nielegalnych. Zaczynając od tak
    powszechnych jak pobieranie nielegalnych plików, np. muzyki, poprzez
    rozpowszechnianie pedofilii czy oszustwa finansowe."

    wprawdzie regulamin operatora i uslugi dostepu do internetu z reguly
    mowi ze abonent nie ma prawa udostepniac neta poza lokal, ale jest to
    tylko sprawa regulaminowa"

    jak to sie ma w swietle polskich przepisow i kodeksu karnego ?
    zalozmy ze uruchamiam open hotspot albo po prostu nie zakladam hasla,
    ktos inny dokonuje przestepstwa,... jaką ja (i czy) ponosze
    odpowiedzialnosc w tym przypadku ?

  • 2. Data: 2013-04-09 02:56:32
    Temat: Re: ...Dostał wyrok za brak hasła Wi-Fi
    Od: Arek <a...@b...com>

    W dniu 2013-04-09 02:52, news pisze:> nie wiem czy bylo tu kiedys poruszane:

    > cytat:"Niemiecki sąd ukarał jednego ze swoich obywateli karą grzywny za
    >[..]
    > odpowiedzialnosc w tym przypadku ?

    Kretyństwo sędziów jest powszechnie znane (nie tylko polskich).

    Za brak hasła na telefonie też powinni ukarać?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2013-04-09 07:12:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości

    Jakiś link do informacji? Bo coś podejrzewam, że "diabeł" tkwi w
    szczegółach i kara nie jest za brak hasła, tylko za umożliwienie
    popełnienia przestępstwa poprzez brak hasła, czyli, że skazany godził się
    na możliwość.

  • 4. Data: 2013-04-09 09:13:24
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 9 kwietnia 2013 (02:52:35) napisano:

> [...]

    > powszechnych jak pobieranie nielegalnych plików, np. muzyki, poprzez
    > rozpowszechnianie pedofilii czy oszustwa finansowe."
    /ciach/

    Najbardziej mi się spodobał "nasz prywatny internet" :D

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 5. Data: 2013-04-09 10:36:48
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    W dniu 2013-04-09 07:12, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > szczegółach i kara nie jest za brak hasła, tylko za umożliwienie
    > popełnienia przestępstwa poprzez brak hasła, czyli, że skazany godził

    wystarczy wygooglac tytul tego newsa, jest kilka odnosnikow

    - ale to stara sprawa bo z 2010 roku, tym niemniej ciekaw jestem jak u
    nas odbywaloby sie ewentualne sciganie podejrzanego ktory dokonalby
    przestepstwa lecz jako linie obrony przyjal wlasnie brak hasla na wifi.
    zakladam ze nie pozostawil sladow na kompie... albo slady te sa przez
    bieglych nie do wykazania.

  • 6. Data: 2013-04-09 10:46:54
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 09.04.2013 10:36, news pisze:
    /.../
> [...]
    > przestepstwa lecz jako linie obrony przyjal wlasnie brak hasla na wifi.
    > zakladam ze nie pozostawil sladow na kompie... albo slady te sa przez

    W RFN zakazane jest niezabezpieczanie.

  • 7. Data: 2013-04-09 13:28:45
    Od: PJ <p...@g...com>

    //W RFN zakazane jest niezabezpieczanie.

    true

    tu jest link:
    http://www.zeit.de/digital/internet/2010-05/wlan-bgh
    -unterlassung

    w tekscie przywolano takze przypadek kiedy kolesia ukarano bo zlodziej
    spowodowal wypadek jego rowerem, ktory byl nie przypiety :-) w tym
    konkretnym przypadku haslo bylo:
    Der Beklagte hatte es bei den werkseitigen
    Standardsicherheitseinstellungen des WLAN-Routers belassen und das
    Passwort nicht durch ein persönliches, ausreichend langes und sicheres
    Passwort ersetzt
    koles zresetowal router, zostawil defaultowe admin i polecial na
    wakacje, w tym czasie ktos wystawil przez jego router muze "Sommer
    unseres Lebens" a koncern fonograficzny namierzyl pirata, pociagnal go
    do sadu i tara mamy winnego, w ostatnim gescie zdrowego rozsadku sad
    ograniczyl koszta jakich moze sie domagac koncern fonograficzny do tej
    smiesznej setki czyli zlamasy musialy obejsc sie smakiem ...

    P.

  • 8. Data: 2013-04-09 16:35:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > przestepstwa lecz jako linie obrony przyjal wlasnie brak hasla na wifi.
    > zakladam ze nie pozostawil sladow na kompie... albo slady te sa przez

    Mogę zaspokoić Twoją ciekawość - umorzenie. Musimy dowieść winy. Routera
    nie da sie ukarać. Natomiast sam brak śladów na komputerze nie wystarczy
    akurat :-)) Jest ejszcze coś, o czym często sparwcy zapominają :-)

  • 9. Data: 2013-04-09 17:11:02
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Jest ejszcze coś, o czym często sparwcy zapominają :-)

    niby co?

  • 10. Data: 2013-04-09 17:47:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "h.w.d.p." <h...@i...yfd> napisał w wiadomości
    > niby co?

    Jakbym chciał napisać, to bym napisał. Jesli ktoś faktycznie ma otwarte
    WI-FI ci to sąsiad na jego rachunek działa, to spokojnie fachowiec to
    stwierdzi. Natomiast nie chcę podpowiadać sprawcom, na co mają uważać :-)