  • 1. Data: 2005-03-15 08:11:10
    Temat: darowizna
    Od: "maciej" <m...@o...pl>

    Witam.
    Żona dostała darowiznę - dom na wsi od babci, potem babci odbiło, utrudniała
    nam życie, sprawa nawet do sądu trafiła, zakończyła sie dla nas pomyślnie,
    jednakże babcia cały czas nas sttraszy że odbierze nam darowiznę, wiem że do
    roku tak mogła zrobić. Darowizna przepisana była w 1998 r. W akcie
    notarialnym jesta zapis że może ona tam mieszkać dożywotnie, czy jest to
    zapis tak do końca wiążący.
    Czy żona może przepisać dom na naszego nieletniego syna (5 lat).

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2005-03-15 16:56:29
    Temat: Re: darowizna
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "maciej" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zapis tak do końca wiążący.
    > Czy żona może przepisać dom na naszego nieletniego syna (5 lat).

    Moze, bo poki co dom jest Wasza wlasnoscia, ale jesli babcia skutecznie
    odwola darowizne i skieruje przeciw wam roszczenie o zwrot bezpodstawnego
    wzbogacenia to moze tez zadac, aby uznac darowizne na rzecz wnuka za
    bezskuteczna (wtedy i tak odzyska dom).

    Hem

  • 3. Data: 2005-03-15 16:57:52
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odwola darowizne i skieruje przeciw wam roszczenie o zwrot bezpodstawnego
    > wzbogacenia to moze tez zadac, aby uznac darowizne na rzecz wnuka za

    PS Jestem tylko studentem, wiec nie gwarantuje trafnosci mojej opinii!

  • 4. Data: 2005-03-16 06:42:32
    Od: "maciej" <m...@o...pl>

    Dzięki i za takie informacje, wszędzie szukam jednakże nigdzie nie ma
    jednoznacznych odpowiedzie.

    --
    Maciek