  • 1. Data: 2005-03-15 07:10:14
    Temat: wspolnota mieszkaniowa - jak sie obronic
    Od: "gore" <g...@o...pl>

    czesc,
    jakie sa prawne metody obrony czlonka wspolnoty mieszkaniowej przed dzialaniem
    jej wiekszosci.
    sprawa dotyczy decyzji jakie podejmowane sa przez wiekszoc w chwili, gdy
    jednostka lub mniejszosc z ta decyzja sie nie zgadza. to sie na nazywa
    demokracja. ale problem nie jest blachy, jesli wiekszosc np. przeglosowuje
    decyzje o modernizacji, gdzie koszt na jednego mieszkanca wynosi 550PLN, a w
    kilku gospodarstwach 600PLN to miesieczne dochody.

    czy tylko sad?
    a moze ignorowanie jej decyzji?

    pozdrawiam
    gore

  • 2. Data: 2005-03-15 10:42:21
    Temat: Re: wspolnota mieszkaniowa - jak sie obronic
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "gore" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > czy tylko sad?
    > a moze ignorowanie jej decyzji?

    Mowiac w skrocie, nie masz mozliwosci obrony. Masz do wyboru sprzedaz
    tego mieszkania lub ewentualne zmuszenie pozostalej czesci wlascicieli
    aby sfinansowali czesc przypadajaca na Ciebie poprzez uporczywe
    nieplacenie tej czesci. Mozesz tez probowac zaskarzac uchwale do sadu,
    ale na jakiej podstawie chcesz to zrobic ? To nie jest wina wspolnoty
    jako calosci, ze czesc wlascicieli nie ma akurat srodkow. Zreszta po
    zaskarzeniu uchwaly i tak nadal podlega ona wykonaniu, dopiero
    ewentualny wyrok sadu moze ja uniewaznic. Z kolei wspolnota moze sie
    bronic przed takim nieplacacym wlascicielem wystepujac o wydanie
    nakazu zaplaty w postepowaniu upominawczym. Co bedzie zapewne szybsze
    niz rozpatrzenie zaskarzenia tej uchwaly.

    marekz

  • 3. Data: 2005-03-15 10:44:44
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Sąd, i to jedynie w ciągu 6 tygodni od dnia podjęcia uchwały (daty Zebrania
    właścicieli), względnie od daty powiadomienia
    przez Zarząd lub Zarządcę o podjęciu uchwały w trybie indywidualnego zbierania
    głosów.
    Wniosek o pokrzywdzeniu mniejszości przez większość.
    Co to znaczy koszt 'na jednego mieszkańca'?
    Ustawowo to jednak jest proporcjonalnie do udziałów.
    To może być jakiś punkt zaczepienia.
    Ignorowanie decyzji w bardzo złośliwych przypadkach może się skończyć zlicytowaniem
    mieszkania.
    JaC

  • 4. Data: 2005-03-15 11:20:27
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d16ef2$i6h$1@nemesis.news.tpi.pl>, MarekZ wrote:
    > Użytkownik "gore" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mowiac w skrocie, nie masz mozliwosci obrony.

    Być może ma (albo miał), ale trzeba (albo trzeba było) ruszyć tyłek i
    agitować wśród członków wspólnoty przeciwko przyjęciu uchwały.

    > tego mieszkania lub ewentualne zmuszenie pozostalej czesci wlascicieli
    > aby sfinansowali czesc przypadajaca na Ciebie poprzez uporczywe
    > nieplacenie tej czesci.

    Jak lubi rolę oskarżonego w sądzie...
    W naszej wspólnocie jeden z takich opornych już został podany do sądu.
    Sprawa się oczywiście jeszcze nie skończyła i nie wiadomo jaki będzie
    wynik, ale ja bym takich rad jednak nie dawała.

    Renata

  • 5. Data: 2005-03-15 13:30:31
    Od: e...@g...pl (eusso)

    gore napisał(a):

> [...]
    > decyzje o modernizacji, gdzie koszt na jednego mieszkanca wynosi 550PLN, a w
    > kilku gospodarstwach 600PLN to miesieczne dochody.

    Jedynie Sąd- przy czym zapewne mozliwe byłaby inna argumentacja niż to ze ktoś sie
    ,,nie zgadza''. Generalnie nie wiemy jeszcze z jakiego powodu sie nie zgadza, bo
    jesli tylko jako przesłankę ustalimy stwierdzenie ,,bo to jest tyle ....
    złotych'', to jet to stwierdzenie jedynie prognozowanego kosztu przedwsięwziecia
    (może prawdziwego moze nie), a nie argumentacja....