  • 1. Data: 2005-03-15 08:37:58
    Temat: wygralem sprawe cywilna - co dalej?
    Od: Wojciech Jakóbczyk <j...@U...gazeta.pl>

    witam,

    przegladnalem archiwum grupy i mam pewien oglad ale chce sie upewnic...
    wczoraj wygralem sprawe cywilna (o zaplate). sedzia zasadzila zaplate
    zadanej kwoty, odsetek i kosztow procesowych.
    moje pytania:

    1. kwestia kosztow - pokrywaja one koszty ktore ponioslem skladajac
    pozew + wynagrodzenie rzeczoznawcy. nie uwzgledniaja moich kosztow
    dojazdow oraz utraconych zarobkow (nie mialem pelnomocnika). czy mam
    mozliwosc jeszcze sie o nie upomniec? z tego co sie zorientowalem to juz
    za pozno, ale wole sie upewnic... chodzi zwlaszcza o to drugie, bo
    dojazdy prawdopodobnie wyjda i tak podejrzewam ze niewielkie (rozprawy
    kilkadziesiad km od mojego miejsca zamieszkania)

    2. skladanie wniosku o pisemne uzasadnienie w mojej sytuacji chyba nie
    ma sensu? czy jednak?

    3. co dalej? czekac 3 tygodnie i zlozyc wniosek o doręczenie wyroku z
    klauzulą wykonalności? potem po prostu czekac (ile czasu?) az zaplaca
    czy od razu do komornika?

    z gory dzieki za pomoc,
    wojtek

  • 2. Data: 2005-03-15 18:46:07
    Temat: Re: wygralem sprawe cywilna - co dalej?
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > dojazdy prawdopodobnie wyjda i tak podejrzewam ze niewielkie (rozprawy
    > kilkadziesiad km od mojego miejsca zamieszkania)

    Teraz już jest za późno:
    art. 109 kpc: Roszczenie o zwrot kosztów wygasa, jeśli strona najpóźniej
    przed zamknięciem rozprawy bezpośrednio poprzedzającej wydanie orzeczenia
    nie złoży sądowi spisu kosztów albo nie zgłosi wniosku o przyznanie kosztów
    według norm przepisanych. Jednakże o kosztach należnych stronie działającej
    bez adwokata lub radcy prawnego sąd orzeka z urzędu.

    Czyli sąd poprawnie orzekł o kosztach o których wiedział, natomiast
    pominął te, o których nie miał pojęcia.

    > 2. skladanie wniosku o pisemne uzasadnienie w mojej sytuacji chyba nie
    > ma sensu? czy jednak?

    Jesli nie chce Pan apelować, to nie jest to konieczne.

    > 3. co dalej? czekac 3 tygodnie i zlozyc wniosek o doręczenie wyroku z
    > klauzulą wykonalności? potem po prostu czekac (ile czasu?) az zaplaca
    > czy od razu do komornika?

    Poczekać aż się uprawomocni. Jeśli dłużnik nie będzie chciał zapłacić
    dobrowolnie, to trzeba będzie postarać się o klauzulę wykonalności i udać
    się do komornika.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia!
    Lech
    www.liwiusz.republika.pl