  • 21. Data: 2006-03-30 23:27:11
    Temat: Re: dalej nic
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:Xns9797799185CFgoomichskrzynkapl@127.0.0.1...
    > You have one message from: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    > Bo jak masz tam 3 zamiast 1, to cyfra kontrolna już nie pasuje.

    Jakies wnioski ? To, ze nie pasuje, wiem.

    --
    .: ra9om1ak :.
    radomiak[MALPA]o2.pl

  • 22. Data: 2006-03-31 00:05:34
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "ra9om1ak" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jakies wnioski ? To, ze nie pasuje, wiem.

    Teraz to już nie wiem, o co Ci chodzi. A niby jak ma
    pasować, skoro zmieniłeś tylko jedną cyfrę???

    Piotr

  • 23. Data: 2006-03-31 00:13:40
    Od: "ra9om1ak" <r...@o...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "ra9om1ak" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Teraz to już nie wiem, o co Ci chodzi. A niby jak ma
    > pasować, skoro zmieniłeś tylko jedną cyfrę???

    A pasuje wedlug zasad i to mnie dziwi. OK, zobaczymy co powie mila Pani w
    UM.

  • 24. Data: 2006-03-31 07:28:36
    Temat: Re: PESEL a wywody lekarza
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 30 Mar 2006 22:43:56 +0200,
    R2r <b...@m...net.pl> screamed:
    > Jak dla mnie to na jedno wychodzi, czy odjąć jedenastą cyfrę, czy
    > porównać ją z obliczoną. :-)

    Dochodzi Ci w jednej metodzie dodatkowa operacja - trzeba sprawdzić
    pewien przypadek szczególny.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:228B ]
    [ 09:27:46 user up 10932 days, 21:22, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    How wonderful opera would be if there were no singers.

  • 25. Data: 2006-03-31 07:33:51
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > W 2400 to juz chyba będ? po DNA identyfikować :)

    Nie bedzie juz kogo identyfikowac ...

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 26. Data: 2006-03-31 07:38:57
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Lukasz napisał(a):
    > Jednakże jednocyfrowa cyfra kontrolna oznacza, że na 10 błędnie
    > wprowadzonych PESEL-i, jeden zostanie uznany za prawidłowy.
    Jeżeli będziemy wprowadzać cyfry losowo, to tak, ale numerów PESEL nie
    wprowadza się jako losowego ciągu cyfr, więc skuteczność jest dużo większa.

    > Nie jest to
    > mocne zabezpieczenie na wypadek błędu, więc i pomyłki się zdarzają.
    Na wypadek błędu skuteczność tego mechanizmu szacowana jest na poziomie
    ok. 97%. To chyba całkiem nieźle, prawda?

    Ilość
    > pomyłek zostanie tylko zredukowana 10-krotnie.
    Nie masz racji. Polecam poczytać trochę nt. działania mechanizmu cyfr
    kontrolnych. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    "Oczko mu odpadło, Panie Kierowniku! Temu misiu..."

  • 27. Data: 2006-03-31 07:57:35
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 31 Mar 2006 09:38:57 +0200,
    R2r <b...@m...net.pl> screamed:

    Mnie wychodzi 90%.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:214B ]
    [ 09:57:22 user up 10932 days, 21:52, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Kiss your keyboard goodbye!

  • 28. Data: 2006-03-31 09:00:15
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > ...na poziomie ok. 97%
    > Nie masz racji. Polecam poczytać trochę nt. działania mechanizmu cyfr
    > kontrolnych. :-)

    Znam mechanizm cyfr kontrolnych, bo w tym pracuję. Jestem w stanie zgodzić
    się z Tobą, że m.in. częściej wystepujący "czeski błąd", zwiększa
    skutecznośc cyfry kontrolnej (może nawet do 97%, czy 97.7, jak, to niektórzy
    przyjmują dla alg. Luhna), ale nie ma co filozofować. Dla błędów
    przypadkowych, a takimi zwykle są błędy podczas wprowadzania skuteczność
    wynosi 90% i kropka.

    Sa oczywiście argumenty za (jak w/w "czeski") i przeciw (np. "0 zamiast 8"
    lub odwrotne wpisanie daty), które wpływają na skuteczność algorytmu, ale to
    juz NTG i nie ma co kontynuowac tego tamatu dalej.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 29. Data: 2006-03-31 10:00:51
    Od: "Grzesiex" <schulc.<pocoto>@gazeta.pl>

    > dla osób urodzonych po 2000 roku miesiac jest powiekszony o 20.
    > Lekarz miał rację.
    > Zrobione jest to po to, żeby osoby rodzone w 1906 i 2006 nie mialy tych
    > samych peseli.
    > Ktos przy projektowaniu pesel zaoszczedzil 2 cyferki na latach i teraz
    > trzeba kombinowac.

    Ale jeszcze płeć jakoś kodowana jest w nr PESEL tylko nie pamiętam jak to
    było
    Grzesiex

  • 30. Data: 2006-03-31 11:11:36
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Lukasz napisał(a):
> [...]
    > przyjmują dla alg. Luhna), ale nie ma co filozofować. Dla błędów
    > przypadkowych, a takimi zwykle są błędy podczas wprowadzania skuteczność
    Skoro znasz mechanizm, to dlaczego próbujesz go uzasadniać od strony
    dopasowywania cyfry kontrolnej do reszty? Większość błędów przy
    przepisywaniu polega właśnie na zamianie kolejności cyfr lub wpisaniu
    podobnie wyglądających, ewentualnie błędnej ilości powtarzających się
    cyfr. Owszem są to błędy przypadkowe, ale ich rozkład jest
    nierównomierny i to właśnie podwyższa skuteczność metody. Jeśli
    rzeczywiście miałoby być 90% to po co dobierano by tak wyszukane wagi
    poszczególnych pozycji?

    > [...] ale to
    > juz NTG i nie ma co kontynuowac tego tamatu dalej.
    Zgadzam się :-)