  • 1. Data: 2006-03-30 14:01:29
    Temat: stypendium naukowe, zabrany jeden semestr
    Od: s...@o...pl

    Witam forumowiczów,

    temat już przerabiany ale dotąd nie znalazłem odpowiedzi.

    Mianowicie decyzją komisji stypendialnej otrzymałem stypendium
    naukowe za rok 2004/2005 na okres roku czasu (chyba, ponieważ decyzji
    nigdy nie widziałem na oczy, ale raczej tak)
    W marcu tego roku ukończyłem studia inżynierskie 7 semestrów,
    broniąc pracę dyplomową.
    Dzwoniąc do szkoły z pytaniem kiedy będą wypłacać zaległe
    stypendia za miesiące styczeń - luty dowiedziałem się że moje
    stypendium będzie wypłacane tylko za jeden semestr, czyli do lutego
    włącznie. I tu nasuwają mi się następujące pytania:

    1) Jeśli decyzją komisji stypendialnej otrzymałem stypendium na rok
    czasu to czy nie powinni mi przesłać decyzji o odebraniu stypendium?

    2) W regulaminie szkolnym nie ma żadnej wzmianki o tym, że w takiej
    sytuacji stypendium mogą mi odebrać.

    3) Jeśli argumentem za odebraniem stypendium jest fakt, że
    przestałem być studentem to dlaczego nie zapłacą mi za miesiąc
    marzec, planowy termin końca studiów przypada w dzień obrony pracy
    dyplomowej co miało miejsce w marcu? Po za tym przeglądając ustawy
    nie znalazłem takiej wzmianki, która mówi że kończąc studia traci
    sie stypendium przyznane za rok poprzedni. Jeśli posiada ktoś jednak
    informacje o takich ustawach to poprosiłbym podanie namiaru na nie, w
    szczególności który artykuł.

    4) Co mam zrobić aby sprawę wyjaśnić, do kogo napisać
    podanie/skargę i co tam uwzględnić?

    Z góry dziękuję za odpowiedź, sprawa pilna

  • 2. Data: 2006-03-30 14:10:05
    Temat: Re: stypendium naukowe, zabrany jeden semestr
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    to ja się wypowiem bo ten temat jest mi znany - z chwilą obrony pracy
    mgr/lic inż. przestajesz być studentem i kończy się wypłata stypendiów
    zarówno socjalnych jak i naukowych. W związku z tym nie ma się co spieszyć z
    obroną - bo do stypendium prawo ma tylko student a po obronie już nim nie
    jesteś

  • 3. Data: 2006-03-30 14:19:33
    Od: s...@o...pl

    Jesli jest tak jak mówisz to dlaczego nie otrzymam stypendium za
    miesiac marzec?
    Bedac jeszcze studentem w tym miesiacu z tego co napisales wynika
    ze mi sie nalezy.

  • 4. Data: 2006-03-30 14:34:17
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    bo dokladnie to jest tak

    stypednium za wyniki przyznaje sie na miesiace pazdziernik-luty i
    marzec-lipiec - TY skonczyles studia w marcu - ale stypendium dostales na 1
    okres - ja troche niefortunnie uzylem stwierdzenia ze nie ma sie co spieszyc
    z obrona - bo tego przypadku to nie dotyczylo - gdybys obronil sie w
    styczniu to bys stracil stypendium za luty - a w takiej sytucaji to i tak
    nic nie zmienilo faktu bo bylo to po terminie na który przyslugiwalo
    stypendium. A to ze poinformowali Cie ze masz na rok stypendium to
    oczywiscie albo TY zle to zinterpretowales albo - i tu bardziej w to
    wierze - Pani z dziekanatu cos tam zle przekazala - co jest niestety
    standardem na panstwowych uczelniach - dziekanat wie lepiej - ale jak jest
    cos nie tak to oni nic takiego nie mówili - przerabialem takie jazdy ze
    stypendium mojej zony - nie wiadomo do dzisiaj komu sie nalezalo stypendium
    dokladnie - jaka srednia wchodzila w zakres, jakie sa progi - ale jakos ktos
    cos dostal i tak ma byc!!- z moim nie bylo problemów - ale ja studiuje na
    prywatnej uczelni i tam akurat wszystko jest bardzo jawne i dokladnie
    wiadomo ile sie nalezy i przez jaki okres.