  • 1. Data: 2006-03-30 14:22:19
    Temat: ile szykowac kasy
    Od: BOBO8<z...@i...pl>

    witam.5 marca pisalem post o zachowku i juz wiem ze bede musial placic.
    przypomne ze sporzadzila matka testament i zapisala tylko mnie mieszkanie i reszte
    majatku nie bylo to wiele tylko stare meble.pozniej aktem darowizny przekazala mi
    mieszkanie.w remonty i modernizacje mieszkania wlozylem wszystkie swoje
    oszczednosci. mieszkanie jest teraz warte 80tys zl.rodzenstwo chce polowe czyli
    40tys.ja mam 800zl.renty i nie stac mnie na taki zachowek czy sad moze mi
    zmniejszyc zaplate zachowku? dodam jeszcze ze tylko sam opiekuje sie chora
    matka i szlag mnie trafia ze musze placic taka kase prosze o porade tak w
    przyblizeniu ile mam szkowac pieniedzy na zachowek.z powazaniem bobo8

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-03-30 14:35:34
    Temat: Re: ile szykowac kasy
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    > w remonty i modernizacje mieszkania wlozylem wszystkie swoje
    > oszczednosci.

    a kiedy te remonty były zrobione?? i masz na to faktury??

  • 3. Data: 2006-03-30 14:59:20
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > ...sporzadzila matka testament i zapisala tylko mnie mieszkanie...
    > ...pozniej aktem darowizny przekazala mi mieszkanie.
    > ...dodam jeszcze ze tylko sam opiekuje sie chora matka....

    Nic nie rozumiem. Piszesz, że:
    - matka zapisała mieszkanie w testamencie
    - później, że przekazała Ci mieszkanie aktem darowizny
    A na końcu, że opiekujesz się matką - czyli jeszcze żyje.

    No to jak to jest dokładnie?
    Dzielicie z rodziną skórę na żyjacym niedźwiedziu? Jesli matka przekazała
    mieszkanie Tobie aktem darowizny, to przecież nie wchodzi ono w masę
    spadkową i nie musisz się nim dzielić z rodziną.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 4. Data: 2006-03-30 15:44:30
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mieszkanie Tobie aktem darowizny, to przecież nie wchodzi ono w masę
    > spadkową i nie musisz się nim dzielić z rodziną.

    darowizny wlicza sie do masy spadkowej

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-03-30 15:49:22
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    > to przecież nie wchodzi ono w masę spadkową i nie musisz się nim dzielić z
    > rodziną.

    Od kiedy tak jest?

    HaNkA

  • 6. Data: 2006-03-30 15:59:06
    Od: BOBO8<z...@i...pl>

    odpowidam.remonty byly robione po akcie darowizny i mam wszystkie
    faktury.pozdrawiam i dziekuje za odzew

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2006-03-30 16:04:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Lookasik wrote:

    > darowizny wlicza sie do masy spadkowej

    tak, ale dopiero po śmierci :)

    Matka zapewne sporzadzila testament, ale pewnie zmienila zdanie i mu to
    wczesniej podarowala.

    Obowiazek zaplaty zachowku bedzie mial, ale dopiero po smierci matki.
    Jezeli remontowal juz po darowiznie, to wycena mieszkania powinna byc
    wzieta taka jaka byla przed darowizna.
    Zapewne w akcie darowizny wymieniona jest jakas kwota i ta powinna byc
    wzieta do liczenia zachowku.
    Ala raz jeszcze, do zaplaty zachowku trzeba bedzie jeszcze troche poczekac.
    Po za tym ja bym sie jeszcze zastanowil nad jednym,
    obowiazek alimentacji na rzecz rodzicow ciązy na wszystkich, wiec moze
    byc sie tak od reszty w ramach "działań obosiecznych" upomnieć trochę o
    kasę na opiekę nad matką.

  • 8. Data: 2006-03-30 16:08:31
    Od: BOBO8<z...@i...pl>

    witam odpowiajac na wasze posty ze darowizna mieszkania nie wchodzi w sklad
    masy spadkowej,5 marca na tym forum otrzymalem wiadomosc ze bede musial
    placic zachowek. przyznac musze ze mam metlik w glowie ale juz sie pogodzilem ze
    bede musial placic

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2006-03-30 16:19:05
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    > witam odpowiajac na wasze posty ze darowizna mieszkania nie wchodzi w
    > sklad
    > masy spadkowej,

    skad ten pomysl ???

    5 marca na tym forum otrzymalem wiadomosc ze bede musial
    > placic zachowek.

    jak to juz jest??? Twoja mama zyje czy nie ???

  • 10. Data: 2006-03-30 16:26:50
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > skad ten pomysl ???

    Sorki, to moja wina - już nie będe mącił. Obiecuję ;)

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"