    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czym się różni mieszkanie hipoteczne od spółdzielczego?
    Date: Thu, 04 Aug 2005 07:30:48 -0500

    plusz wrote:
    > Witam,
    >
    > Mam możliwość przekształcić spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu na
    > odrębną własność.
    >
    > Niektóre banki (hipoteczne, np. Nykredit) finansują tylko kredyty na
    > mieszkania hipoteczne i mają znacznie niższe marże niż inne banki.
    >
    > Czy przekształcenie mieszkania w odrębną własność ma jakieś minusy?
    > Myślę o jakichś wyższych opłatach, podatku katastralnym itp.?

    mówisz o dwóch różnych sprawach.

    mieszkaniem hipotecznym banki nazywają spółdzielcze własnościowe prawo
    do lokalu, do którego została założona księga wieczysta.
    To jest tak dziwny twór, że nie potrafię ci wyjaśnić nawet jak to działa.
    Ale coś takiego jest. Księga wieczysta na mieszkanie bez współudziału w
    gruncie.

    A wykupienie udziałów w gruncie i uzyskanie odrębnej własności to już
    zupełnie inna historia.
    Nikt nie potrafi powiedzieć, czy się to opłaca finansowo, czy nie.
    Już o tym jakis czas temu pisałem. Szukaj moich postów.