  • Data: 2005-08-04 11:47:30
    Temat: Re: czym się różni mieszkanie hipoteczne od spółdzielczego?
    Od: "MałGosia" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    plusz napisał
    > ale dlaczego??
    > skoro nie ma różnic to jaka jest moja korzyść i czy warto zrobić to
    > już teraz - byłbym pierwszy w moim bloku/osiedlu

    Roznica jest zasadnicza w kwestii wlasnosci gruntu, na ktorym stoi
    budynek. Majac mieszkanie spoldzielcze wlasnosciowe nie jestes
    wspolwlascicielem gruntu. W drugim przypadku jestes - w odpowiednim
    udziale. I to jest sytuacja bardziej ze tak powiem normalna, gdyz
    mieszkanie nie moze wisiec w powietrzu i w jakis sposob jego wlasnosc
    musi byc zwiazana z wlasnoscia gruntu. To ze Twoja spoldzielnia
    zaczyna przeksztalcac wlasnosciowe spoldzielcze prawo do lokali
    mieszkalnych w prawo wlasnosci wiaze sie z wykonywaniem przez nia
    ustawy o spoldzielniach, ktora to ustawa naklada na nia taki wlasnie
    obowiazek.

    pozdrawiam
    Gosia