    From: marcin <s...@s...friends.id.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy rodzice odpowiadają za długi dorosłego syna??
    Date: Wed, 10 Dec 2003 13:52:57 +0100

    Użytkownik an_ki napisał:

    > Przepraszam, że pytam o to na tym forum, ale nie wiedziałam gdzie.
    > Czy rodzice odpowiadają za długi pełnoletnich (34 lata) dzieci posiadających
    > swoje rodziny?

    zdecydowanie nie, chyba, że go poręczyli w jakis sposób

    > Brat jest wymeldowany z mieszkania rodziców, ale komornicy
    > nadal tu przychodzą bo on nie posiada nowego adresu - czy mogą ściągać
    > zadłużenie od rodziców czy tylko od dłuznika?

    tylko od dłużnika

    > Proszę powiedzcie co wiecie na temat podobnej sytuacji, bo mama jest już w
    > stanie załamania nerwowego

    Po pierwsze niech mama usiądzie z ciepłą kawą, herbatą lub czekolada w
    fotelu, pomyśli, że za nic nie odpowiada i obejrzy ulubiony program.

    Następie może wysłać pismo, ewentualnie przygotowac sobie ustną
    odpowiedż, treści jak poniżej:

    "Syn tu nie przebywa, nie ma tu żadnego jego majątku. Nie wiadomo czy i
    gdzie posiada jakikolwiek majątek, z którego można prowadzić egzekucję."

    Jeżeli wizyty by się zbyt często powtarzały pozostaje do rozważenia
    kontakt z najbliższą jednostką policji i zawiadomienie o popełnieniu
    przestępstwa z art. np. 193 kodeksu karnego. (choć nie wiem czy nie
    przesadziłem z klasyfikacją):

    "Kto wdziera się do cudzego domu, mieszkania, lokalu, pomieszczenia albo
    ogrodzonego terenu albo wbrew żądaniu osoby uprawnionej miejsca takiego
    nie opuszcza, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do roku."

    pozdrawiam

    marcin