    From: "Maras" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy pracodawca moze zmusic do zdawania egzaminow?
    Date: Fri, 7 May 2004 14:23:36 +0200

    wiadomości news:c7dq0t$1q69$1@news2.ipartners.pl...

    > Ale - z tego co zrozumiałem - JR i jeszcze ktoś pracują już jakiś czas u
    > danego pracodawcy, a ów pracodawca - mimo iż na podstawie wyników ich
    > pracy wie, co potrafią, domaga się poświadczenia tych umiejętności na
    > papierze.
    >
    > IMHO bez sensu - to tak, jakby biuro tłumaczeń, z którym współpracuję od
    > lat i współpraca się ukłąda OK (zastrzeżeń do jakości tłumaczeń nie ma),
    > zaczęło się ode mnie domagać zrobienia FCE.

    To chyba całkiem normalne. Pracodawca domaga się ciągłego doskonalenia
    kadry. Pozyskiwanie pewnych zleceń wymaga też wykazywania się kadry różnymi
    certyfikatami. W przetargach jest to pisane wprost. Być może forma też chce
    wystąpić o jakiś certyfikat i musi wykazać się posiadaniem pracowników z
    papierami. Formą kieruje szef i wg. jego widzi-mi-się może sobie wyznaczać
    jej cele - także cele kadrowe. Popatrz na oświatę... nawet ustawowo takie
    wymagania się wprowadza... coś nie kumam tego problemu. Jeśli masz
    umiejętności to co za problem z egzaminem ? IMO szef ma pełne prawo i basta.
    --
    Pozdrawiam,
    Maras