  • 1. Data: 2008-11-09 09:53:14
    Temat: czy mozna dziecko zabrac sila?
    Od: "anna" <a...@s...com>

    witajcie. jestem w trakcie rozwodu z mezem. sad wydal postanowienie, ze
    dziecko ma byc przy mnie. specjalnie zaznaczam, ze jest to postanowienie
    sadu a nie zarzadzenie czy wyrok. jeszcze przed rozprawa, dziecko
    przebywalo u ojca, gdyz ja bylam w anglii. teraz po rozprawie ojciec dziecka
    nie chce go oddac. czy mam jakies prawo, by zabrac dziecko sila? do kogo sie
    zwrocic - czy jesli w postanowieniu jest tylko, ze sad "ustala miejsce
    dziecka przy matce", to czy jest to podstawa, by np. policja zabrala dziecko
    sila?czy tez musze zwrocic sie do sadu o wydanie kolejnego postanowienia o
    odberaniu dziecka sila?jakie przepisy reguluja takie sytuacje?
    dziekuje za odpowiedzi
    ania

  • 2. Data: 2008-11-10 13:44:51
    Temat: Re: czy mozna dziecko zabrac sila?
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "anna" <a...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > zabrala dziecko sila?czy tez musze zwrocic sie do sadu o wydanie kolejnego
    > postanowienia o odberaniu dziecka sila?jakie przepisy reguluja takie

    policja ma Ci pomoc odebrac dziecko, wez postanowienie, pojedz po dziecko,
    nie wyda, to dzwon po policje,chociaz oni roznie interpretuja to, raz nam
    policja chciala pomoc, ale brakowalo takiego postanowienia, a drugi raz byla
    sobota i sie migali ze nie ma komendanta, ze cos tam i zeby sobie radic
    samemu, ten kraj to zal.pl

    Adas

  • 3. Data: 2008-11-10 16:31:54
    Od: Paweł Furman <szept1!!bezspamerstwa!!@poczta.onet.pl>

    anna pisze:
    > witajcie. jestem w trakcie rozwodu z mezem. sad wydal postanowienie, ze
    > dziecko ma byc przy mnie. specjalnie zaznaczam, ze jest to postanowienie
    > sadu a nie zarzadzenie czy wyrok.

    Nie wiem dokładnie jak to jest z postanowieniami sądów rodzinnych, ale
    czy tam na postanowieniu nie ma jakiegoś pouczenia o prawomocności?
    Informacja o sposobie odwołania - jeśli jest i ojciec się odwołał to
    raczej wiele się z takim postanowieniem nie zwojuje.
    Jeśli jest prawomocne to powinna być przybita pieczątka z informacją o
    prawomocności lub o wykonalności nawet jeśli by nie było prawomocne.

    Paweł

    PS
    Inna sprawa to czy jeśli dziecko było teraz przez dłuższy czas u ojca i
    nie ma jeszcze prawomocnego wyroku to czy powinno się go zabierać już
    teraz? Jeśli wyrok byłby dla ciebie niekorzystny i dziecko
    pozostawionoby przy ojcu to nie będzie dla niego dobre takie
    przerzucanie między rodzicami.

    PPS
    Chyba że ojciec to jakiś psychopata i "trzyma dziecko na łańcuchu".

  • 4. Data: 2008-11-10 20:42:15
    Od: "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl>

> [...]
    > wydanie kolejnego postanowienia o odberaniu dziecka sila?jakie przepisy
    > reguluja takie sytuacje? dziekuje za odpowiedzi

    Policja nic nie zrobi, nie kiwnie palcem sama z siebie. Musi być wyznaczony
    psycholog specjalny,
    Policja musi dostać odpowiedni nakaz sądowy, i jeszcze kilka ludzi przy tym
    być innych profesji.

    Jak nie ma odpowiedniej "ekipy" jak wyżej, to policja łamie prawo,
    podejmując interwencję.
    Jak Ojciec cwany, to może wykozystać to przeciwko matce, nękanie, psychika
    dziecka, że mundurowi itp.

    To nie takie proste i łatwe. Podobnie jak sytuacja odwrotna, kiedy dziecko
    przy matce.

    J.