  • 1. Data: 2002-08-27 09:09:43
    Temat: czy moge wymienic?
    Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>

    Mam taki problem.

    Oddałem do naprawy gwarancyjnej aparat fotograficzny i po trzech tygodniach
    oddano mi go jako naprawiony.
    Okazało się, że w dalszym ciągu występuje usterka którą zgłaszałem a
    dodatkowo pojawił się nowy objaw.
    W karcie gwarancyjnej nie ma żadnej adnotacji o tym ile razy producent może
    naprawiam aparat. Jest tylko punkt: "W sytuacjach wyjątkowych, gdyby usterki
    lub wady nie udało się usunąć, Sprzedawca zobowiązuje się do wymiany
    urządzenia na nowe wolne od usterki lub wad."
    Zaznaczę jeszcze, że usterka jest w elektronice aparatu i objawia się tym że
    od czasu do czasu bez wyraźnych przyczyn blokuje aparat lub wykonuje dziwne
    czynnosci (np. przez 15 sekund podnosi i opuszcza lustro). Zdarza się to
    najwyżej kilka razy na rolkę filmu więc nie jestem w stanie pokazać tego
    sprzedawcy.

    I w związku z tym moje pytanie:

    - czy skoro wybrałem już gwarancję - to czy mogę teraz "przejśc" na rękojmię
    i żadać wymiany sprzętu?

    - czy jednorazowa nieudana próba naprawy gwarancyjnej aparatu kwalifikuje go
    już do wymiany?

    - jeśli nie to "do ilu razu sztuka"?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Gerard

  • 2. Data: 2002-08-27 11:18:16
    Temat: Re: czy moge wymienic?
    Od: "SapeR" <s...@e...com>

    "Gerard" <g...@z...com.pl> wrote in message news:akffmd$3t3$1@news2.tpi.pl...
> [...]
    > sprzedawcy.
    >
    > I w związku z tym moje pytanie:
    >
    > - czy skoro wybrałem już gwarancję - to czy mogę teraz "przejśc" na

    Tak ! Musisz zlozyc w tym zakresie oswiadczenie, ze rezygnujesz z gwarancji
    i bedziesz dochodzil swoich praw na podstawie rękojmi z k.c.

    > - czy jednorazowa nieudana próba naprawy gwarancyjnej aparatu kwalifikuje
    go
    > już do wymiany?

    Na podstawie gwarancji - niekoniecznie - kwestia postanowien gwarancyjnych,
    ktore zawsze sa wyslizgane ! Jak pojdziesz z rekojmi, to w ciagu 14 dni
    powinni
    usunac wade, a jak nie zrobia tego, mozesz odstapic od umowy, czego
    konsekwencja,
    jest zwrot pieniazkow - lecz sprzedawca/producent moze wymienic ci ten
    aparat na
    nowy (zadnych napraw) i musisz go przyjac - od tad rekojmia biegnie na nowo
    !

    Pozdro

    sap

  • 3. Data: 2002-08-27 11:23:44
    Od: "Klaus" <k...@N...gazeta.pl>

    Gerard <g...@z...com.pl> napisał(a):
    > Mam taki problem.
    [ciach]

    > I w związku z tym moje pytanie:
    >
    > - czy skoro wybrałem już gwarancję - to czy mogę teraz "przejśc" na rękojmię
    > i żadać wymiany sprzętu?
    Tak

    > - czy jednorazowa nieudana próba naprawy gwarancyjnej aparatu kwalifikuje go
    > już do wymiany?
    Zalezy od warunkow gwarancji

    > - jeśli nie to "do ilu razu sztuka"?
    j.w.

    Przejrzyj ta strone:
    http://www.benchmark.pl/porady.html - tam powinny byc dokladniejsze
    odpowiedzi na Twoje pytania wraz z "paragrafami"

    Pozdrawiam
    Klaus

  • 4. Data: 2002-08-27 11:25:23
    Od: "Klaus" <k...@N...gazeta.pl>

    Gerard <g...@z...com.pl> napisał(a):
    > Mam taki problem.
    [ciach]

    > I w związku z tym moje pytanie:
    >
    > - czy skoro wybrałem już gwarancję - to czy mogę teraz "przejśc" na rękojmię
    > i żadać wymiany sprzętu?
    Tak

  • 5. Data: 2002-08-27 12:24:16
    Od: "SOTB" <k...@z...pl>

    Użytkownik "Gerard" <g...@z...com.pl> napisał w wiadomości
    > Mam taki problem.
    > Z góry dziękuję za pomoc.
    >
    > Gerard

    Masz chyba raczej problem z komputerem, bo już trzeci raz wysłałeś ten sam
    post na grupę mimo, że za pierwszym razem otrzymałeś zadowalające
    odpowiedzi.

    SOTB

  • 6. Data: 2002-08-27 12:46:08
    Od: Marcin <s...@f...id.pl_to_nie>

    Tako rzecz SOTB :

    > Masz chyba raczej problem z komputerem, bo już trzeci raz wysłałeś ten
    > sam post na grupę mimo, że za pierwszym razem otrzymałeś zadowalające
    > odpowiedzi.

    moze nie jest zadowolony ;)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 7. Data: 2002-08-28 07:54:33
    Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>

    > Masz chyba raczej problem z komputerem, bo już trzeci raz wysłałeś ten sam
    > post na grupę mimo, że za pierwszym razem otrzymałeś zadowalające
    > odpowiedzi.

    Chyba tak - rzeczywiście nie widzę swoich poprzednich postów, ani
    odpowiedzi.

    Przepraszam wszystkich i dziękuję za odpowiedzi

    Gerard