  • 1. Data: 2002-08-27 08:12:12
    Temat: Lista osob nieplacacych
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam!

    Pracuje w wydawnictwie, ktore ma takze ksiegarnie internetowa. Mamy klopoty z
    klientami, ktorzy zamawiaja ksiazki a pozniej ich nie odbieraja. Szczegolnie
    nieprzyjemna sytuacja powstaje w momencie, gdy ksiazki musimy kupic w hurtowni -
    tracimy wtedy nie tylko na oplacie pocztowej, ale i na wartosci ksiazek - mamy
    juz pare zwrotow powyzej 300PLN, leza sobie u nas na polce.

    Pytanie brzmi: czy mozemy zrobic strone www pt. 'Tych panstwa nie obslugujemy:'
    i liste imie, nazwisko, miasto?
    Czy to jest zgode z prawem? Co za to grozi?

    Jesli nie tedy droga, to moze jakis inny pomysl?

    Pozdrawiam,
    Marek Bilgorajski

  • 2. Data: 2002-08-27 09:01:16
    Temat: Re: Lista osob nieplacacych
    Od: "Daniel /Dan/ Sniegon" <d...@p...pl>

> [...]
    > i liste imie, nazwisko, miasto?
    > Czy to jest zgode z prawem? Co za to grozi?
    >
    > Jesli nie tedy droga, to moze jakis inny pomys

    Tylko nie rozumiem jak taka stronka ma zmniejszyc straty firmy??
    Nie lepiej czas na tworzenie takiej strony
    zainwestowac w system informatyczny sprawdzajacy
    osoby niepewne w bazie danych i wrazie watpliwosci
    prosic taka osobe o przedplate na konto?

    Pozdrawiam
    Dan

  • 3. Data: 2002-08-27 09:08:32
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > zainwestowac w system informatyczny sprawdzajacy
    > osoby niepewne w bazie danych i wrazie watpliwosci
    > prosic taka osobe o przedplate na konto?

    To nie takie proste... Musielibysmy NAJPIERW wiedziec czy dana osoba sie nie
    rozmysli i nie przyjmie paczki. A to, przyzna Pan, trudne.
    Z naszych analiz wynika takze ze niezwykle rzadko osoba ktora juz nam taki
    numer wykrecila probuje jeszcze raz.

    A co do pytania odnosnie w jaki sposob mialoby to zmniejszyc straty - po prostu
    czlowiek by sie zastanowil, czy jak zamowil to moze sobie pozwolic na
    nieodebranie paczki. Wiedzialby ze znajomi moga wejsc... i bedzie wstyd.

    Tak jak juz mowilem, nie twierdze ze to jest najlepszy pomysl, moze ktos
    wpadnie na lepszy.

    Pozdrawiam,
    Marek Bilgorajski

  • 4. Data: 2002-08-27 09:18:09
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    mamy
    > juz pare zwrotow powyzej 300PLN, leza sobie u nas na polce.

    No tak niby ponosicie straty ale dlaczego zaraz niby karac kazdego kto nie
    przyjmie przesylki wszak to chyba zgodne z prawem co?
    Po kolejne skad macie pewnosc ze to napewno on zamowil a nie ktos sobie
    jaja robil i pod taka osobe zamowil ?
    To jest powszechne zamawianie za zaliczeniem pod jakas inna osobe ... taki
    psikus .. czego sam nie lubie i mnie to denerwuje ...
    I co pozniej nie bede mogl u was kupic bo jakis GAMON mi psikusa zrobil ???

    AJA

  • 5. Data: 2002-08-27 09:23:31
    Od: "MAX" <max_kr(wytnij-to)@poczta.onet.pl>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    mamy
    > juz pare zwrotow powyzej 300PLN, leza sobie u nas na polce.

    Najlepiej potwierdzać zamówienie telefonicznie i nagrywać rozmowę. Umowa
    bowiem zawarta jest w chwili złożenia zamówinia przez internet (piszę
    oczywiście odnośnie rzeczy ruchomych). Tak więc sprzedawca ma roszczenie o
    zapłatę. Jeżeli klient się rozmyśli i nie odbierze, wówczas pozostaje sąd, a
    jako dowód zarejestrowana rozmowa. To jest najlepszy sposób.

    Pozdro
    MAX

  • 6. Data: 2002-08-27 09:33:59
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > zapłatę. Jeżeli klient się rozmyśli i nie odbierze, wówczas pozostaje sąd, a
    > jako dowód zarejestrowana rozmowa. To jest najlepszy sposób.

    No niestety prawo jest takie, ze nawet jesli nagramy rozmowe to i tak
    zamawiajacy moze w ciagu 10 dni oddac towar i domagac sie zwrotu kosztow bez
    podania przyczyny.
    Ale to sa marginalne przypadki. Nam chodzi o przypadek kiedy ktos zamawia i nie
    odbiera paczki na poczcie - i ma do tego prawo. Tylko my na tym tracimy.
    Wspomne jeszcze ze prawo podatkowe jest tak skonstruowane ze od tej
    nieodebranej paczki to jeszcze placimy podatek...

    Pozdrawiam,
    Marek Bilgorajski

  • 7. Data: 2002-08-27 09:39:32
    Od: m...@p...onet.pl

    > No tak niby ponosicie straty ale dlaczego zaraz niby karac kazdego kto nie
    > przyjmie przesylki wszak to chyba zgodne z prawem co?
    Zgodne, zgodne.

    > Po kolejne skad macie pewnosc ze to napewno on zamowil a nie ktos  sobie
    > jaja robil i pod taka osobe zamowil ?
    Tego nie napisalem (moja wina), kazde zamowienie potwierdzamy telefonicznie.

    > To jest powszechne zamawianie  za zaliczeniem pod jakas inna osobe ... taki
    > psikus .. czego sam nie lubie i mnie to denerwuje ...
    > I co pozniej nie  bede mogl u was kupic bo jakis GAMON mi psikusa zrobil ???
    My wiemy kto to jest (lub dokladnie - jaki jest jego telefon stacjonarny).

    Prosze na to spojrzec z naszej strony. Prosze sobie wyobrazic ze prowadzi Pan
    pizzerie i ze codziennie 20-30 telefonow to dowcipnisie, ktorzy zamawiaja
    podajac prawdziwy adres i telefon - a facetowi ktory przywozi towar mowia, ze
    juz nie sa glodni. Wszystko w zgodzie z prawem. I teraz pytanie - jak sie przed
    czyms takim bronic?

    Pozdrawiam,
    Marek Bilgorajski

  • 8. Data: 2002-08-27 09:49:36
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    > Pytanie brzmi: czy mozemy zrobic strone www pt. 'Tych panstwa nie
    obslugujemy:'
    > i liste imie, nazwisko, miasto?

    Nie mozecie bo to pachnie próba ukamnieniowania kogos publicznie za
    skorzystanie z jego prawa - w ciagu 10 dni po zakupie moze towar zwrocic -
    jesli juz to zaznaczcie u siebie w bazie danych ze z tym klientem byly
    problemy i poproscie go o wplacenie zaliczki, przedplaty za towar. Inna
    sprawa, ze i w takim przypadku klientowi przysluguje te 10 dni na wycofanie
    sie z transakcji jesli towar byl kupiony metodą wysylkowa. Tyle tylko ze
    macie wieksza pewnosc ze odbierze przesylke

    HaNkA

  • 9. Data: 2002-08-27 09:50:43
    Od: "Ewa R" <e...@s...pl>

> [...]
    > Wspomne jeszcze ze prawo podatkowe jest tak skonstruowane ze od tej
    > nieodebranej paczki to jeszcze placimy podatek...

    Kilka lat temu właściciel telezakupów mówił, że nie chcą zamówień przez
    internet, bo chcą przez telefon słyszeć czy nie dzwoni jakieś dziecko albo
    ktoś podejrzany i ponoś maja w tym wprawę. Jeżeli zamówienia przez
    internet nie są na dużą skalę , to może dzwonić do każdego z potwierdzeniem?
    Kiedyś też jak zamawiałam książkę ( nie pamietam pascal, amazon czy
    merlin ) to musiałam wysyłać 2 albo i 3 potwierdzenia. Jedno po rejestracji
    użytkownika - że ja to ja , drugie że zamówiłam to co zamówiłam , i chyba
    trzecie, że oni realizują to co zamówiłam i czy przypadkiem nie odwołuję.
    Nie dam głowy czy można było podać darmowy adres e-mail czy trzeba było
    mieć komercyjny .

    Ewa R

  • 10. Data: 2002-08-27 09:57:47
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    ze
    > juz nie sa glodni. Wszystko w zgodzie z prawem. I teraz pytanie - jak sie

    No to podam przyklad do pizzerii: zamawiam z telefonu marki niebieski urmet
    ( czyli z budki telefonicznej) podaje adres wy oddzwaniacie w celu
    potwierdzenia .. no i ja czekam sobe przy budce potwierdzam i co aloha hehe
    Widzisz wszystko proste i tak samo mozna zrobic z zamowieniami ksiazek ...

    AJA