  • 11. Data: 2004-02-09 22:06:21
    Temat: Re: czy moge sie ozenic z kuzynka ?
    Od: Arek <a...@e...net>

    pix rzecze:
    > Zastanów się jeszcze jak to wygląda od strony genetycznej,

    Też normalnie.

    > chyba że chcesz mieć kiedyś nienormalne potomstwo ;-)

    O! To jakieś fatum by było czy co ?

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 12. Data: 2004-02-09 22:30:07
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

    Użytkownik Arek napisał:

    > [edymon] rzecze:
    > [..]

    > Tak możesz wyjść i dzieci będą jak najbardziej normalne.
    > No chyba, że Wy oboje jesteście nienormalni :)
    Po ptakach, juz mam meza i rodzina dla mnie zostal dopiero po slubie:-)
    Oboje jestesmy (chyba) normalni:-)

    Hmmm, a tak w ogole nadal nie jestem przekonana... To w sumie bardzo
    bliska rodzina przeciez. Zdaje sie, ze namwet mamy te sama grupe krwi (w
    kazdym razie nasi ojcowie maja na 100%).

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 13. Data: 2004-02-09 22:30:11
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Też normalnie.

    > O! To jakieś fatum by było czy co ?

    Temat wykracza poza p.s.p. bo to bardziej okolice rachunku
    prawdopodobieństwa. Przy chowie wsobnym ryzyko raczej
    wzrasta niż maleje, co można obserwować w pewnych zamkniętych
    populacjach.

    Pix

  • 14. Data: 2004-02-09 22:32:03
    Od: Arek <a...@e...net>

    [edymon] rzecze:
    > Hmmm, a tak w ogole nadal nie jestem przekonana...
    > To w sumie bardzo bliska rodzina przeciez.

    No i co z tego?
    Cierpicie na jakąś i to tą samą chorobę o podłożu genetycznym??

    > Zdaje sie, ze namwet mamy te sama grupe krwi (w
    > kazdym razie nasi ojcowie maja na 100%).

    To tylko morfologia.
    Jedne z małp mają tą samą co my ludzie i co z tego niby wynika? :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 15. Data: 2004-02-09 22:37:40
    Od: Arek <a...@e...net>

    pix rzecze:
    > Temat wykracza poza p.s.p. bo to bardziej okolice rachunku
    > prawdopodobieństwa.

    Niby czemu?

    > Przy chowie wsobnym ryzyko raczej
    > wzrasta niż maleje,

    Uuuuuu!!! A gdzie tu masz chów wsobny!?
    Tak poza konkursem to chów wsobny służy doskonaleniu gatunku,
    a nie jego degrengolady ;)

    > co można obserwować w pewnych zamkniętych populacjach.

    Biorąc pod uwagę, że wszyscy jesteśmy potomkami JEDNEJ kobiety to chyba
    Twoja teoria nie bardzo trzyma się kupy :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 16. Data: 2004-02-09 23:00:11
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Uuuuuu!!! A gdzie tu masz chów wsobny!?

    Zwyczajna analogia, choć daleka - między spokrewnionymi
    osobnikami występuje mniejsze zróżnicowanie materiału
    genetycznego.

    > Tak poza konkursem to chów wsobny służy doskonaleniu gatunku,
    > a nie jego degrengolady ;)

    Nie zawsze osiąga się takie efekty. Jeśli w dodatku chów taki jest
    prowadzony "na żywioł" to degrengoladę mozna szybko zauważyć.

    > Biorąc pod uwagę, że wszyscy jesteśmy potomkami JEDNEJ kobiety to chyba
    > Twoja teoria nie bardzo trzyma się kupy :)

    Jeśli bedziesz mieć okazję to przyjrzyj się co się dzieje ze spokr
    ewnionymi
    pieskami krzyżującymi się ze sobą.
    Kiedys widziałem cos takiego i zaiste przykry był to widok.

    Pix

  • 17. Data: 2004-02-09 23:15:52
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    [edymon] wrote:

    > Czy to znaczy, ze teoretycznie moge wyjsc za mąz za syna brata mojego
    > ojca (czyli mojego brata stryjecznego)? Ewentualnie za syna brata mojej
    > mamy (brata ciotecznego). I co, dzieci beda normalne?:-)))

    To są legendy. Z genetycznego punktu widzenia z kuzynami ma się 12,5 %
    wspólnego materiału genetycznego (dla porównania z rodzicami i
    rodzeństwem 50% -- w gigantycznym uproszczeniu ma się rozumieć) .
    Bardziej istotne jest, czy stosunek pokrewieństwa występuje tylko przez
    kuzynów, czy też mamy do czynienia z przypadkiem silnego pokrewieństwa
    które miało miejsce zwłaszcza w rodzinach królewskich w XVIII i XIX
    stuleciu, a współcześnie wśród Karaimów. To drugie jest naturalnie o
    wiele bardziej niebezpieczne.

    Ryzyko chorób genetycznych jest naturalnie większe niż wśród osób
    niespokrewnionych (ale wzrasta nieznacznie -- o około 3-4 punkty
    procentowe). Polecam te artykuły (po angielsku niestety):
    http://www.geocities.com/luvacuzn4/CousinsMarryingCo
    usins.html
    http://www.coej.org/Medical/marrying_cousins_not_ris
    ky.htm

    Tak więc nie ma przeciwwskazań, (poza natury kulturowej, ale przecież i
    różnica wieku stanowi takie przeciwwskazanie) do małżeństwa wśród kuzynów.

    FUT: poster -- bo offtopicznie a sci.biologia nie czytam -- genetyka to
    moje maleńkie hobby.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Men are wise in proportion, not to their experience, but to their

  • 18. Data: 2004-02-09 23:19:16
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

> [...]
    >
    > FUT: poster -- bo offtopicznie a sci.biologia nie czytam -- genetyka to

    Uzupełnię jeszcze o ten adres: http://www.cousincouples.com/index.shtml
    -- cały portal poświęcony tym problemom.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Politics, n. Strife of interests masquerading as a contest of

  • 19. Data: 2004-02-09 23:37:24
    Od: Paul <paul1981@ANIHILUJ_TO.interia.pl>

    On Mon, 09 Feb 2004 22:40:02 +0100, Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki

    >Zgoda, tyle że i z siostr? cioteczn? i z "ósm? wod? po kisielu" można
    >się swobodnie ożenić. Więc odpowiedż na pytanie nie zależy od zakresu
    >znaczeniowego terminu "kuzynka" ;-)

    BTW - ale w kanonicznym prawie jest chyba zakaz do 4 stopnia, wiec
    ksiezulek odesle, zostanie tylko slub cywilny. Przynajmniej jezeli
    chodzi o rzymsko-katolickie, i nie sadze by inne religie byly pod tym
    wzgledem duzo bardziej liberalne...

    Paul
    "...Look at the Latvian's attitude. They even hate asparagus.
    'Falck Apsargs' Who has something against asparagus?..." J.K.

  • 20. Data: 2004-02-09 23:58:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    Paul rzecze:
    > BTW - ale w kanonicznym prawie jest chyba zakaz do 4 stopnia, wiec

    Mylisz się.

    > ksiezulek odesle, zostanie tylko slub cywilny. Przynajmniej jezeli
    > chodzi o rzymsko-katolickie, i nie sadze by inne religie byly pod tym

    Mylisz się - nie ma żadnego problemu ze ślubem kościelnym kuzynostwa.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek