  • 1. Data: 2004-02-09 13:26:02
    Temat: odszkodowanie za wypadek samochodowy
    Od: "peter" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!
    Sprawa wygląda następująca, mniej więcej rok temu moja znajoma została
    potrącona na pasach, na szczęście jej się nic nie stało, lekkie potłuczenia,
    nie zgłaszała tego do lekarza.
    W październiku ubiegłego roku na skutek dochodzenia prowadzonego przez
    komende stołeczną, sprawa trafiła do sondu na Kocjana gdzie sąd orzekł winę o
    karze dla sprawcy.
    I teraz pytanie
    1. czy powinna dostać pismo od sądu o wyniku rozprawy? (do dziś nic nie
    dostała)
    2. czy kara pieniężna będzie przeznaczona dla niej, czy też jest to kara (tak
    jak w przypadku mandatów dla skarbu państwa)

    Odszkodowanie od ubezpieczyciela raczej nie wchodzi w rachubę - brak obdukcji.
    Za wszelkie porady i sugestie wielkie dzięki

  • 2. Data: 2004-02-10 23:49:28
    Temat: Re: odszkodowanie za wypadek samochodowy
    Od: "PiotrR" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "peter" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > karze dla sprawcy.
    > I teraz pytanie
    > 1. czy powinna dostać pismo od sądu o wyniku rozprawy? (do dziś nic nie

    Jeśli nie była stroną to nie.

    > 2. czy kara pieniężna będzie przeznaczona dla niej, czy też jest to kara
    (tak
    > jak w przypadku mandatów dla skarbu państwa)

    Prawdopodobnie była sprawa o spowodowanie wypadku drogowego w
    stosunku do sprawcy i to on ma wyrok na rzecz skarbu państwa
    (grzywna, prace społeczne, ...)

    > Odszkodowanie od ubezpieczyciela raczej nie wchodzi w rachubę - brak
    obdukcji.

    Trzeba by założyć sprawę (ostateczność) lub musiałaby zgłosić się do
    ubezpieczyciela sprawcy o wypłatę odszkodowanie z jego OC.

    Jeśli :
    - ma czas
    - zależy jej
    - należy się jej, bo doznała uszczerbu zdrowia lub majątku
    to zalecam :
    - poradę prawną (niekoniecznie płatną)
    - kontakt z ubezpieczycielem
    - sąd (jest prawomocny wyrok to jest i winowajca)

    Piotr