  • 1. Data: 2004-02-09 14:19:39
    Temat: czy moge sie ozenic z kuzynka ?
    Od: "stefan.z" <w...@i...pl>

    witam grupe ! ! !

    mam fajna kuzynke i mamy bardzo dobre relacje ... jak sprawa wyglada od
    strony prawnej ?

    pzdrw
    stefn.z

  • 2. Data: 2004-02-09 20:44:36
    Temat: Re: czy moge sie ozenic z kuzynka ?
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    stefan.z wrote:

    > witam grupe ! ! !
    >
    > mam fajna kuzynke i mamy bardzo dobre relacje ... jak sprawa wyglada od
    > strony prawnej ?

    a co kryje się pod pojęciem kuzynki?

    KG

  • 3. Data: 2004-02-09 21:10:19
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    kam wrote:

    > a co kryje się pod pojęciem kuzynki?

    To nie ma znaczenia. Art. 14 Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego zakazuje
    małżeństw pomiędzy krewnymi w linii prostej (czyli zstępnych i
    wstępnych), rodzeństwem i powinowatymi w linii prostej (np. teść +
    synowa). Jako że nawet w bardzo szerokim znaczeniu kuzynka nie zalicza
    się do żadnej z tych kategorii, odpowiedź może być tylko, że od strony
    prawnej to ona jest całkowicie obca.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is the duty of every citizen according to his best capacities to give

  • 4. Data: 2004-02-09 21:21:15
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

    Użytkownik Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki napisał:

> [...]
    > synowa). Jako że nawet w bardzo szerokim znaczeniu kuzynka nie zalicza
    > się do żadnej z tych kategorii, odpowiedź może być tylko, że od strony

    Uwaga na regionalizmy! Duzo zalezy co gosc ma na mysli mowiac "kuzynka".
    Na przyklad na Podlasiu kuzynka to jakas tam "osma woda po kisielu"
    naprawde daleeeeeeeeeka rodzina (a czasami tylko "spokrewniona" przez
    wspolnego wujka stryjecznej siostry:-))), a w Krakowie nawet na taka
    siostra cioteczna to kuzynka!!!

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 5. Data: 2004-02-09 21:32:27
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) stefan.z w wiadomości <news:c08qnl$rio$1@flis.man.torun.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > mam fajna kuzynke i mamy bardzo dobre relacje ... jak sprawa wyglada od
    > strony prawnej ?

    Wrzuć gdzieś zdjęcie na stronę, popatrzymy, to coś się może poradzi
    ;-)))

    --
    Olgierd
    "Nie sądzę, żeby Polska uważała się za szczególnie zależną od Związku

  • 6. Data: 2004-02-09 21:33:22
    Od: Arek <a...@e...net>

    stefan.z rzecze:

    > witam grupe ! ! !
    >
    > mam fajna kuzynke i mamy bardzo dobre relacje ... jak sprawa wyglada od
    > strony prawnej ?

    Możesz.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 7. Data: 2004-02-09 21:40:02
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    [edymon] wrote:

> [...]
    > naprawde daleeeeeeeeeka rodzina (a czasami tylko "spokrewniona" przez
    > wspolnego wujka stryjecznej siostry:-))), a w Krakowie nawet na taka

    Zgoda, tyle że i z siostrą cioteczną i z "ósmą wodą po kisielu" można
    się swobodnie ożenić. Więc odpowiedż na pytanie nie zależy od zakresu
    znaczeniowego terminu "kuzynka" ;-)

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Fear is that little darkroom where negatives are developed. (Michael

  • 8. Data: 2004-02-09 21:43:15
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > mam fajna kuzynke i mamy bardzo dobre relacje ... jak sprawa wyglada od
    > strony prawnej ?

    Od strony prawnej juz wiesz.
    Zastanów się jeszcze jak to wygląda od strony genetycznej,
    chyba że chcesz mieć kiedyś nienormalne potomstwo ;-)

    Pix

  • 9. Data: 2004-02-09 21:44:15
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

> [...]

    > Zgoda, tyle że i z siostrą cioteczną i z "ósmą wodą po kisielu" można
    > się swobodnie ożenić. Więc odpowiedż na pytanie nie zależy od zakresu
    Czy to znaczy, ze teoretycznie moge wyjsc za mąz za syna brata mojego
    ojca (czyli mojego brata stryjecznego)? Ewentualnie za syna brata mojej
    mamy (brata ciotecznego). I co, dzieci beda normalne?:-)))

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 10. Data: 2004-02-09 22:05:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    [edymon] rzecze:
    [..]
    > mamy (brata ciotecznego). I co, dzieci beda normalne?:-)))

    Tak możesz wyjść i dzieci będą jak najbardziej normalne.
    No chyba, że Wy oboje jesteście nienormalni :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info