  • Data: 2011-02-16 07:26:31
    Temat: Re: czy jest sens... "nie udzielenie pierwszej pomocy"
    Od: Albercik <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.02.2011 13:41, Albercik pisze:
    > zaczęło pracować. Lecz na wskutek długotrwałego oczekiwania na przyjazd
    > karetki, oraz brak jakiejkolwiek próby przywrócenia akcji serca przez
    > osoby na miejscu, doszło do niedotlenienia mózgu. Osoba ta obecnie leży
    > w szpitalu z bardzo kiepskimi rokowaniami. Serce pracuje, ale mózg nie.
    > Na miejscu była policja i chyba prokurator, bo ktoś kto wzywał pomoc
    > stwierdził "że nie żyje".

    Widzę że kilka osób nieco pojechało...
    Wiem że na miejscu, zanim przyjechało pogotowie, zebrała się już grupka
    ludzi, znajomy sobie leżał i umierał. Prawdopodobnie nikt do niego nie
    podszedł, nie sprawdził co się z nim dzieje, nie udzielił pomocy. Ot
    trup leży sobie w rowie, karetka/policja jadą to nic więcej robić nie
    trzeba, można pooglądać bo takie widoki to w filmach tylko.
    To mnie boli, ta znieczulica i opór przed wyjściem przed szereg,
    zrobienie czegoś innego niż tłum.
    Jeżeli tym jednym przypadkiem jestem w stanie zmienić nastawienie jednej
    osoby, aby wyszła z grupy gapiów i pomogła w podobnej sytuacji to moim
    zdaniem warto o to walczyć. Pytanie tylko czy właściwą drogą było by
    ukaranie osoby co takiej pomocy nie udzieliła. Mojemu znajomemu niestety
    to już nie pomoże.