  • Data: 2011-02-16 12:23:52
    Temat: Re: czy jest sens... "nie udzielenie pierwszej pomocy"
    Od: Asia <a...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.02.2011 08:26, Albercik pisze:
    > Wiem że na miejscu, zanim przyjechało pogotowie, zebrała się już grupka
    > ludzi, znajomy sobie leżał i umierał. Prawdopodobnie nikt do niego nie
    > podszedł, nie sprawdził co się z nim dzieje, nie udzielił pomocy.
    Czyli nie wiesz jak naprawdę było, może ktoś udzielił tej pomocy.

    > Pytanie tylko czy właściwą drogą było by
    > ukaranie osoby co takiej pomocy nie udzieliła.

    Kodeks karny
    Art. 162.
    § 1. Kto człowiekowi znajdującemu się w położeniu grożącym bezpośrednim
    niebezpieczeństwem utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu nie
    udziela pomocy, mogąc jej udzielić bez narażenia siebie lub innej osoby
    na niebezpieczeństwo utraty życia albo ciężkiego uszczerbku na zdrowiu,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Nie popełnia przestępstwa, kto nie udziela pomocy, do której jest
    konieczne poddanie się zabiegowi lekarskiemu albo w warunkach, w których
    możliwa jest niezwłoczna pomoc ze strony instytucji lub osoby do tego
    powołanej.

    Swoją drogą podobno stosuje się to w zasadzie tylko do sprawców wypadków
    drogowych, a w pozostałych przypadkach odpuszcza się.

    Jeśli bardzo byś chciał kogoś ścigać to raczej gapiów, niż tą osobą
    która zadzwoniła po pomoc, bo następnym razem też nie pomoże ale i nie
    zadzwoni, aby nie dało się ustalić jej tożsamości.