  • 1. Data: 2007-09-13 17:08:42
    Temat: czy SM może ogłosić, że nie będzie wystawiała mandatów?
    Od: "IzaD" <d...@o...pl>

    Dzisiaj lokalny raciborski portal poinformował, że w ramach uświadamiania
    obywatelom problemów osób niepełnosprawnych raciborska Straż Miejska w dniu 19
    września 2007 nie będzie wystawiała mandatów za parkowanie osób nieuprawnionych
    na miejscach parkingowych przeznaczonych dla niepełnosprawnych w zamian stosujac
    pouczenie i wręczając ulotki http://www.raciborz.com.pl/art7022.html

    Czy taka deklaracja straży Miejskiej jest zgodna z prawem, czy Straż Miejska
    może ogłosić swoiste memorandum na stosowanie jakiegoś przepisu, czy taka ta
    konkretna sytuacja nie ogranicza przypadkiem prawa obywatela do procesu przed
    sądem? przecież w przypadku mandatu mogę go nie przyjąć i dochodzić swoich
    praw przed sądem, jeżeli SM z góry założy, że w danym dniu nie będzie karała
    mandatami to droga do sądu jest zamknięta - tak?

  • 2. Data: 2007-09-13 20:24:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "IzaD" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    Pouczenie jest równie dobrym sposobem prawomocnego zakończenia postępowania
    w sprawach o wykroczenie, co mandat albo wyrok.

  • 3. Data: 2007-09-13 21:44:12
    Od: "IzaD" <d...@o...pl>

    > Użytkownik "IzaD" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pouczenie jest równie dobrym sposobem prawomocnego zakończenia postępowania
    > w sprawach o wykroczenie, co mandat albo wyrok.

    Ale nie takim samym. Co się dzieje w sytuacji gdy nie popełniłam wykroczenia a
    strażnik miejski uważa odwrotnie i mnie poucza bo mandatem mnie nie ukarze bo
    sobie z kolegami strażnikami ustalili, że akurat tego dnia mandatami nie będą
    karać. Gdyby mnie tak jak należy chciał karać mandatem to ja odmawiam i idę
    dochodzić swojej racji przed Sądem, a tak co? Pouczona z poczuciem winy i braku
    sprawiedliwości zostanę?

  • 4. Data: 2007-09-13 21:54:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > idę
    > dochodzić swojej racji przed Sądem, a tak co? Pouczona z poczuciem winy i

    No faktycznie. O tym nie pomyślałem. Była by to niepowetowana szkoda. Ale
    zawsze możesz złożyć zawiadomienie o popełnieniu przez Strażnika
    przestępstwa z art. 231 kk polegającym na pouczeniu Cię, podczas gdy nie
    doszło do wykroczenia. :-))))

    Co więcej, nawet jak doszło, a Ty twierdziłaś, że nie, to przecież Strażnik
    nie miał prawa Cię pouczyć, bo trudno przypuszczać, że pouczenie wystarczy,
    byś w przyszłości nie popełniła podobnego czynu. Aż jestem ciekawy, co by
    sąd z czymś takim począł.

  • 5. Data: 2007-09-13 21:56:39
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 13 września 2007 23:44
    (autor IzaD
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <0...@n...onet.pl>):

    > dnia mandatami nie będą karać. Gdyby mnie tak jak należy chciał karać
    > mandatem to ja odmawiam i idę dochodzić swojej racji przed Sądem, a tak
    > co? Pouczona z poczuciem winy i braku sprawiedliwości zostanę?

    Zgłaszasz się na psychoterapię i dochodzisz potem przed sądem zwrotu
    kosztów.
    --
    Wrak Tristana
    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 6. Data: 2007-09-13 21:58:00
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    IzaD pisze:

> [...]
    > dochodzić swojej racji przed Sądem, a tak co? Pouczona z poczuciem winy i braku

    Będziesz musiała zatkać uszy w czasie gdy strażnik będzie pouczał. ;>

    Ale "dzień pouczania" tu nie ma nic do rzeczy. W normalny "mandatowy"
    dzień strażnik również może stwierdzić że akurat Cię pouczy i też go nie
    zmusisz do zmiany decyzji.

  • 7. Data: 2007-09-13 22:30:15
    Od: "IzaD" <d...@o...pl>

> [...]

    > byś w przyszłości nie popełniła podobnego czynu. Aż jestem ciekawy, co by

    Tak naprawdę to ja nie mam zamiaru popełniać wykroczenia, ani tez nie popełniłam
    (przynajmniej w dającą sie ogarnąć niezmącona zapomnieniem pamięcią) a moja
    ciekawość obudziło pytanie "czy komendant Straży Miejskiej (czy raciborskiej czy
    innej) może nakazać podległym sobie funkcjonariuszom niestosowanie w jakimś
    czasie (czy dzień czy dwa) przewidzianego prawem rodzaju kary?" Mam nieodparte
    wrażenie, że jest to bardzo poważna sprawa, może nawet przestępstwo...

  • 8. Data: 2007-09-13 22:40:04
    Od: "IzaD" <d...@o...pl>

> [...]
    >
    > Ale "dzień pouczania" tu nie ma nic do rzeczy. W normalny "mandatowy"
    > dzień strażnik również może stwierdzić że akurat Cię pouczy i też go nie

    Tak zgadzam się, ale jego wybór będzie (taką mam nadzieję) decyzją podjętą na
    podstawie racjonalnych przesłanek spośród wszystkich dostępnych środków a nie
    spowodowany ograniczeniem tychże przez jego komendanta z okazji jakiejś akcji,
    która to decyzja powoduje tak naprawdę że w granicach RP powstaje wyodrębnione
    terytorium na którym właściwy komendant SM ograniczył stosowanie prawa w
    stosunku do wybranych wykroczeń. Za kilka dni tak będzie akurat w Raciborzu, ale
    takie akcje są przeprowadzane gdzie indziej, a czasami w skali całego kraju
    (np. przez Policję) są nagłaśniane przez media i nikt nie dopatruje się w nich
    zakłócenia porządku prawnego.

  • 9. Data: 2007-09-14 08:34:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Sep 2007, Tomasz Pyra wrote:

    > Ale "dzień pouczania" tu nie ma nic do rzeczy. W normalny "mandatowy" dzień
    > strażnik również może stwierdzić że akurat Cię pouczy i też go nie zmusisz do
    > zmiany decyzji.

    Znaczy, pytaniem zasadniczym jest, czy "nie przyjmuję pouczenia" oznacza
    że wysłuchujący tekstu został czy nie został ukarany :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-09-14 17:21:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0709141033140.3612@athlon64...

    > Znaczy, pytaniem zasadniczym jest, czy "nie przyjmuję pouczenia" oznacza
    > że wysłuchujący tekstu został czy nie został ukarany :)

    Pouczenie nie jest formą kary. Ale pouczyć można tylko osobę, która się do
    wykroczenia przyznaje.