  • 1. Data: 2007-09-13 15:44:38
    Temat: Dobrowolne ubezpieczenie emerytalne a OFE i inne obciazenia
    Od: "Lech Wiktor Piotrowski" <l...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Jestem doktorantem i mam wykonac mala prace na zlecenie dla uczelni. W tym
    roku uczelnia stwierdzila, ze z oplaty za to zlecenie odprowadzi nam skladke
    na ZUS. Ja nie jestem platnikiem ZUS i w najblizszym czasie najprawodpodobniej
    nie bede. Skutkiem tego wypelniam formularz rejestracyjny na te jedna,
    dobrowolna skladke, po czym zaraz po jej oplaceniu zostane wyrejestrowany z ZUS.

    Czy przy tej pojedynczej dobrowolnej skladce i wyrejestrownaiu z ZUS, jestem
    zobowiazany do wyboru Funduszu Emerytalnego, czy to zupelnie inna bajka?

    Jakie dodatkowe zabawy zwiazane z emerytura moga mnie czekac, z powodu
    oplacenia tej jednej skladki?

    Bede bardzo zobowiazany za odpowiedzi, lub chociazby wskazania miejsca w
    sieci, gdzie moglbym ich szukac (bez koniecznosci posiadania wiedzy z zakresu
    studiow prawniczych :) )

    Lech Wiktor Piotrowski

  • 2. Data: 2007-09-17 08:46:37
    Od: l...@g...com

    jeśli odprowadzona zostanie składka emerytalna (obojętnie czy
    dobrowolna czy nie)- powstaje obowiązek wyboru OFE.
    z ZUS nie będzie Pan wyrejestrowany, raz usaktywnione konto zostaje
    aktywne, tyle że nie ma na nim nowych składek.

    zespół MultiOfe.pl