    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czas wypowiedzenia umowy o pracę
    Date: Thu, 02 Jan 2003 17:35:38 GMT

    Pięknego dnia Thu, 02 Jan 2003 14:55:27 +0100, Tadek
    <t...@n...polbox.com> zakodował:

    >No tak. Pełny miesiąc. Ale (upewniam się tylko) jeśli 15 stycznia, to
    >obowiązuje mnie dwutygodniowe wypowiedzenie? Na 100%?

    Nie. Ważny jest staż pracy w momencie rozwiązania stosunku pracy -
    czyli jeżeli złożysz 15 stycznia mija Ci pół roku pracy, ale nawet nie
    to jest istotne - przy 2 tygodniowym okresie skończyłbyś pracę 1
    lutego, a wtedy masz już ponad 6,5 miesiąca stażu i miesięczne
    wypowiedzenie. Nawet, jeżeli złożysz wypowiedzenie jutro, to
    dwutygodniowe wypowiedzenie kończyłoby się 18 stycznia, a wtedy też
    masz ponad 1,5 roku stażu pracy i miesięczne wypowiedzenie (tak samo
    do ostatniego dnia pracy liczy Ci się staż do urlopu itd).
    Reasumując - jeżeli złożysz wypowiedzenie w tym miesiącu to pracujesz
    do końca lutego. Jak chcesz, by ostatnim dniem pracy był ostatni dzień
    stycznia, to musisz rozstać się za porozumieniem lub bez wypowiedzenia
    (z winy pracodawcy lub Twojej).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775