  • 1. Data: 2003-01-02 12:24:25
    Temat: czas wypowiedzenia umowy o pracę
    Od: Tadek <t...@n...polbox.com>

    Szczęśliwego Nowego Roku wszystkim czytaczom... :)

    Witam.
    Mam umowę o pracę na czas nieokreślony (data rozpoczęcia pracy 16.07.2002r.)
    i chciałbym ją rozwiązać z dniem 31.01.2003r. Nie wiem jaki okres
    wypowiedzenia zastosować: dwa tygodnie (16 stycznia mija pół roku) czy
    miesiąc (31 stycznia już pracuję ponad pół roku)? Prawdopodobnie liczy się
    data złożenia wypowiedzenia ale czy ktoś mógłby to potwierdzić? Proszę o
    poradę - dzięki z góry.
    --
    pozdrawiam
    Tadek

  • 2. Data: 2003-01-02 12:41:48
    Temat: Re: czas wypowiedzenia umowy o pracę
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > data złożenia wypowiedzenia ale czy ktoś mógłby to potwierdzić? Proszę o

    Witam,
    Jeżeli umowę wypowiada pracodawca, to na pewno stosuje sie okresy wypowiedzenia
    które obowiązują w dniu rozwiązania umowy o pracę. Jeżeli pracownik - myslę że
    również, wszak w okresie wypowiedzenia nadal jestes pracownikiem i nabywasz
    określone uprawnienia lub oboiwązki, w tym również do stosowania okresów
    wypowiedzenia.
    Paweł

  • 3. Data: 2003-01-02 13:09:21
    Od: Tadek <t...@n...polbox.com>

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem.
    15 stycznia jeszcze obowiązuje mnie dwutygodniowe wypowiedzenie (czas pracy
    do pół roku) natomiast po tym dniu będzie mnie obowiązywało miesięczne
    wypowiedzenie. Czyli jeśli dam wypowiedzenie 15 stycznia to spokojnie
    zgodnie z prawem pracuję do 31 stycznia a jeśli się spóźnię i dam 17
    stycznia to pracuję do połowy lutego?

    --
    pozdrawiam
    Tadek

  • 4. Data: 2003-01-02 13:11:03
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 5. Data: 2003-01-02 13:55:27
    Od: Tadek <t...@n...polbox.com>

    Marcin Surowiec wrote:

    > : dam 17
    > : stycznia to pracuję do połowy lutego?

    > do końca lutego

    No tak. Pełny miesiąc. Ale (upewniam się tylko) jeśli 15 stycznia, to
    obowiązuje mnie dwutygodniowe wypowiedzenie? Na 100%?

    --
    pozdrawiam
    Tadek

  • 6. Data: 2003-01-02 17:35:38
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 02 Jan 2003 14:55:27 +0100, Tadek
    <t...@n...polbox.com> zakodował:

    >No tak. Pełny miesiąc. Ale (upewniam się tylko) jeśli 15 stycznia, to
    >obowiązuje mnie dwutygodniowe wypowiedzenie? Na 100%?

    Nie. Ważny jest staż pracy w momencie rozwiązania stosunku pracy -
    czyli jeżeli złożysz 15 stycznia mija Ci pół roku pracy, ale nawet nie
    to jest istotne - przy 2 tygodniowym okresie skończyłbyś pracę 1
    lutego, a wtedy masz już ponad 6,5 miesiąca stażu i miesięczne
    wypowiedzenie. Nawet, jeżeli złożysz wypowiedzenie jutro, to
    dwutygodniowe wypowiedzenie kończyłoby się 18 stycznia, a wtedy też
    masz ponad 1,5 roku stażu pracy i miesięczne wypowiedzenie (tak samo
    do ostatniego dnia pracy liczy Ci się staż do urlopu itd).
    Reasumując - jeżeli złożysz wypowiedzenie w tym miesiącu to pracujesz
    do końca lutego. Jak chcesz, by ostatnim dniem pracy był ostatni dzień
    stycznia, to musisz rozstać się za porozumieniem lub bez wypowiedzenia
    (z winy pracodawcy lub Twojej).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-01-03 07:47:40
    Od: Tadek <t...@n...polbox.com>

    Kaizen wrote:

    > Ważny jest staż pracy w momencie rozwiązania stosunku pracy -

    OK. Pojąłem. :) Dzięki piękne.

    --
    pozdrawiam
    Tadek