  • 1. Data: 2006-04-22 06:55:26
    Temat: cyfrowka w bibliotece
    Od: "arturo" <d...@c...pl>

    czy mozna robic cyfrowka zdjecia z gazet czy ksiazek
    w czytelniach publicznych ? czy to narusza prawo autorskie?

    czy biblioteka ma podstawy prawne do tego zeby zakazac
    korzystania (w tym takze bez flashu a wiec w sposob nie
    rozpraszajacy innych osob) korzystania z aparatow do
    "kserowania" ?

  • 2. Data: 2006-04-22 07:46:15
    Temat: Re: cyfrowka w bibliotece
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > czy biblioteka ma podstawy prawne do tego zeby zakazac
    > korzystania (w tym takze bez flashu a wiec w sposob nie
    > rozpraszajacy innych osob) korzystania z aparatow do
    > "kserowania" ?

    Spytaj w bibliotece. U mnie kserują książki na miejscu, nie powinno być
    problemu ze zdjęciami.
    Problemem będzie jakość zdjęć bez flasha robionych z ręki

    Tomek

  • 3. Data: 2006-04-22 10:44:06
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > korzystania (w tym takze bez flashu a wiec w sposob nie
    > rozpraszajacy innych osob) korzystania z aparatow do

    Kiedys babka probowala mnie wyprosic z czytelni BUW, jak sobie "sczytywalem"
    tekst z ksiazki do skanera dlugopisowego. Zazadalem rozwiazania sprawy przed
    policja, ktora ona ma wezwac, wraz z podaniem punktu regulaminu czytelni,
    ktory zabrania sczytywania tekstu przy pomocy urzadzenia, sluzacego do
    rekognicji tekstu, po czym przestalem zwracac na fladre uwage. Po 15
    minutach warczenia sprawa umilkla. Najlepsza metoda - "psy szczekaja,
    karawana idzie dalej".

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 4. Data: 2006-04-22 11:25:32
    Od: "arturo" <d...@c...pl>

> [...]
    > czym przestalem zwracac na fladre uwage. Po 15 minutach warczenia
    > sprawa umilkla. Najlepsza metoda - "psy szczekaja, karawana idzie

    to jest dobra metoda kiedy nie maja ochroniarzy.
    zawsze kiedy jest kolizja, ze oni maja biznes z kserokopiarek
    lub skanowania to nie pozwola tak latwo tego obejsc.

    w abstrakcji od tego dlaczego furwa fać normalny
    placacy podatki na publiczne biblioteki czlowiek w XXI wieku
    musi sie zastanawiac nad takimi sprawami ? przeciez chyba prawo
    nie powinno budzic w takich przypadkach watpliwosci ...

  • 5. Data: 2006-04-22 11:42:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 22 Apr 2006 13:25:32 +0200, arturo napisał(a):

    > to jest dobra metoda kiedy nie maja ochroniarzy.
    > zawsze kiedy jest kolizja, ze oni maja biznes z kserokopiarek
    > lub skanowania to nie pozwola tak latwo tego obejsc.

    W BUW akurat xero jest dosyć drogie... A cały personel sprawia takie
    wrażenie jakby to czytelnicy byli dla nich, a nie odwrotnie :/

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2006-04-22 11:56:17
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    arturo wrote:

    > to jest dobra metoda kiedy nie maja ochroniarzy.

    A co zmieniają ochroniarze? Mogą zrzędzić tak samo jak "flądra", a jak
    spróbują czegoś innego to złożysz doniesienie o przestępstwie naruszenia
    nietykalności cielesnej. Chyba że wymiękasz? ;)

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2006-04-22 15:18:03
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Nie mowiac o tym, ze jezeli nie naruszasz regulaminu biblioteki, a oni Cie
    wyrzuca, to lamia konstytucyjne prawo do rownego dostepu do edukacji.
    Niestety nie wiem, jak to sie przeklada na prawo karne ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 8. Data: 2006-04-22 19:43:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    arturo wrote:
> [...]
    > korzystania (w tym takze bez flashu a wiec w sposob nie
    > rozpraszajacy innych osob) korzystania z aparatow do

    Na każdej książce jest wyraźnie napisane, że reprodukcja w jakiekolwiek
    postaci nie jest dozwolona, dotyczy to aparatów cyfrowych jak i punktów
    ksero kserujących książki.
    Teraz tylko jest kwestia granicy użytku osobistego.

  • 9. Data: 2006-04-22 21:51:32
    Od: "arturo" <d...@c...pl>

    W artykule news:e2e10u$j11$5@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): witek z adresu <w...@g...pl.spam.invalid> napisał(a):

> [...]
    > cyfrowych jak i punktów ksero kserujących książki.
    > Teraz tylko jest kwestia granicy użytku osobistego.

    no wlasnie - gdzie jest granica osobistego uzytku publicznej biblioteki -
    po raz kolejny widac ze polskie prawo autorskie to skansen ... ciekaw
    jestem co robi minister kultury ...