  • 1. Data: 2006-04-22 07:31:53
    Temat: Umowa o zakazie konkurencji.
    Od: MAYDAY <g...@N...pl>

    Wczoraj dyrekcja uraczyła wszystkich pracowników ww umową. No i jest tam
    tam napisane że zabrania się "podejmowania i praowadzenia czynnosci
    okreslonych w paragrafie 2, zwany dalej zakazem konkurencji obowiązuje
    pracownika, jeżeli czynności te są objęte zakresem aktualnie prowadzonej
    działalności gospodarczej pracodawcy, określonym w statucie Koncernu....
    ". Chodzi o to że w statucie jest wymienione prawie wszystko co może
    przynosić jakikolwiek dochód, od wytwarzania energii elektrycznej
    poprzez doradztwo w zakresie sprzętu komputerowego, prace bawczo
    rozwojowe w dziedzinie nauk chemicznych aż do odprowadzanie i
    oczyszczanie ścieków. 99 pkt określających przedmiot działalności
    spółki. Dano pracownikom czas na zastanowienie do poniedzialku, i co
    teraz zrobic? podpisać się? w razie podpisania i nieprzestrzegania
    będzie to traktowane jako ciężkie naruszenie obowiązków pracowniczych.
    Jeśli nie podpiszę to prawdopodobnie stracę pracę.

  • 2. Data: 2006-04-22 08:04:05
    Temat: Re: Umowa o zakazie konkurencji.
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *MAYDAY* wypowiedziała te
    słowa:

> [...]
    > obowiązuje pracownika, jeżeli czynności te są objęte zakresem
    > aktualnie prowadzonej działalności gospodarczej pracodawcy, określonym

    Oczywista bzdura, zakaz konkurencji może odnosić się wyłącznie do
    zakresu czynności _konkretnego_ pracownika i wynikać z zajmowanego
    przezeń stanowiska, itd.

    > w razie podpisania i
    > nieprzestrzegania będzie to traktowane jako ciężkie naruszenie
    > obowiązków pracowniczych. Jeśli nie podpiszę to prawdopodobnie stracę
    > pracę

    No tak, takie są konsekwencje naruszenia zakazu konkurencji. Natomiast
    co do wypowiedzenia motywowanego odmową podpisania takiej umowy -
    wszystko zależy od okoliczności.
    Powinieneś rozważyć czy zamierzasz prowadzić działalność konkurencyjną w
    tak szerokim tego słowa znaczeniu - jeśli nie, nie widzę problemów.
    Zawsze będziesz mógł zwrócić się do sądu o rozstrzygnięcie sporu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 3. Data: 2006-04-22 08:28:45
    Od: MAYDAY <g...@N...pl>

    Olgierd napisał(a):

    > Oczywista bzdura, zakaz konkurencji może odnosić się wyłącznie do
    > zakresu czynności _konkretnego_ pracownika i wynikać z zajmowanego
    > przezeń stanowiska, itd.

    no tak jest napisane w umowie którą dostałem.

    > Powinieneś rozważyć czy zamierzasz prowadzić działalność konkurencyjną w
    > tak szerokim tego słowa znaczeniu - jeśli nie, nie widzę problemów.
    > Zawsze będziesz mógł zwrócić się do sądu o rozstrzygnięcie sporu.

    wg tej umowy to nawet przygotowanie terenu pod budowę można uznac za
    nariszenie konkurencji. Czyli jak ktoś mnie poprosi o to i wezmę za to
    pieniądze to złamię umowę. Różnie w życiu bywa, dzisiaj robię to kiedy
    indziej inne rzeczy. Czasami też zajmuję się składaniem komputerów,
    doradztwem, w wolnych chwilach, wg umowy to podlega zakazowi.

  • 4. Data: 2006-04-22 11:53:40
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    MAYDAY wrote:
> [...]
    > działalności gospodarczej pracodawcy, określonym w statucie Koncernu....
    > ". Chodzi o to że w statucie jest wymienione prawie wszystko co może

    A ile oni płacą za powstrzymywanie się od jakiejkolwiek działalności
    niebędącej sprzedażą marchewki?

    -------------------+
    -------------------+

  • 5. Data: 2006-04-22 13:26:29
    Od: MAYDAY <g...@N...pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

    > A ile oni płacą za powstrzymywanie się od jakiejkolwiek działalności
    > niebędącej sprzedażą marchewki?

    o to chodzi że nic.

  • 6. Data: 2006-04-22 14:04:10
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    MAYDAY wrote:

    > o to chodzi że nic.

    To jak zaczną płacic za powstrzymywanie się od: "zawartości lojalki" to
    wtedy ok. Tak długo jak nie płacą, lojalke można podpisac i olac.
    MZ

  • 7. Data: 2006-04-22 14:15:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *MAYDAY* wypowiedziała te
    słowa:

    > no tak jest napisane w umowie którą dostałem.

    Jeśli pracodawca rozumie to w ten sposób, że jesteś związany umową o
    zakazie w zakresie wynikającym z obecnego zakresu obowiązków to
    wszystko jest OK. Ale jeśli miałbyś np. jako geodeta odpowiadać za
    sprawy informatyczne - to jest to bzdet.

> [...]
    > kiedy indziej inne rzeczy. Czasami też zajmuję się składaniem
    > komputerów, doradztwem, w wolnych chwilach, wg umowy to podlega

    No i właśnie takie rozumowanie jest nieprawidłowe i w tym zakresie umowa
    na pewno Ciebie nie wiąże.

  • 8. Data: 2006-04-22 14:16:54
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Marcin Żyła* wypowiedziała
    te słowa:

    Zakładam, że mowa o umowie o pracę.

  • 9. Data: 2006-04-22 15:17:05
    Od: MAYDAY <g...@N...pl>

    Olgierd napisał(a):
    > Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Marcin Żyła* wypowiedziała
    > te słowa:

    > Zakładam, że mowa o umowie o pracę.

    tak, na czas nieokreślony.

  • 10. Data: 2006-04-22 15:27:01
    Od: MAYDAY <g...@N...pl>

    Olgierd napisał(a):

> [...]
    > wszystko jest OK. Ale jeśli miałbyś np. jako geodeta odpowiadać za
    > sprawy informatyczne - to jest to bzdet.

    może ona jest po prostu źle napisana, ale napisze jak jest:

    Zawarta w dniu .. miedzy ... a panem zamieszkalym o nast tresci:
    Par.1 pracownik jest zatrudniony u pracodawcy na podst umowy o prace
    na stanowisku ...

    par2. na podst. art.101 Koseksu Pracy pracownika obowiazuje zakaz
    dodatkowego zatrudnienia, dodatkowego zarobkowania oraz prowadzenia
    działalności gospodarczej we własnym imieniu, jeżeli czynności te
    dotyczą zakresu okreslonego w Par.3 niniejszej umowy

    Par.3 Zakaz podejmowania i prowadzenia czynności okreslonych w Par.2
    zwany dalej zakazem konkurencji obowiązuje pracownika, jeżeli czynności
    te są objęte zakresem aktualnie prowadzonej działalności gospodarczej
    pracodawcy, okreslonym w statucue Koncernu z zastrzeżeniem Par.4

    Par 4. W przypadkach szczególnych Pracownik może uzyskać zgodę
    Pracodawcu na wykonywanie czynności objętych zakazem konkurencji.

    Par5. Naruszenie przez pracownika zakazu uznaje się za ciężkie
    naruszenie obowiązków pracowniczych.
    W przypadku naruszenia zakazu bez zgody pracodawcy pracownik poza
    odpowiedzialnością przewidzianą w innych przepisach jest zobowiązany
    wyrównać pracodawcy powstałą z tego tytułu szkodę na zasadach
    okreslonych w kodeksie pracy.

    Par.6 w sprawach nie uregulowanych niniejsza umowa maja zastosowanie
    przepisy Kodeksu pracy i Kodeksu Cywilnego. Postanowienia umowy
    niniejszej nie naruszaja zakazu konkurencji oraz zwiazanych z tym
    konsekwencji wynikajacych z innych przepisow prawa, a w szczegolnosci:
    ust. ...