  • 1. Data: 2008-03-08 09:12:49
    Temat: [cross] miesjce postojowe w garażu podziemnym
    Od: "knotigo" <d...@f...pl>

    Z góry przepraszam za crossa, ale chciałem trafić do fachowców z dziedziny
    budownictw i prawnej

    Zakupuje miejsce postojowe w budynku mieszkalnym Parking jednopoziomowy,
    poniżej terenu.

    Sprawa wygląda tak:
    - szerokość drogi manewrowej 5,05 m (pakowanie prosotopadłe)

    - szerokość miejsca posotojowego 2,485 m. Skąd ta wartość? Ano, na wjeździe
    na swoje miejsce mam dwa słupy konstrukcji nośnej, które skutecznie
    uniemożliwiają mi korzystanie z miejsca postojowego moim kombiakiem.

    - wysokośc w świetle mierzona pod przewodem wentylacyjnym 1,8 m !

    - odległość boku auta od słupa 0,43 cm

    nie ukrywam, że troche jestem wsciekły tym bardziej, że chcą ode mnie
    jeszcze dopłaty za to miejsce. W przyszłym tygodniu idę na rozmowe z
    deweloperem. Naprawdę nie chodzi o pieniactwo i te 1,5 cm, ale o zwykłą
    użyteczność, gdzie, aby w miarę normalnie korzystać auto powinno być
    rozmiaru Seicento.

    Prosze o opinie jak podejść do tematu. Generalnie chciałbym dowieść, że
    wymiary MP są niezgodne z przepisami i żeby mi przekazali w zamian inne
    miejsce (wiem, że są jeszcze wolne).

    Nie wnikajmy czemu tam kupuje, jest to nieco skomplikowana historia i
    przydłouga i naprawdę nic nie wnosi do meritum sprawy.

    dziekuje

  • 2. Data: 2008-03-08 09:24:46
    Temat: Re: [cross] miesjce postojowe w garażu podziemnym
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > - szeroko?ć drogi manewrowej 5,05 m (pakowanie prosotopadłe)
    > - szeroko?ć miejsca posotojowego 2,485 m. Sk?d ta warto?ć? Ano, na wjeĽdzie

    Przy tych parametrach to nie ma szans na kombi. Minimalna praktyczna
    szerokosc to jakies 2.80m ... pozwala chociazby włozyc fotelik dziecięcy
    bez ocierania sie o sciany.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 3. Data: 2008-03-08 09:39:31
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Dwa słupy to kiepsko.
    Najczęściej bywa jeden słup z jednej strony, co miewa zalety (łatwiej otworzyć
    szeroko drzwi od strony słupa, bo sąsiad
    Ci blisko nie podjedzie).
    IMHO znacznie gorzej jest mieć z jednej strony ścianę.
    Nie pamiętam wymiarów normowych (czy aby projekt nie powinien być zatwierdzony przez
    wydział komunikacji?), ale wielu
    deweloperów niektóre miejsca sprzedaje jako "małe" za nieco niższą cene.
    Zwykle ludzie kupują na samochód zony .
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-03-08 09:43:51
    Od: "knotigo" <d...@f...pl>

    Użytkownik "KsZZysiek" <kszysiek@____tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Przy tych parametrach to nie ma szans na kombi. Minimalna praktyczna
    > szerokosc to jakies 2.80m ... pozwala chociazby włozyc fotelik dziecięcy
    > bez ocierania sie o sciany.

    To ja wiem. Fotelik to sobie zamontuje jak wyjade, ale miejsce jest
    nieużyteczne. Proszę o jakies info czy mam szanse na podstawie ponizszego
    cos wskórać.

    sprobuje to graficznie przedstawic

    | DM I
    | MP I
    | SSS......................I
    | MP I
    | SSS..................... I
    | MP I

    gdzie:
    DM - droga manewrowa
    SSS - słup
    ....... - granica MP
    MP - miejsce postojowe

    To szkic pisma jakie szykuje:
    "
    - przedmiotowe miejsce postojowe ograniczone jest przy wjeździe z drogi
    manewrowej dwoma słupami konstrukcji nośnej. Umiejscowienie tych słupów
    uniemożliwia nam korzystanie z miejsca postojowego tj. parkowania tam
    naszego samochodu osobowego . Zgodnie z "ROZPORZĄDZENIEM." wymiary
    stanowiska postojowego powinny wynosić minimum 2,3 m szerokości i długość 5
    m. Pomimo spełnienia minimalnej szerokości nie ma możliwości korzystania z
    miejsca postojowego

    - ponadto nie jest spełniony warunek § 102 ("Garaż . powinien mieć:
    wysokość w świetle konstrukcji co najmniej 2,2 m i do spodu przewodów i
    urządzeń instalacyjnych 2 m"). Zainstalowanie przewodów wentylacyjnych
    znacząco zmniejsza wysokość w świetle do około 1,8 m i ogranicza możliwość
    korzystania z miejsca postojowego,

    - ponadto nie jest spełniony warunek § 104 ust.1 określający minimalną
    szerokość drogi manewrowej. Minimalna szerokość drogi manewrowej to 5,7 m
    (według pomiarów 5,05 m) przy prostopadłym parkowaniu. Nie można w tym
    przypadku skorzystać z zapisu ust. 2 o zmniejszeniu tej szerokości do 5,0 m,
    gdyż zapis ten jest implikowany spełnieniem warunku minimalnej szerokości
    miejsca postojowego 2,5 m, a np. w naszym przypadku szerokość ta wynosi
    2,485 m,

    - ponadto nie jest spełniony warunek § 104 ust.2 ("Stanowiska postojowe w
    garażu powinny mieć co najmniej szerokość 2,3 m i długość 5,0 m, z
    zachowaniem odległości między bokiem samochodu a ścianą lub słupem - co
    najmniej 0,5 m.") Z uwagi na slupy ten warunek nie jest spełniony. Odległość
    od boku samochodu do słupa jest < 0,5 m.

    Reasumując powyższe, wykonane miejsce postojowe nie zapewnia użytkownikowi
    odpowiednich warunków higienicznych, odpowiednich warunków użytkowych i
    najważniejszego warunku bezpiecznego użytkowania."

  • 5. Data: 2008-03-08 09:50:01
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    0,5 metra z każdej strony, czyli to miejsce jest dla samochodu o szerokości 1,485
    metra.
    JaC

    -----